Tornar

Fotografia d'alguns dels quadres de l'exposició Ingravita

Pell en evolució constant

Penélope Clot presenta Ingravita, una mostra introspectiva de pintura i escultura a la recerca del seu lloc al món, amb la feminitat com a font d’inspiració.

Fins al 16 d’abril es pot visitar a Pigment Gallery l’exposició Ingravita, de Penélope Clot Grau. Des de Das, a la Cerdanya, aquesta pintora i artista apassionada formada en diverses disciplines, crea les seves obres amb segell i estil propis a 1.219 metres d’altitud.

L’artista se sent atreta pel pas del temps: “Observo la petja que deixa en els nostres porus i les nostres ànimes”. Per això crea pells: superfícies de guix amb textures i colors que ens recorden que estem vius i en constant mutació.

Nascuda i criada en una família d’artistes amb els Pirineus com a teló de fons, va establir-se a Barcelona fins que va sentir la necessitat d’experimentar noves sensacions. Va viatjar i es va iniciar en el món de la laca japonesa i el gravat. Va cursar estudis de dibuix i perspectiva, i a partir del 1997, es va professionalitzar en la restauració d’obres d’art i mobles antics. Aleshores va sentir un impuls tan fort com l’anterior per tornar a Cal Pel-ras, la casa pairal que van fer els seus besavis, on tots els factors (natura, climatologia, animals, silenci i calma) l’ajuden a crear des de l’equilibri.

Per a ella, “ser artista és una manera de viure i de veure les coses. Soc inquieta i apassionada, amb una ment que constantment dispara preguntes. Aquest caràcter i forma de ser és la meva essència, el meu ADN, que es veu reflectit de forma molt evident en la meva obra”.

La recerca, l’experimentació i la formació constant marquen la seva trajectòria. Els seus quadres, elaborats en diversos formats, destaquen per les capes superposades de diferents textures, transparències, formes i colors, així com per les composicions geomètriques i les evocacions paisatgístiques, i per l’ús de múltiples tècniques. De la seva expertesa com a restauradora, per exemple, en sorgeixen clivellats, fissures, cops i esquerdes que formen la pell de les seves obres, amb la marca sempre present de l’envelliment.

Les condicions climatològiques de l’entorn, com la temperatura i la humitat, condicionen tot el procés d’elaboració. Durant l’estiu prepara els rotlles que li serviran de base per als seus quadres per una qüestió de calor, humitat i assecat ràpid, mentre que a l’hivern fa servir el material que ha produït per fer les obres. La primera fase és llarga i feixuga; en canvi, la part de creació està més lligada a l’estat d’ànim. Per això el resultat és únic, diferent cada vegada; com tindreu oportunitat de comprovar si visiteu la mostra.

Data de publicació: Divendres, 24 març 2023
  • Comparteix