Aquest lloc web fa servir cookies pròpies i de tercers per millorar l’experiència de navegació, i oferir continguts i serveis d’interès.

En continuar la navegació entenem que s’accepta la nostra política de cookies.

Tornar

Detall del cartell de l'exposició de Las Migras de Abya Yala

Las Migras de Abya Yala, protagonistes de FemArt

El col·lectiu de dones llatinoamericanes exposa a Ca La Dona obres reivindicatives i d’empoderament feminista.

FemArt és un col·lectiu d’activistes feministes amb seu a Ca La Dona que entén l’art com a espai de trobada i d’estímul per generar pensaments dissidents, i com a instrument d’utilitat crítica i didàctica per incidir en el canvi social mitjançant la reformulació de la imaginària col·lectiva a partir de creacions visuals i plàstiques alternatives, alliberadores i antipatriarcals.

Des de 1992, FemArt convoca una mostra oberta a dones, lesbianes i trans al voltant d’un tema que té relació amb les inquietuds socials i del feminisme radical. Fins al 24 de març, es pot visitar l’exposició Travesías entre ensoñaciones y tempestades, de Las Migras de Abya Yala. A la passada edició del certamen van captivar tant al jurat com al públic de FemArt amb el projecte En resistència, on reivindicaven la caputxa com a aliada i símbol de la revolució feminista.

Abya Yala és el terme amb què els indis kuna de Colòmbia i Panamà denominen el continent americà en la seva totalitat. Significa “terra de riquesa” o “continent de la vida” i va ser proposat pel líder aimara Takir Mamani perquè tots els pobles originaris el facin servir com a forma de descolonització.

En el cas que ens ocupa, Las Migras de Abya Yala són “un col·lectiu dinàmic de dones llatinoamericanes articulat el 2020 per accionar, imaginar i crear en conjunt” amb l’objectiu d’“obrir nous espais per a les arts i els feminismes del Sud”. Les seves integrants recorren a diferents disciplines artístiques –com el mitjà audiovisual, la fotografia, l’art mural, el periodisme literari, la il·lustració o el tèxtil– per crear eines de guerrilla amb les quals combatre un model econòmic, de classe i gènere que les oprimeix i les obliga a migrar. La seva praxis es basa en tres principis: la col·laboració com a mètode, la transdisciplina com a estratègia i l’espontaneïtat com a atribut.

A Travesías entre ensoñaciones y tempestades, un total de 27 artistes demostren que la migració es pot erigir en un camp creatiu per experimentar, reinventar i reinterpretar la circumstància i la memòria de les seves protagonistes.

Data de publicació: Dijous, 24 Febrer 2022
  • Comparteix