
‘La infàmia’, una mirada necessària al passat esclavista de Catalunya
El Museu Marítim de Barcelona obre un espai per a la reflexió crítica amb aquesta visita, que convida a conèixer de prop una part fosca i sovint silenciada de la història.
La infàmia arriba al Museu Marítim per obrir una finestra incòmoda però necessària sobre el passat català. A través d’una visita guiada a l’exposició La infàmia. La participació catalana en l’esclavatge colonial, cada dissabte tindreu l’oportunitat d’endinsar-vos en la implicació de comerciants catalans en el tràfic atlàntic de persones captives, especialment a Cuba i Puerto Rico. Una història sovint silenciada que convida a repensar el passat amb mirada crítica, reconeixent el paper que va jugar Catalunya en el sistema esclavista colonial.
Acompanyats per una persona experta, explorareu com aquests capitals van ser repatriats i reinvertits al país, i com van influir en el seu desenvolupament econòmic. La infàmia no busca jutjar, sinó obrir espais per a la memòria, el debat i la reparació simbòlica. Perquè només coneixent tota la nostra història podem aspirar a construir una societat més justa i conscient.
La infàmia és una proposta que ens convida a mirar enrere sense por i a reconèixer les ombres de la nostra història per no repetir-les. Una experiència per obrir els ulls, parlar clar i fer memòria. Trobareu més informació a la pàgina web del Museu Marítim de Barcelona.


