Tornar

Fotografia de l'exposició Bimbo, de Nora Baylach

La reencarnació de Bimbo

La ballarina i fotògrafa Nora Baylach reprodueix la fascinació de Paul Klee pels felins en divuit imatges d’un gat de carrer.

El vestíbul de la Fundació Joan Miró acull fins al 5 de gener de l’any que ve una exposició de fotografies titulada Bimbo que acompanya l'exposició temporal Paul Klee i els secrets de la natura. La mostra està comissariada per Martina Millà i pren com a punt de partida la passió pels gats, compartida per la ballarina i fotògrafa Nora Baylach (Granollers, 1994) i el pintor suís Paul Klee (1879–1940).

Aquesta fascinació té a veure amb l’admiració que Klee sentia pels felins com a animals que no tenen les limitacions gravitacionals dels humans. De manera semblant, el cos d’una ballarina o d’un ballarí pot atènyer algunes de les qualitats motrius dels gats.

El títol de l’exposició fa referència al nom d’un dels gats que Klee va tenir com a mascota i al qual va fotografiar amb veritable devoció. Baylach n’ha estudiat les imatges i les ha preses com a font d’inspiració per dur a terme una sessió fotogràfica a peu de carrer dedicada a un sol gat: un animal anònim, de pelatge blanc i amb un ull de cada color.

Per al retrat múltiple d’aquest nou Bimbo, Baylach ha recuperat la tecnologia analògica, ben conscient que els rodets són gairebé impossibles de trobar i que no permeten malbaratament. Això requereix calcular molt bé l’ús de la pel·lícula disponible i seleccionar molt bé el millor instant possible, amb un temps d’espera perllongat que permet estudiar amb atenció els gestos de l’animal, apropar-s’hi i arribar-lo a conèixer com si es tractés d’un model al natural. El resultat és una seqüència de divuit imatges, de divuit moments, alguns dels quals recorden els nombrosos dibuixos que Klee va fer dels seus gats.

L'entrada a la Fundació val 13 euros i es pot comprar de forma anticipada en aquest enllaç.

Data de publicació: Dijous, 22 Setembre 2022
  • Comparteix