Tornar

Imatge promocional del festival Katharsis 2022
Imatge de la performance O Barco / The Boat, de la portuguesa Grada Kilomba
Fotografia del muntatge d'inspiració operística Silenzio!
Imatge de l'espectacle immersiu The History of Korean Western Theatre, de Jaha Koo
Imatge de la performance Together, dels eslovens Leja Jurišić i Marko Mandić

El Teatre Lliure presenta Katharsis 2022

L’equipament de Montjuïc acull cinc companyies que es qüestionen què són i com condicionen les identitats, tant individuals com col·lectives.

A l’edició de Katharsis 2022, un total de cinc companyies abordaran el concepte d’identitat i intentaran atènyer què és i com la història personal i col·lectiva condiciona a cada individu , el nostre cos, les nostres arrels i nacionalitat, la classe social, el gènere, els nostres desitjos i pors, i l’espai i temps que compartim amb els altres.

El 16 de gener a les 13h, l’artista multidisciplinària portuguesa Grada Kilomba durà a terme, a la plaça de Margarida Xirgu, una performance en tres actes que té com a protagonistes diverses generacions de comunitats afrodescendents. L’autora de Memórias da Plantação: Episódios do Racismo Quotidiano, hi presentarà O Barco / The Boat, una instal·lació de 32 metres que recrea la silueta del buc d’un vaixell. En l’imaginari occidental, les naus s’associen a la glòria, la llibertat i l’expansió marítima a través dels “descobriments”, però la història no pot amagar la captura, la deportació i l’esclavatge de milions d’africans. Es tracta d’un exercici de descolonització –i, per tant, de memòria, de reconeixement i de contemplació del futur– que compta amb la producció musical de Kalaf Epalanga. L’entrada és gratuïta, però cal reservar plaça aquí.

Del 19 al 31 de gener, el Fossat 2 acollirà l’espectacle Con versos de dimecres a dissabte a les 20 h i diumenge a les 18 h. La companyia El arabesco presenta “una classe d’institut” que “no agradarà gaire” ni a al públic de teatre ni als amants de la història perquè, tot i fer-ne moltes referències, s’explica mitjançant objectes i dura dues hores, de manera que al final “se’ls farà una muntanya”. Potser per això, l’aforament de cada sessió està limitat a sis persones. Podeu comprar les vostres entrades en aquest enllaç.

Els dies 21 i 22 a les 18 h irromprà a la Sala Fabià Puigserver Silenzio!. L’espectacle de Ramona Nagabczyńska adopta una forma d’art performatiu que s’ha mantingut gairebé inalterada durant segles com l’òpera per reivindicar les veus femenines, més enllà de la refinada propaganda d’un ordre social apuntalat per compositors masculins. D’aquesta manera, Silenzio! entronca amb els antics rituals femenins grecs de l’aischrologia, basada en l’ús del llenguatge obscè. Podeu fer la vostres reserves clicant aquí.  

La mateixa sala acollirà el 29 i 30 una trilogia de l’artista Jaha Koo formada pel treball de vídeo i so Lolling & Rolling (a les 17 h) –en què aborda la tragèdia dels infants coreans que han estat operats de la llengua perquè tinguessin més bona pronúncia en anglès–, el relat de Cuckoo (a les 18.30 h) –un viatge en primera persona pels últims 20 anys de la història coreana, marcats per la crisi econòmica i la desesperança del jovent– i  The History of Korean Western Theatre (a les 21 h) –una reflexió sobre l’autocensura d’arrel confucianista, les interferències culturals d’Occident, l’autenticitat i el futur de la tradició. Podeu comprar les entrades a través dels enllaços a cadascun dels espectacles.

Per acabar, el dia 30 tindrà lloc a l’Espai Lliure una performance de sis hores de durada que ha estat tot un fenomen a Eslovènia. Es titula Together i posa en valor, precisament, els vincles interpersonals a través de preguntes com ara: “per què volem estar junts”, “com s’aguanta junts” o “què fa un mateix perquè la inversió d’estar junts generi un superàvit personal”. L’organització recomana veure l’espectacle sencer, però també es pot entrar i sortir en qualsevol moment durant la funció. Podeu comprar l’entrada en aquest enllaç.

Data de publicació: Dimarts, 11 Gener 2022
  • Comparteix