Tornar

Dues de les artistes programades enguany en el moment d'oferir el seu espectacle audiovisual

Creació sonora internacional i d'avantguarda al Mixtur 2022

Concerts, conferències, classes magistrals, performances i instal·lacions d'art sonor formen part d'una programació arriscada i innovadora.

Lotte Anker, el Trio Accanto, l'Schallfeld Ensemble, les artistes Alexandra Rădulescu & Annabelle Playe (a la fotografia)... Són només alguns dels grans noms de la creació sonora més avantguardista, arriscada i radical que es fa ara mateix. En teniu a uns quants a Fabra i Coats i a una pila d'espais més de la ciutat que acullen, del 5 al 16 d'octubre, les activitats de l'edició que fa onze del Festival Mixtur.

Mixtur va néixer a Barcelona per tal de donar suport i impulsar la creació i la difusió de la música i de l’art sonor del nostre temps, tant pel que fa a experiències sonores com a interaccions amb altres disciplines. Apropar la nova música al públic, descobrir noves tendències, fomentar la pedagogia musical i promoure la creació de noves obres són alguns dels objectius que es marca l'organització.

Per aconseguir-los, programacions com les d'enguany, que combina com és habitual les activitats de caràcter pedagògic, com tallers, classes mestres i conferències, amb una programació innovadora que se centra en el so, però que es deixa contaminar per altres disciplines.

Artistes emergents i noms consagrats de la creació musical més nova formen part d'un conjunt d'activitats que prenen com a escenari espais diversos de la ciutat. L'epicentre és Fabra i Coats, però les propostes es reparteixen també per l'Arts Santa Mònica, la Fundació Antoni Tàpies, l’Escola Superior de Música de Catalunya, l’Auditori, l’Institut Français i la Fundació Phonos de la Universitat Pompeu Fabra, entre altres.

Entre les propostes imprescindibles, veterans com el Trio Accanto (6 d'octubre, a Fabra i Coats), grup instrumental d'avantguarda que compareix a Barcelona amb un programa d’estrenes, o com l'Ensemble Mosaik (15 d'octubre, a l'Auditori), que estarà dirigit per Enno Poppe i que ens presentarà una estrena nacional que parteix del paper de la ràdio en la música contemporània. 

I entre els valors emergents, els Broken Frames Syndicate (8 d'octubre, a Fabra i Coats), col·lectiu que protagonitza unes actuacions intenses i poderoses i que en aquesta ocasió, interpreta obres de Iannis Xenakis (de qui enguany el Festival Mixtur celebra el centenari) i d'Isabel Mundry, però que repassa també la presència de la veu femenina en les composicions dels darrers anys; l'Schallfeld Ensemble (14 d'octubre, a l'Institut Français), un dels ensembles joves de música contemporània més reconeguts d’Europa; o els saxòfons de l'asLan ensembLe, que adapta a la seva manera obres icòniques de la tradició occidental.

Són només alguns exemples de grans artistes que passen per Barcelona aquests dies. Però en molts casos, el so interacciona amb altres elements, audiovisuals o escènics. Ho veureu en l’espectacle audiovisual Krasis d’Alexandra Rădulescu & Annabelle Playe (13 d'octubre, a la Fundació Phonos); el molt teatral espectacle itinerant Sosoveuveu de l’artista sonora Reiko Yamada, la companyia teatral La Trifulga dels Fútils i l’escenògrafa Megumi Eda (16 d'octubre, a Fabra i Coats. Col·labora L’Altre Festival - Arts Escèniques i Salut Mental) i en les sis instal·lacions sonores i diverses obres multidisciplinàries que trobareu en el programa del Festival Mixtur.

Compositors i compositores i intèrprets com Michael Beil, Edith Canat de Chizy, Ann Cleare, Agustí Charles, Misato Mochizuki, Isabel Mundry i José María Sánchez-Verdú són només alguns dels qui impartiran classes i conferències durant l'edició d'enguany.

Si voleu posar-vos al dia de la creació musical contemporània més avantguardista i innovadora, us estan esperant al Festival Mixtur. Consulteu el web per a més informació.

Data de publicació: Dilluns, 26 Setembre 2022
  • Comparteix