Tornar

Una imatge del document audiovisual que ha produït l'artista i que mostra una actriu i artista asseguda en el sofà d'un apartament amb grans finestres i una decoració moderna

Recerca audiovisual al voltant del gènere i la raça

La Cordova Gallery acull una exposició de l'artista multidisciplinària Deborah Joyce Holman.

Una instal·lació de vídeo de nou hores de durada (no us espanteu, no cal veure-la completa) posa en contacte el públic barceloní amb les creacions d'una artista multidisciplinària suïssa que treballa entre Londres i Basilea. És Deborah Joyce Holman, que mostra fins a finals de gener en un espai d'art del barri de la Marina la peça Moment 2.

Tot passa a la Cordova Gallery, un espai curatorial creat l'any 2016 pel també artista Cory Scozzari que trobareu en un dels pisos d'un edifici d'usos comercials i industrials del barri de la Marina. És un espai força allunyat dels circuits artístics de la ciutat, un fet que parla clarament sobre la singularitat i personalitat de les propostes que s'hi veuen, sempre obres trencadores i de caràcter experimental que ens descobreixen noms a tenir molt en compte de l'escena artística europea.

Ara és el torn de Deborah Joyce Holman, una creadora que està especialment interessada en la tensió que es genera entre el valor de la representació i els perills que implica. Treballa en conceptes com els de l'opacitat, la il·legibilitat, el refús, la negació i l'absència, molt presents en els discursos més habituals sobre les comunitats negres o queer, objecte especial de l'interès de l'artista.

I és que la raça i el gènere són idees clau a Moment 2, una peça audiovisual protagonitzada per l'artista i intèrpret Rebecca Bellantoni. La veureu, asseguda en un sofà, mentre recrea els diàlegs del film Portrait of Jason, un exercici de cinema-verité que va filmar l'any 1967 la cineasta Shirley Clarke i que constituïa una confessió d'un home negre dedicat a la prostitució masculina que aspira a ser actor i explica la seva vida a la directora, amb grans dosis d'extravagància i desimboltura.

Ho compliquem una mica més?, va pensar Deborah Joyce Holman. Ho fa en proposar-nos una versió del film original en el qual és una dona cineasta queer negra qui filma una altra dona negra, cinquanta-cinc anys després de l'estrena de la primera pel·lícula, dient els mateixos diàlegs. És un nou qüestionament del concepte de representació, un fet habitual en les produccions artístiques de l'artista.

Si voleu veure Moment 2 (o, com a mínim, un fragment), demaneu hora per fer la visita i feu cap a la Cordova Gallery, però abans consulteu la informació sobre l'exposició al web d'aquest espai d'art.

Data de publicació: Dimecres, 23 novembre 2022
  • Comparteix