Obre les portes l'edifici definitiu de l'Institut Angeleta Ferrer

Aquest curs l'Institut Angeleta Ferrer ja funciona a ple rendiment i ho fa a l'esperat edifici del carrer de la Marina 193-195, al barri del Fort Pienc. Es tracta d'un centre pioner, ja que és el primer de Catalunya especialitzat en l'àmbit de les STEAM: ciències, tecnologia, enginyeria, arts i matemàtiques. També treballa en col·laboració estreta amb el Barcelona Institute of Science and Technology (BIST), que, entre altres accions, vetlla per la formació i el reciclatge del professorat.

..
16/09/2022 - 14:20 h - Educació i estudis Ajuntament de Barcelona

Durant les vacances escolars, el Consorci d’Educació de Barcelona va enllestir la construcció del nou edifici i va començar el desmuntatge dels mòduls del recinte de l’Escola Industrial, espai que l’Institut va haver d’ocupar de manera provisional durant el curs 2021-2022 a causa d’un endarreriment en el procés de construcció de la seu definitiva.

El nou edifici, situat al barri del Fort Pienc, compta amb una superfície construïda de 4.875,32 m2 i disposa de sis plantes per a l’activitat lectiva. L’Angeleta Ferrer acull uns 500 alumnes repartits entre les línies d’educació secundària obligatòria i batxillerat.

Centre pioner STEAM  i vinculat al BIST

L’Institut Angeleta Ferrer és el primer centre creat per impulsar les vocacions científiques a Catalunya i està especialitzat en l’ensenyament de les competències STEAM, que vol dir: ciències, tecnologia, enginyeria, arts i matemàtiques.

També vol esdevenir un espai referent per a la formació docent i la recerca educativa en aquests àmbits i és per aquest motiu que està vinculat al Barcelona Institute of Science and Technology (BIST), un institut de recerca multidisciplinària que vol promoure l’educació científica de la societat a través de l’experimentació, la indagació i el mètode científic.

Model en equitat de gènere

Un altre dels eixos que vol potenciar aquest centre és la cerca de l’equitat de gènere amb una especial atenció a la promoció de les nenes i les noies en els aprenentatges dels àmbits científicotecnològics i per augmentar-ne la seva visibilitat. Entre altres, s’ha tingut molt en compte el disseny dels espais i el material didàctic perquè siguin coeducatius i lliures d’estereotips.