Tornar

Una imatge d'un atleta fent el pi davant d'un gong de color daurat al cartell que anuncia l'espectacle

El passat i el futur de la sala Hiroshima, a la xarxa

Potser la sala Hiroshima no acull aquests dies esdeveniments teatrals i de dansa com acostumava a fer cada any durant el Grec Festival de Barcelona, però això no vol dir que no estiguin actius a la xarxa: miren cap al passat i, a la vegada, cap al futur.

Hiroshima és un espai escènic del Poble-sec que va obrir les portes el 2015 amb la vocació de ser un punt de trobada entre el públic més inquiet i els i les artistes de les procedències més diverses. Se centra en el moviment i la dansa, però també deixa espai en la seva programació al gest, la tecnologia i, sovint, a la música.

Ho veureu aquests dies si visiteu el Facebook de l'espai, on tenen activitat diària. De fet, s'estan dedicant a fer servir el hashtag #sucedióenHiroshima per tal de recordar grans moments viscuts a la sala en temporades passades amb parada en muntatges i propostes teatrals i de moviment que van des d'Utopia, de Pau Masaló, que es va veure al Grec Festival de Barcelona de fa tres anys, fins a espectacles tan deliciosos i sorprenents com SoftMachine, on l'artista de Singapur Choy Ka Fai ens presentava una altra visió, aliena als estereotips occidentals, de la dansa oriental.

D'aquests muntatges vistos a la sala trobareu fotografies, informació o fragments enregistrats en vídeo, segons el cas. Però des del Facebook de la sala Hiroshima també podreu donar un cop d'ull al futur. I és que, aquests dies, es dediquen a penjar enregistraments, imatges i comentaris sobre els molts i molt interessants muntatges que han programat per a la pròxima tardor.

Així, els dies 2 i 3 d'octubre teniu una cita presencial amb Ana Rita Teodoro, una artista portuguesa que, a Assombro, crea un seguit de pintures vivents cent per cent contemporànies que exploren el concepte d'identitat cultural i en les quals recupera cançons i danses tradicionals del seu país.

A més, a Hiroshima podrem tornar a veure Pau Masaló del 13 al 15 de novembre, aquest cop defensant una proposta nova, The National Body (inclós a l'apartat De Grec a Grec del Grec 2020; a la foto), que ens explica de quina manera un cos pot esdevenir una eina de la propaganda política en mans d'un país o un sistema ideològic. En escena, l'actor i performer Melcior Casals i un atleta professional, Enrique Navarro.

Torneu a venir a la sala del 27 al 29 de novembre i us trobareu un expert en el teatre d'objectes, David Espinosa, presentant una nova creació que es diu Calle Sombra i que, per primera vegada, fa servir persones en un teatre d'ombres que utilitza la llum, però també el moviment. Amb aquests elements, l'artista explora en escena un llenguatge amb referències directes al món del còmic.

Si voleu recordar els millors moments de la sala Hiroshima i anar apuntant a l'agenda les principals cites d'aquesta tardor en aquest espai del carrer de Vila i Vilà, consulteu el seu Facebook.  

Data de publicació: Dimarts, 28 juliol 2020
  • Comparteix