Nou telèfon i correu de contacte per atendre incidències i dubtes relacionats amb els drets energètics

20/05/2020 - 11:12 h

Habitatge. La centraleta dels PAEs estarà activa de dilluns a divendres de 9.00h a 14.00h

La llum, l’aigua i el gas són un dret bàsic i tothom n’ha de tenir el subministrament garantit, especialment durant el confinament que ens obliga a passar més temps a casa. L’Ajuntament de Barcelona ofereix la informació i atenció necessària perquè tothom pugui exercir els seus drets energètics als Punts d’Assessorament Energètic (PAEs) que aquests dies no ofereixen atenció presencial com a mesura per fer front a l’expansió de la COVID-19, però mantenen l’atenció telefònica i per correu per seguir garantint els drets energètics.

Els PAEs, de fet, estrenen nous correus de contacte i números de telèfon per atendre a tothom que tingui dubtes sobre les seves factures, consums o incidències relacionades amb l’exercici dels drets energètics. Podeu contactar-hi per telèfon al 93 000 80 54 de dilluns a divendres de 9.00h a 14.00h. O per correu electrònic a les següents adreces:

Ciutat Vella: paecv@bcn.cat
Eixample: paeeix@bcn.cat
Sants-Montjuïc: paestm@bcn.cat
Les Corts: paelc@bcn.cat
Sarrià-Sant Gervasi: paessg@bcn.cat
Gràcia: paegr@bcn.cat
Horta-Guinardó: paehg@bcn.cat
Nou Barris: paenb@bcn.cat
Sant Andreu: paesa@bcn.cat
Sant Martí: paesm@bcn.cat

Què són i quins serveis ofereixen els PAEs?
Els Punts d’Assessorament Energètic van néixer el 2017 per defensar els drets energètics de la ciutadania i reduir el nombre de veïns i veïnes en risc de pobresa energètica oferint la informació, l’atenció i la intervenció necessàries perquè les persones puguin exercir els seus drets energètics i les companyies no els neguin l’accés als subministraments bàsics. De fet, la llei prohibeix a les companyies tallar el subministrament a les llars vulnerables i les obliga a mantenir el servei mentre duri la situació de dificultat econòmica.

Els PAEs ofereixen els serveis següents:

– Avaluació d’avisos d’impagament de factures i inici de procediments per evitar talls energètics a famílies en situació de vulnerabilitat.

– Reconnexió dels subministraments en cas de tall o manca dels mateixos.

– Hàbits de consum, eficiència energètica i recomanacions per tal d’adequar el consum energètic de la llar als nivells de temperatura i benestar recomanats per l’OMS.

– Optimització de les factures: Informació sobre els passos per adequar al consum elèctric la potència d’electricitat contractada i per canviar a la tarifa de discriminació horària i eliminació de serveis contractuals no demanats o d’alt cost.

– Informació i sol·licitud del bo social i de l’exempció de la taxa de clavegueram.

– Informació sobre l’autoconsum energètic i desenvolupament de projectes d’energia renovable.

Oferint tots aquests serveis, els PAEs lluiten per garantir els drets energètics de la ciutadania i, a més a més, estan formats per un equip de professionals vinculats a programes de reducció de l’exclusió laboral.