TMB se suma a la campanya #ONEPLANet de la UITP

Mobilitat sostenible. La iniciativa fa una crida als líders de tot el món a actuar contra el canvi climàtic i a fer-ho donant-li al transport públic un paper central.

L'estratègia municipal entorn la mobilitat a Barcelona destaca per la seva aposta pel transport públic, la protecció dels vianants, la promoció dels modes de desplaçament sostenible i les mesures per combatre la contaminació. En consonància els diversos operadors de transport públic de la ciutat, TMB i TRAM, se sumen a la campanya.

Barcelona, a través del seu principal operador de transport públic, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), se suma a la campanya d’acció climàtica de la Unió Internacional del Transport (UITP) One Planet, One Plan, que inclou un manifest i una proposta d’actuació en quatre passos.

La iniciativa fa una crida als líders de tot el món a actuar contra el canvi climàtic i a fer-ho donant-li al transport públic un paper central. En aquests sentit, el transport públic és essencial per fer front a la crisi climàtica i aquesta és la base de la campanya #ONEPLANet.

Segons el manifest de l’organització, són moltes les ciutats que han demostrat que les restriccions als vehicles privats, conjuntament amb l’aposta per models sostenibles de transport, redueixen les emissions fins en un 50%.

Altres operadors de transport públic de la ciutat de Barcelona, com el Tram també s’han adherit a la campanya.

Un pla en quatre passos

La primera consideració que fa la proposta d’actuació de la UITP és la necessitat de prioritzar, a través del planejament urbanístic, l’ús dels modes actius de mobilitat (caminar i anar en bicicleta). Modes que, a més, solen combinar-se amb el transport públic i són bons per a la salut i per al medi ambient.

El segon pas vol reforçar el paper del transport públic i sostenible com a eix central de la mobilitat. Remarquen que el sistema ha de ser integrat i combinar els modes massius de transport amb els modes compartits i els sota demanda.

En tercer lloc, la UITP reclama incentius financers i un marc regulador adequat perquè les flotes de transport públic avancin cap a la combustió neta. Afegeixen que també s’ha de tenir en compte l’espai urbà necessari per a les necessàries infraestructures de càrrega.

El darrer punt insta els governs a assegurar que les fonts d’energia neta siguin accessibles donant facilitats per al seu ús i implantació.

FONT: TMB