
La Sala Ars és l'escenari d'un crim perfecte
Versió del text teatral de Frederick Knott popularitzat per Alfred Hitchcock al cinema.
Cada cap de setmana fins a acabar el mes de març té lloc un crim perfecte a la Sala Ars Teatre Bcn. O, si més no, així ho té planejat un tenista retirat i calculador que es vol venjar de la infidelitat de la seva esposa i, de pas, quedar-se amb la seva fortuna. Possiblement l'argument us serà familiar; i és que Alfred Hitchcock va portar a la gran pantalla amb gran èxit un text del dramaturg i guionista Frederick Knott que ja havia triomfat als escenaris de Londres i de Nova York a inicis de la dècada dels cinquanta del segle passat. El film de Hitchcock, de 1954, estava protagonitzat per Ray Milland, Grace Kelly, Anthony Dawson i John Williams. Parlem, és clar, de Crimen perfecto. La versió que ara podem gaudir a la Sala Ars, en la seva segona temporada a Barcelona, és una adaptació de José López Rubio dirigida per Xavier Fuster i interpretada per Albert Pueyo, Carles Cruces, Míriam Marcet, Toni Figuera i Ramón Garrido.
Un dels èxits del text de Knott es troba en la tensió que sap mantenir des del principi fins al final i en els seus girs de guió. Una obra de suspens i intriga amb tots els ets i uts que no s'haurien de perdre els amants del gènere. L'acció se situa a la capital anglesa a mitjans del segle passat i amb personatges de l'alta aristocràcia. El tenista que hem esmentat vol que un antic company seu de la universitat, al qual fa xantatge, entri a casa seva quan ell és fora i mati la seva dona. Li sortirà bé el pla?
Trobareu més informació i entrades en aquest enllaç.