Tornar

Descobreix les autores i autors del 42: H. Zubieta

13/08/2025 - 08:00 h

Ha publicat les novel·les juvenils 'Infinitas', 'Tocar el cielo', 'Tres', 'Rayo. La de los mil nombres' i la recent 'Río a contracorriente'.

Comissariat per Ricard Ruiz Garzón, amb l’assistència enguany de la periodista cultural especialitzada en gèneres fantàstics Karen Madrid i de l’escriptora Susana Vallejo, el Festival 42, dedicat als gèneres fantàstics, tindrà en la seva cinquena edició una programació coral, amb més d’un centenar de noms nacionals i internacionals i una àmplia varietat de formats: rutes, tallers, trobades, pòdcasts, dansa, signatures… Se celebrarà del 5 al 9 de novembre al recinte de la Fabra i Coats i a la Biblioteca Ignasi Iglésias-Can Fabra, i aquest estiu us estem avançant alguns dels autors i autores que hi participaran.

H. Zubieta (Madrid, 1993) és jurista, professori de secundària, novel·lista i activista dels drets de les persones trans i no-binàries. És autori de les novel·les juvenils Infinitas, Tocar el cielo, Tres, Rayo. La de los mil nombres i la recent Río a contracorriente, en què explora per primera vegada la narrativa contemporània, i desperta dubtes sobre si la resistència a l’Estat i al capital pertany al realisme o als gèneres fantàstics.

Ja sabeu quins altres autors i autores trobareu al 42? Entreu aquí per descobrir-los!