
Es convoca el I Premi de Poesia Francesca Bonnemaison
Té per objectiu donar a conèixer l'escriptura de noves poetesses, i el termini per a presentar les obres finalitzarà el 10 de novembre.
Enguany es commemora el 150è aniversari del naixement de la pedagoga i escriptora Francesca Bonnemaison. També els centenari de l'Institut de Cultura i Biblioteca Popular de la Dona a la seu del Carrer Sant Pere més Baix, i els 20 anys del Centre de Cultura de Dones Francesca Bonnemaison, La Bonne. Tres motius excel·lents perquè La Bonne, en col·laboració amb l’ICUB, l’Institut Català de les Dones i l‘Àrea d’Igualtat i Sostenibilitat Social de la Diputació de Barcelona, impulsi un nou certamen literari, el Premi de Poesia Francesca Bonnemaison. És un guardó que vol incitar a la creació i a la divulgació de propostes de poetesses majors de 18 anys. Els treballs es poden presentar fins al 10 de novembre.
Segons es detalla a les bases, les obres a concurs hauran de ser inèdites, escrites en català o en castellà, de temàtica lliure i d'una extensió entre 120 i 240 versos. La presentació cal fer-la via electrònica a l'adreça francescabonnemaison@labonne.org, i s'han d'enviar dos documents en pdf: l'un amb el poemari que s'encapçalarà amb el títol i el nom de l'autora, i l'altre en què hi consti el nom i cognom de l'autora, una imatge escanejada del DNI, l'adreça, el telèfon, el correu electrònic i una breu nota bibliogràfica.
Hi haurà dos premis, un per al millor poemari en llengua catalana i l'altre en llengua castellana. Els poemaris premiats es publicaran en una edició bilingüe, català i castellà, dins una nova col·lecció d'Afaret Editorial. Les autores premiades rebran 25 exemplars cadascuna.
El jurat estarà format per Mireia Calafell, Flor Braier, Antònia Huertas, Marta Vergonyós i Rosa Pou, i el veredicte es farà públic el 15 de desembre.
Consulteu aquí les bases del premi.