Tornar

Imatge promocional de La GRAN pantalla 2022

La bellesa de la vellesa

La GRAN pantalla posa en primer terme les persones grans que som o serem, i reflexiona sobre els temes que les afecten, com la invisibilitat o la solitud no desitjada.

La GRAN pantalla 2022 és la quarta edició del Festival Internacional de Cinema de les Persones Grans, un espai de trobada intergeneracional per potenciar el cinema com a eina de diàleg, reflexió i transformació social al voltant dels imaginaris que la societat perpetua sobre les persones grans.

En particular, aquesta edició vol celebrar el retrobament al cinema amb els aforaments complets després de dos anys de pandèmia i, alhora, exposar la pluralitat de temàtiques que afecten la gent gran i combatre’n els estereotips.

Aquest any, el Festival comptarà amb sis dies de projeccions als Cinemes Girona i una projecció a la Filmoteca de Catalunya –el dia 28, amb les entrades exhaurides–, a més d’una plataforma pròpia al web per veure els curtmetratges guanyadors de les edicions anteriors.

Paral·lelament, els mateixos Cinemes Girona acolliran una masterclass sobre crítica cinematogràfica a càrrec de Núria Vidal, el 30 de juny, i un debat sobre la presència de les persones grans en els festivals de cinema de Barcelona, l’1 de juliol; així com diversos diàlegs immediatament posteriors a algunes de les projeccions. Aquestes xerrades abordaran temàtiques com La bretxa digital i les persones grans, El dret a morir dignament o Feminisme i persones grans, i comptaran amb la presència de cineastes, intèrprets i altres persones de referència, com l’actriu Carme Sansa o l’activista Armand de Fluvià.

En total s’hi exhibiran vuit llargmetratges que narren històries protagonitzades per persones grans i aporten una nova mirada sobre l’envelliment, tant de gènere documental (100 días con la tata, de Miguel Ángel Muñoz, i Home, el país de la ilusión, de Josephine Lilly Landertinger) com de ficció (Alcarràs, de Carla Simón; Todo ha ido bien, de François Ozon; Swan Song, de Todd Stephens; Maixabel, d’Icíar Bollaín; Yo, Daniel Blake, de Ken Loach, i La vida era eso, de David Martín).

En l’apartat de curtmetratges, s’han programat tres sessions a les 18.30 h amb les peces que formen part de la secció oficial del concurs el 29 i 30 de juny (Tanto como siempre, El rellotge del meu pare, Pacing the pool, Pappo e Bucco, Leopoldo el del bar i Vivir toda la vida, d’una banda, i Turning man, Marko, Dancing with Rosa, Tree Houre i Lali Land Forever, de l’altra) i l’1 de juliol (Ehpad-Break, Facunda, Inheritance, La primavera siempre vuelve i Mamapara). L’endemà a les 16 h es donaran a conèixer les set obres guardonades en l’última edició del Festival Internacional de Cinema sobre Envelliment Miradas a través del tiempo, del Centro Interdisciplinario de Envejecimiento (CIEn) de la Universitat de la República de l’Uruguai.

Com a cloenda, el dia 3 a les 16 h es projectaran vuit curts cocreats per persones grans de diferents barris de Barcelona en diversos tallers participatius realitzats amb l’acompanyament de l’Associació Cultural elParlante.

L’assistència a totes les sessions i activitats és gratuïta, però l’aforament és limitat. Per aquest motiu, és imprescindible que formalitzeu les vostres reserves en aquest enllaç.

Data de publicació: Dimarts, 21 Juny 2022
  • Comparteix