Tara Kelton i l'art en temps digitals, a Dilalica
Una artista a cavall entre l'Índia i els Estats Units i dedicada a examinar com ha canviat el paper dels creadors i les creadores en temps digitals mostra les seves obres del 17 de novembre al 31 de gener a l'espai d'art Dilalica. Veniu a veure l'exposició Natura morta, retrat, paisatge.
Podeu veure la mostra lliurement a Dilalica (haureu de demanar hora) o com a part dels itineraris per les galeries del centre la ciutat que organitza el festival Loop (del 10 al 22 de novembre), del qual forma part una exposició que, tot i això, es perllongarà molt més enllà. Serà una bona oportunitat per al públic barceloní de conèixer les creacions de Tara Kelton, una artista que viu a Bangalore (una zona plena d'empreses que treballen en tecnologia punta i que és coneguda com el Silicon Valley de l'Índia), tot i que també és estatunidenca.
Què té d'interessant la seva feina? Doncs el fet que examina com és la creació en temps de la tecnologia i que ens mostra la relació entre l'art, l'artesania i les noves possibilitats que ofereix aquest món digital en el qual vivim. I acaba per concloure que l'automatització, la intel·ligència artificial i la mediació digital han reduït considerablement el paper de l'ésser humà en la societat del nostre temps.
L'artista porta ara les seves creacions a la galeria del carrer de Trafalgar, on veurem obres diverses, amb una gran presència del vídeo, que ens conviden a reflexionar sobre què és avui un o una "artista".
Kelton, que va crear i dirigir una temporada una residència artística multidisciplinària a Bangalore, protagonitza experiències en les quals fa palès l'esperit digital dels temps que vivim. Un exemple? Les sorprenents natures mortes que ha creat, encarregant a estudis de visualització en 3D que reproduïssin pintures existents... a partir de descripcions textuals del que es mostra en l'obra.
En altres ocasions, l'artista ha creat màquines que feien autoretrats de manera automàtica o bé s'ha dedicat a utilitzar Google Maps per tal de crear visites en moviment a espais especialment coneguts com el Taj Mahal o la Porta de l'Índia, a Bombai. I en altres obres, utilitza la realitat virtual no només per mostrar estampes del riu Iang-Tsé, a la Xina, sinó també per mostrar-se a si mateixa pintant aquests paisatges.
Imatges d'unes illes artificials creades amb tecnologia 3D o bé algunes exploracions i variacions del popular emoji que fa referència a l'art als telèfons mòbils són algunes creacions més que podeu veure a l'exposició.
Si voleu descobrir una artista que viu a cavall entre dos mons i que ha fet de la digitalització i el que comporta el seu centre d'interès artístic, veniu a veure les obres de Tara Kelton a Natura morta, retrat, paisatge. Abans, però, consulteu el web de Dilalica o el seu compte d'Instagram.