Tornar

Imatge de la sèrie Días de confinamiento, de Juan Palomino
Imatge de la sèrie Génesis, d'Alisa Sibirskaya

Els Premis LUX 2020 de fotografia, a Barcelona

L’Institut d’Estudis Fotogràfics mostra les tres obres premiades en cadascuna de les onze categories i una sèrie especial sobre el confinament.

Els Premis de LUX són el referent de la fotografia professional a Espanya. Van néixer el 1993 amb el propòsit de donar visibilitat, reconeixement i prestigi a l’art de la fotografia i els seus autors.

Com ja és tradicional, l’Institut d’Estudis Fotogràfics de Catalunya (IEFC) acull cada any l’exposició dedicada als Premis Fotografia Professional LUX de l’edició anterior. En aquest cas, s’hi poden veure els treballs guardonats en la cerimònia virtual que es va celebrar el 26 de novembre de 2020 des de Barcelona a càrrec de la presidenta de l’Associació de Fotògrafs Professionals d’Espanya (AFPE), Eva Casado, i el vocal de l’entitat Genaro Massot. Podeu recuperar el vídeo de la gala en aquest enllaç.

L’impacte de la pandèmia no només va obligar a cancel·lar l’acte de lliurament que tradicionalment es duia a terme al Museu del Disseny de Barcelona, sinó que també va fer que l’organització del certamen hi afegís una nova categoria com a homenatge a tots els col·lectius que es van significar per la seva lluita contra el coronavirus. El premi Covid-19 va ser per a una sèrie d’imatges en blanc i negre titulada Días de confinamiento, de Juan Palomino.  

Habitualment els Premis LUX es divideixen en onze categories, que destaquen per l’originalitat i la qualitat tècnica de les composicions. El 2020, les obres guanyadores van ser Mira lo que has hecho, de Gonzalo Puertas (Publicitat); Undefined Lab, de Juanmi Márquez (Moda i bellesa); La historia de Daniela, de Chomi Delgado (Reportatge documental); De Madrid al cielo, d’Álex Fernández-Llamazares (Arquitectura i interiorisme); Likes can hit for real, David Barra (Bodegó); The King, de Jorge López (Retrat); Lejanía, de Nando Esteva (Projecte personal); Zorros en la nieve, de Miquel Àngel Artús (Paisatge i natura); The guardian, d’Alberto Pérez (Reportatge social). El jurat, presidit per Lucía Angulo y Raúl Urbina, va declarar deserta la categoria de fotografia industrial i va concedir el primer premi ex aequo en la secció Júnior a Cristina Fernández per La luz al final del tú i a l’alumna de l’IEFC Alisa Sibirskaya per la sèrie Génesis.

Data de publicació: Divendres, 07 Gener 2022
  • Comparteix
  • Deixa el teu comentari
  • Tots els comentaris

Envia'ns un comentari i comparteix la teva experiència d'aquest esdeveniment. Si tens algun dubte o suggeriment pots fer clic en aquest enllaç.

* El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament

Filtered HTML

  • Les adreces de pàgines web i de correu electrònic es tornen automàticament en enllaços.
  • Etiquetes HTML permeses: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Les línies i paràgrafs es trenquen automàticament.

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Les adreces de pàgines web i de correu electrònic es tornen automàticament en enllaços.
  • Les línies i paràgrafs es trenquen automàticament.

Comentaris

  • Etiquetes HTML permeses: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Les línies i paràgrafs es trenquen automàticament.
  • Les adreces de pàgines web i de correu electrònic es tornen automàticament en enllaços.
CAPTCHA
Aquesta pregunta és per validar que vostè és un visitant humà i preveure spam.