Tornar

El dibuix d'un microscopi serveix de cartell a un festival dedicat a la recerca sonora

El festival ‘Mixtur’ omple la ciutat de noves músiques i experimentació sonora

El recinte de Fabra i Coats, però també d’altres espais de la ciutat com l’Institut Francès o L’Auditori, acullen una nova edició del festival Mixtur, una cita especialíssima amb les músiques més noves i amb l’experimentació sonora.

Serà del 19 al 29 d’abril, quan podreu assistir als concerts, xerrades, conferències, presentacions i instal·lacions sonores que formen part del Mixtur, una cita, creada amb la intenció declarada d’acostar al públic barceloní uns sons que difícilment s’escolten als escenaris de la ciutat.

Músiques de recerca i creacions interdisciplinàries, doncs, omplen la ciutat amb propostes que van de concerts d’intèrprets internacionals de prestigi com ara els solistes de l’Ensemble 2e2m, una formació francesa dedicada des del 1972 a explorar el repertori musical de demà (Institut Francès, el dia 20 d’abril), al pianista valencià de música contemporània Ricardo Descalzo (Fabra i Coats; 26 d’abril) o el compositor, multiinstrumentista i improvisador anglès Fred Frith (Fabra i Coats; 25 d’abril).

També tindreu actuacions de músics i formacions locals que han consagrat la seva feina a 'experimentació, els sons contemporanis o la improvisació sonora. És el cas de la percussionista Núria Andorrà, que mostrarà juntament amb els alumnes de l'Institut Doctor Puigvert el resultat del projecte pedagògic Gaia (Fabra i Coats; 25 d’abril). I també del col·lectiu de percussió dedicat al repertori de nova creació Frames Percussion (Fabra i Coats; 27 d’abril).

Són només algunes de les moltes propostes que podreu veure. Molts d’aquests artistes també ofereixen conferències o trobades amb el públic. Però el festival també reparteix pel recinte de Fabra i Coats i per L’Auditori un seguit d’interesantíssimes instal·lacions en els quals, és clar, el so té un paper destacat. Així, a Fabra i Coats podreu veure des de Buy Me, on Núria Haddad Casadevall analitza els efectes de compartir imatges a la xarxa a l’Ursonate Karaoke dels Cabosanroque (Fabra i Coats;21 i 25 d’abril), moderníssima formació barcelonina que a cop de sons i llums, recrea una poesia fonètica, Ursonate, que va compondre el 1932 l’autor Kurt Schwitters.

Però, on és el límit entre les creacions audiovisuals i les obres performàtiques? N’exploren la sempre confusa frontera l’artista multimèdia Benton C Bainbridge i la flautista i compositora Barbara Held a Pausa. És un concert quadrifònic i una instal·lació audiovisual que ha produït el cicle Sampler Sèries de L’Auditori i que podreu veure a la sala 4 d’aquest equipament musical el 28 d’abril. Imatges processades en temps real i sons d’arrel electrònica són els protagonistes de la peça.

El programa, però, és encara més extens. Si el voleu examinar amb deteniment, us aconsellem que doneu un cop d’ull al web del festival Mixtur.

 

Data de publicació: Dijous, 12 Abril 2018
  • Comparteix