Tornar

Una de les intèrprets vestida de blanc i banyada en llum al centre de l'escena en un moment del muntatge

‘Topless America’ o com parlar de sexe, gènere i postfeminisme a partir del material descartat

I si fem un muntatge escènic a partir d’aquell material que els mateixos creadors descarten en preparar un muntatge? Ho ha fet un col·lectiu de dansa improvisada que podreu veure a l’Antic Teatre del 9 a l’11 de març.

És el col·lectiu Deria + Rectificadora, nascut en una antiga fàbrica de nines del barri de Gràcia on, entre d’altres, van coincidir dos projectes artístics: sala Deria, un espai de moviment dedicat a les jams de contact improvisation (una modalitat d’improvisació coreogràfica) i els rectificadors mecànics, dedicats a la creació musical.

De manera conjunta, aquests projectes artístics han donat a llum un espectacle que utilitza els nous llenguatges del cos per parlar-nos d’assumptes tan actuals com la multisexualitat, el patriarcat, el postfeminisme, el gènere o les minories. 

Han tractat tots aquests temes a partir d’una mateixa premissa de treball: fer front a l’autocensura que s’imposa el creador… fent servir aquells fragments i elements que, en circumstàncies normals, haurien estat descartats.

Alba Raventós, Alicia Vázquez, Uma Maraval, Trinidad García i Conrado Parodi s’ocupen de les interpretacions, amb el fons de creació sonora de Tutti i Janek i amb vídeos de Pedro Joseph Rota Fikdl.

Si voleu veure el resultat de l’experiència i conèixer un col·lectiu artístic, els Deria + Rectificadora, que està especialment actiu en els últims temps, consulteu el web de l’Antic Teatre

 

Data de publicació: Dimecres, 07 març 2018
  • Comparteix