Tornar

‘El aire de tono dorado’, mixta sobre tela, 97 × 92 cm de Dominika Berger

Les mirades personals plasmades sobre el llenç

La Sala Parès estrena ‘Encaraments’ i ‘Els rossinyols del Japó són hostes al Camp de l’Abadia’.

Dominika Berger estrena Encaraments a la Sala Parès, una exposició amb una selecció de pintures on l’element protagonista és la cara, sobretot els llavis. Segons l’artista, els seus quadres són com un obsessiu conte de la seva història personal on es repeteix el tema del rostre humà en diferents configuracions. Les cares, que apareixen en diferents formats, estan més dibuixades que pintades, fet que les relaciona més amb la pràctica tradicional de l’apunt pictòric. Berger realitza els dibuixos amb cura, de manera que té prou temps per a madurar poc a poc la seva visió artística. A més, també vol dir que durant tot aquest temps també s’ha dedicat a pensar en els temes de les obres d’Encaraments i, per tant, la determinació a l’hora d’executar-los és més gran.

Per altra banda, també s’ha estrenat a la mateixa galeria l’exposició Els rossinyols del Japó són hostes al Camp de l’Abadia. L’autor, Miguel Rasero, fa un retrat exhaustiu de la seva casa a Arnes, un poble del terme municipal de la Terra Alta que limita amb Teruel, on també s’hi troba el Camp de l’Abadia. A principis de la primavera de 2020, i coincidint amb l’inici del confinament a causa de la covid-19, Rasero es va establir en aquesta casa durant un any. A partir d’aquí, l’artista va decidir començar una nova sèrie on ha anat representant els elements que tenia al seu voltant per donar-los una nova interpretació personal.  A les seves obres hi trobem el riu Estrets, un canal de reg, el safareig i els marges de pedra de la casa, l’arquitectura del poble i la naturalesa que ho envolta tot.

Ambdues exposicions es podran visitar fins al 23 d’octubre dins l’horari de la galeria. Per a més informació, visiteu el web de l’espai.

Data de publicació: Dijous, 16 Setembre 2021
  • Comparteix