Tornar

El músic alemany retratat amb una bufanda blanca a l'interior d'un estudi amb una prestatgeria plena de vinils al darrere

Moritz von Oswald i Pina, protagonistes del segon acte del Lapsus Festival

El Lapsus Festival, dividit en actes que se succeeixen durant l'any, arriba a la segona cita anual amb ACT2: The Echo Chamber, una proposta amb so tridimensional al CCCB i la sala Laut que aplega Moritz von Oswald (a la foto) i Pina.

Lapsus 2019 és la sisena edició d'un festival dedicat a les músiques electròniques d'avantguarda que reparteix les seves activitats en tres cites durant l'any. Aquesta pren el nom d'Echo Chamber per fer referència a una reflexió sobre el món actual on, més enllà de reconèixer l'encert d'una idea o raonament, tanta gent es deixa seduir per un entorn generalitzat d'idees i creences (de vegades falses) que s'imposen sobre el raonament individual i acaba escoltant, així, una única veu.

De la mateixa manera, tothom escoltem allò que ja sabem que ens agrada i descartem la resta. D'aquí que Lapsus 2019 s'hagi marcat com a missió convidar els espectadors i espectadores a sortir de l'entorn que coneixen i fer-los obrir les orelles a realitats sonores noves. Ho fan, des del punt de vista artístic i des del punt de vista tècnic.

I és que, en l'edició d'enguany, sonaran al Teatre del CCCB dos artistes que han fet de la mutació del seu so una constant que defineix les seves trajectòries. Us parlem d'un mestre de l'experimentació sonora, el músic alemany Moritz von Oswald, que no només és un dels grans monstres de l'electrònica europea d'avui, sinó que se segueix reinventant amb experiències musicals com Akklamation, el xou que ve a presentar a Barcelona.

Amb ell, tindreu a l'escenari a Pedro Pina, un dels artistes punters en l'electrònica estatal que l'any vinent llançarà el disc Buit, on seguirà explorant els possibilitats musicals de la tecnologia mentre s'endinsa en la seva vis més ambient i més crua. Veniu al Lapsus i escoltareu parts del disc que apareixerà d'aquí a uns mesos.

Les actuacions de Moritz von Oswald i de Pedro Pina tindran un al·licient afegit: l'ús d'uns equipaments tècnics que proporcionen una sensació de so tridimensional i tenen un caràcter immersiu. Pareu atenció, perquè diuen que aquest sistema de so proporciona al públic tota una experiència psicoacústica...

Aquesta tecnologia s'aplicarà als concerts que estan programats al CCCB, però també a la continuació de la festa fins a la matinada que tindrà lloc després de les actuacions del CCCB, a la sala Laut.

Si no us voleu perdre una nova mostra dels sons electrònics més avançats que es fan ara mateix al planeta, veniu al Lapsus 2019 però, abans, consulteu tota la informació sobre les actuacions d'aquest segon acte del festival al web del CCCB.

 

Data de publicació: Divendres, 20 Setembre 2019
  • Comparteix