Tornar

"El teatre t'omple", lema de la nova edició de Cap Butaca Buida

07/03/2025 - 08:00 h

Ajuntament de Barcelona

Convocada la segona edició de la iniciativa, que l'any passat va fer batre rècords d'ocupació als teatres catalans.

Superem el que vam aconseguir l’any passat? El 22 de març del 2024, un total de 55.583 espectadors van ocupar les seves butaques en algun dels 145 espais escènics adherits a una proposta que pretenia omplir els teatres de gom a gom. I si enguany superem la xifra i batem un nou rècord? Us ho proposen els organitzadors i organitzadores d’aquesta festa gran del teatre. Apunteu-vos el 22 de març, aneu donant un cop d’ull a la cartellera i trieu l’espectacle, que aquí no pot quedar Cap Butaca Buida.

Espectadors i espectadores de tota la ciutat (de fet, de tota Catalunya i, enguany, també de les Illes Balears, la Catalunya Nord, la Comunitat Valenciana i l’Alguer) tenen el repte de superar el 92 per cent d’ocupació dels teatres que es va aconseguir l’any passat. Aquest 2025, s’han adherit a la convocatòria 171 espais escènics (fins ara) que, majoritàriament són a les comarques de Barcelona (119), però que també tenen presència a Tarragona (18), Girona (18 més) i Lleida (amb 12 sales). S’hi afegeixen, com dèiem espais extra en àrees com El Teatre i Auditori de Manacor (Illes Balears), el Centre Cultural de Pesillà de la Ribera (Catalunya Nord), el Teatre Talia (València) i el Teatre Cívic Gaví Bal·lero (l’Alguer).

Amb un cartell creat per l’il·lustrador gironí Marc Pallarès en el qual la butaca és la gran protagonista i amb el lema “El teatre t’omple“, aquesta segona edició té la vista posada en omplir els teatres el pròxim 22 de març de 2025. Per assegurar-se’n, els organitzadors preparen activitats de promoció de la campanya per tot el territori, durant el qual portaran arreu una butaca gegantina. 

Cap Butaca Buida ja és una festa del teatre en si mateixa, però a més en aquesta edició constituirà l’inici de les celebracions del Dia Mundial del Teatre que es commemora el 27 de març. En l’edició de 2025, Cap Butaca Buida dedicarà un percentatge de la recaptació a Pallapupas, una ONG que converteix l’humor en teràpia mèdica i que treballa ja fa vint anys als centres hospitalaris amb pacients de totes les edats. 

Com a organitzadors de tot plegat, l’Associació d’Empreses de Teatre de Catalunya (ADETCA) i la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, amb el suport de l’Institut Català de les Empreses Culturals del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya en el marc del Pla d’Impuls del Teatre de Catalunya 2023-2026 i la col·laboració de la Diputació de Barcelona, de l’Ajuntament de Barcelona, dels teatres públics i de la Federació d’Ateneus de Catalunya.

El Pla d’impuls del teatre de Catalunya 2023-2026 és una iniciativa del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, l’Associació d’Actors i Directors Professionals de Catalunya (AADPC), l’Associació d’Empreses de Teatre de Catalunya (ADETCA), l’Associació de Companyies de Teatre Professional de Catalunya (CIATRE), l’Associació Professional de Teatre per a Tots els Públics (TTP), el Col·lectiu de Companyies de Teatre Independent de Catalunya, la Plataforma d’Arts de Carrer (PAC) i UNIMA Catalunya, que compta amb la col·laboració de l’Institut Ramon Llull (IRL) i el Consell Nacional de la Cultura i de les Arts (CoNCA), i té la complicitat de municipis, entitats i equipaments escènics catalans.

Per a més informació, consulteu el web de Cap Butaca Buida.

Més informació