Tornar

Fotografia d'una escena de la pel·lícula Cinema Paradiso, de Giuseppe Tornatore

Metacinema, a la Filmoteca

El cicle Cinema dins el cinema proposa un viatge pel setè art com una manera de veure i explicar històries.

Des de ben antic, totes les arts –el teatre, la pintura, la literatura, la música...– han creat o reelaborat obres per repensar la seva ontologia. En l’època contemporània s’hi ha afegit el cinema: una de les disciplines que més s’ha autoseduït, nodrint-se del seu prolífic recorregut. El món del cel·luloide és ple de referències al seu desenvolupament com a llenguatge expressiu, com a indústria cultural i com a fet social.

De forma declaradament oberta o encoberta, l’autocitació, la còpia, el remake i la vampirització de títols, arguments, temàtiques, seqüències i escenes són consubstancials a la creació cinematogràfica. Per aquest motiu, la Filmoteca de Catalunya acomiada l’any del desè aniversari de la seva arribada al Raval amb el cicle Cinema dins el cinema, una reflexió introspectiva sobre la naturalesa pròpia del setè art.

Fins al 31 de gener, la Filmoteca exhibirà una selecció de pel·lícules de procedències molt diverses relacionades per mostrar les interioritats d’aquesta gran fàbrica de somnis. Cada film es projecta en dues dates, amb un passi de tarda (a les 17 o les 18 h) i un de vespre o nit (a les 20 o a les 21 h).

Al desembre s’hi podran veure nou títols: The Bad and the Beautiful (1952), de Vincente Minnelli, els dies 21 i 23; Living in Oblivion (1995), de Tom DiCillo, el 22 i 23; Movie, movie (1978), de Stanley Donen, el 24 i 28; Elle a passé tant d’heures sous les sunlights... (1985), de Philippe Garrel, el 27 i 29; Cinema Paradiso (1989), de Giuseppe Tornatore, el 28 i 30; Las cinéphilas (2017), de María Alvárez, el 28 i 30; La niña de tus ojos (1998), de Fernando Trueba, el 29 i 30; La vida útil (2011), de Federico Veiroj, el 30, i High Anxiety (1997), de Mel Brooks, el 29 i el 31.

El cicle continuarà el mes de gener amb Hail, Caesar! (2016), dels germans Joel i Ethan Coen; The Purple Rose of Cairo (1985), de Woody Allen; Laissez-passer (2002), de Bertrand Tavernier; The Player (1992), de Robert Altman; la testamentària Lightning Over Water (1980), de Nicholas Ray i Wim Wenders; The Cameraman (1928), de Buster Keaton i Intervista (1987), de Federico Fellini, entre d’altres.

L’entrada per veure cada pel·lícula val 4 euros –3, si és reduïda– i es pot adquirir de forma anticipada seleccionant cadascun dels passis en aquest enllaç, o bé es pot comprar directament a les taquilles.  

Data de publicació: Dimarts, 20 Desembre 2022
  • Comparteix