Tornar

La Puntual celebra 20 anys de putxinel·lis amb un festival dedicat a la imaginació desbocada

La Puntual celebra 20 anys de putxinel·lis amb un festival dedicat a la imaginació desbocada

Ja és aquí el 20è festival de Putxinel·lis, que arriba a la ciutat amb propostes tan màgiques com ‘El Fado de Ulisses’ o ‘Cardboard Carnival’.

Gestos exagerats i veus estrafetes obren una finestra màgica al món interior dels infants. Els putxinel·lis són aquells amics d’il·lusions que representen emocions desbordades, conflictes universals i comparteixen rialles amb els més petits. És a través d’ells que els nens i nenes poden enfrontar pors, reconèixer injustícies i construir la pròpia identitat, des d’un reflex que navega per mons inexplorats.

Arriba el 20è festival de Putxinel·lis de Barcelona a La Puntual, una iniciativa rica i divertida que us proposa una gran varietat d’històries increïbles. A partir del 3 d’octubre i fins al 5 del mateix mes podreu gaudir de El Fado de Ulisses, on marionetes fetes a partir de materials reciclats donen vida al viatge d’Ulisses, l’heroi que lluita per tornar a Ítaca amb la seva estimada Penèlope. Aquesta aventura única, dirigida per Claudio Hochman i protagonitzada per Carlota Blanc, us emocionarà amb l’acompanyament de fados tradicionals que ressonen amb l’esperit del relat.

Del 10 al 12 d’octubre gaudireu de Cardboard Carnival, una aventura èpica que flueix entre la realitat i un món imaginari, inspirada en Le Carnaval des Animaux del compositor Camille Saint-Saëns, on el lleó, la tortuga i l’elefant seran els absoluts protagonistes. I des de la companyia Roui Sousa arriba Marionette Circus, un espectacle que ret homenatge als artistes de circ en una desfilada fantàstica de personatges extraordinaris. Podreu veure aquesta experiència col·lectiva plena d’humor del 17 al 19 d’octubre. La companyia Canela Teatro presenta Rojo, que del 24 al 26 d’octubre exposa els records d’infància de la titellaire Analía Sisamón i la seva passió pel color vermell en una divertida història d’amor impossible.

Per tancar aquest 20è aniversari, la companyia La Puntual i Eugenio Navarro presenten LOOP, que del 31 d’octubre al 2 de novembre, us convida a un viatge més enllà de les estrelles. Podreu explorar un racó de l’univers ocult on habiten criatures molt juganeres i entremaliades. Aquest festival, doncs, no només celebra els titelles com a forma d'art, sinó que també apropa les grans narratives a l'imaginari infantil, cosa que permet que cada espectacle es converteixi en una finestra per entendre millor el món i explorar la creativitat sense límits. Trobareu més informació a la pàgina web de La Puntual.

Data de publicació: Dilluns, 29 Setembre 2025
  • Comparteix