Tornar

Mòbil fent una gravació de vídeo

Imaginacions no supervisades

Un programa de taules rodones per reflexionar sobre la interacció de la imatge amb la intel·ligència artificial.

Primer fou la fotografia en blanc i negre, després aquesta es va impregnar de color i a finals del segle XX va fer el salt al format digital. Avui, en plena revolució tecnològica, el món de la imatge ha fet una passa més amb l’anomenada fotografia computacional, la qual incorpora un repertori creixent d’algorismes i elements d’intel·ligència artificial que transformen allò que capturen les càmeres i altres dispositius. Per aprofundir-ne, aquest gener i febrer,la Fundació Foto Colectania dedica la 4a edició del seu Programa de Reflexió i Creació Visual a analitzar com la intel·ligència artificial està canviant l’àmbit de la imatge i de les arts visuals.

Cada cop més, la tecnologia que inunda les nostres vides incorpora algorismes d’intel·ligència artificial que permeten a les màquines escollir i anticipar-se a les nostres pròpies decisions. Aquest fet també succeeix en el món de la imatge. Càmeres o telèfons mòbils, per exemple, estan dotats amb algorismes que transformen les fotografies sense que en tinguem coneixement, sense comptar amb la nostra supervisió i com si d’una caixa negra es tractés. Aquest processat no supervisat té els seus avantatges en molts aspectes, ja que agilitza el procés de captura i de transformació de les fotos per millorar la seva qualitat o aspecte, però alhora presenta els seus inconvenients, qüestions ètiques o fins i tot riscos en contextos com l'artístic o el creatiu.

El programa s’organitza en tres taules rodones que permeten aprofundir en aquest tema. Per començar, el 15 de gener a la sessió titulada The good photography, els cineastes Anna Giralt i Jorge Caballero, i el desenvolupador de software Vasily Zubarev faran una introducció a aquest nou paradigma per facilitar la seva comprensió i conèixer la incidència de la intel·ligència artificial en àmbits relacionats amb el món de la imatge com l’art, la creativitat o la ciència. El 6 de febrer, els artistes Abelardo Gil-Fournier i Nicolas Malevé s’endinsaran en els ecosistemes del circuit de la visió contemporània en la sessió Respons(h)abilitats tecnoecològiques. I per tancar el programa, el 17 de febrer, un diàleg entre els artistes Joan Fontcuberta i Anna Ridler sobre Imatge, intel·ligència artificial i creativitat analitzarà les maneres amb què els algorismes poden afectar la fotografia i la creació artística.

Més informació en aquest enllaç.

 

Data de publicació: Dilluns, 13 Gener 2020
  • Comparteix
  • Deixa el teu comentari
  • Tots els comentaris

Envia'ns un comentari i comparteix la teva experiència d'aquest esdeveniment. Si tens algun dubte o suggeriment pots fer clic en aquest enllaç.

* El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament

Filtered HTML

  • Les adreces de pàgines web i de correu electrònic es tornen automàticament en enllaços.
  • Etiquetes HTML permeses: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Les línies i paràgrafs es trenquen automàticament.

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Les adreces de pàgines web i de correu electrònic es tornen automàticament en enllaços.
  • Les línies i paràgrafs es trenquen automàticament.

Comentaris

  • Etiquetes HTML permeses: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Les línies i paràgrafs es trenquen automàticament.
  • Les adreces de pàgines web i de correu electrònic es tornen automàticament en enllaços.
CAPTCHA
Aquesta pregunta és per validar que vostè és un visitant humà i preveure spam.