Tornar

López i Albet en una imatge promocional de l'obra

Pol López i Nao Albet esperen Godot

El clàssic de Samuel Beckett es representa a la sala barcelonina que porta el seu cognom dirigit per Ferran Utzet i amb traducció al català de Josep Pedrals.

Encara que sembli estrany, la Sala Beckett, en els seus trenta anys d'història, havia produït diversos títols del dramaturg irlandès a qui deu el nom, però encara mai el seu text més conegut. Parlem, és clar, d'Esperant Godot, tot un clàssic escrit per Samuel Beckett durant els anys quaranta i publicat i estrenat el 1952. Obra cabdal del teatre de l'absurd entra a la Beckett, com no podia ser d'altra manera, per la porta gran, amb una traducció al català de Josep Pedrals, direcció de Ferran Utzet, i situant dos actors de la categoria de Pol López i Nao Albet com a protagonistes (Vladimir i Estragó). Els acompanyen a l'escenari Aitor Galisteo-Rocher i Blai Juanet Sanagustin, i els joveníssims Martí MorenoEric Seijo alternaran funcions en el paper de nen. Esperant Godot estarà a la cartellera a partir del 26 de novembre (estrena oficial l'endemà) i fins al 4 de gener.

Ferran Utzet defineix el text com "d'una complexitat filosòfica i literària gairebé inabastable, una obra que renuncia de manera absoluta a l'acció", i es pregunta: "Què té aquest text críptic, enrevessat, circular, enigmàtic com una mala cosa, que ha captivat i captiva generacions d'espectadors que, sense conèixer-ne res, en saben alguna cosa?". L'argument, probablement, el coneixeu molts dels que llegiu aquestes línies: a l'escenari, dos rodamons (hi ha qui diu que també podrien ser refugiats o soldats desplaçats d'un conflicte), a banda i banda d'un arbre pelat, que esperen un tal Godot que mai arriba, i del qual el públic no sabrà molta cosa, ni tampoc per què és tan important. No passa quasi res, més enllà de l'arribada d'un home que diu que les terres són seves i del seu criat, i un nen que anuncia que Godot no arribarà, i que hi anirà la tarda següent. S'han fet diverses teories filosòfiques i interpretacions vàries sobre el significat de l'obra, i historiadors del teatre consideren que hi ha un abans i un després d'Esperant Godot, i que amb ella s'inicia el teatre contemporani occidental.

Per a més informació i entrades, entreu a l'enllaç.

Data de publicació: Dimarts, 19 novembre 2019
  • Comparteix