Tornar

Fotografia de musics envoltats d’obres de Picasso.

El talent jove musica quatre obres de Picasso

L’alumnat del Conservatori del Liceu crea peces a partir de l’obra de l’artista malagueny, en un concert en directe. 

Si us agradaria descobrir com sonen les obres de Pablo Picasso, no us perdeu la proposta musical  Així sona Picasso!, en què joves estudiants del Conservatori del Liceu componen i interpreten peces inspirades en la col·lecció del Museu Picasso de Barcelona. Les obres seleccionades són la Platja de la Barceloneta (1896), El mas de Quiquet (1899), Terrats de Barcelona (1903) i Las Meninas (1957). Aprofiteu l’oportunitat d’escoltar les obres picassianes, el 24 d’abril.

Els músics Jordi Queralt i Uriel Ripoll, al violí, posen música a l’escena marítima de Platja de la Barceloneta, a partir de les composicions de Pol Avila, in the end… it’s the little things in life, i Albert Muñoz, Picasso, Picasso. Avila reflexiona sobre els petits detalls que fan de la vida una experiència única, oferint l’essència sonora del paisatge, i Muñoz evoca un diàleg entre el jove artista, autor d’aquest quadre, i el pintor cèlebre que va esdevenir.

De l’àmbit rural d’El mas de Quiquet neixen dues composicions homònimes de Pau Cadena Colell i Martí Burgués, interpretades per Martí Solà, a la flauta, i Sara Congost, a la guitarra. Cadena mostra els contrastos de l’obra reflectits en una peça en què cada instrument representa un dels conceptes duals, creant un diàleg al llarg de la composició, mentre que, Burgués ofereix una partitura de tarannà nostàlgic per transmetre la calma i tranquil·litat que desprèn l’obra de l’artista.

El panorama urbà dels Terrats de Barcelona inspira dues peces musicals: Etapa Blava, d’Emerald Buxó, una peça inspirada en el període blau de Picasso, que captura els trets expressionistes i l’essència de Barcelona per mitjà de tècniques musicals innovadores; i Borrosa sobriedad, de Telmo Sans Ruiz, una composició que contrasta entre la delicadesa musical inicial amb el desenvolupament més intens, una al·lusió als diferents plans del dibuix. Totes dues són interpretades per Joana Espar i Àngels López Tormo, al violí; Tomàs Fuentes, a la viola; i Pol Mendoza, al violoncel.

De la mateixa manera que Picasso va fer una interpretació de Las Meninas de Velázquez, el compositor Felipe González Bustamante crea Miniatura III en honor al procés emprat per l’artista malagueny, però basant-se en la tercera de les Sis miniatures gregues del compositor xilè Pedro Humberto Allende. Per altre cantó, Lluís Gual, a Pictoric Vision II, explora els elements de Las Meninas, des del detallisme de Velázquez fins a les formes irreals i quasi buides de l’altre extrem del llenç, amb protagonisme de les sordines per representar musicalment l’absència de color. Tot això amb un quartet al trombó amb Perot Rigau, Jorge Sempere, Pere Serravinyals i Joan Juanico.

No dubteu a experimentar aquesta simbiosi entre art i música a l’esdeveniment musical Així sona Picasso! per descobrir les composicions que neixen a partir de les obres de Pablo Picasso. El concert es durà a terme el 24 d’abril, a les 18 h, a les sales de col·lecció. El preu queda inclòs en l’entrada del museu, però l’aforament és limitat. Si voleu obtenir més informació, podeu consultar la pàgina web del Museu Picasso de Barcelona

Data de publicació: Dilluns, 22 Abril 2024
  • Comparteix