Tornar

Una de les imatges de l'exposició Cançó de Pedro Costa
Autoretrat de Jean Wyllys
Detall d'una de les obres d'Art Larson

Jean Wyllys, Art Larson i Pedro Costa, en les noves exposicions de La Virreina Centre de la Imatge

Les mostres porten per títol, respectivament, Desexili, L'ombra del pixapins i Cançó de Pedro Costa.

Tres exposicions de naturalesa diversa ompliran les properes setmanes les sales de La Virreina Centre de la Imatge. Una mostra s'aproxima al cineasta Pedro Costa, una altra aplega dibuixos, composicions i collages del brasiler Jean Wyllys, i una altra presenta obra de l'artista californià resident a Barcelona Art Larson. Totes s'inauguren el 21 d'octubre.

Canço de Pedro Costa és la primera exposició que adopta una perspectiva tan concreta sobre l'obra del cineasta portuguès. S'articula a partir de deu obres, la meitat de les quals creades expressament per a l'ocasió. Comissariada per Javier Codesal, la proposta gira entorn del rostre, la veu i la cançó com a senyals del més particular de cada persona, però també com a resposta a la pressió conjugada de la Història amb la història de cadascú, resposta al trauma i al que manca. Serà oberta al públic fins al dia de Sant Jordi de l'any que ve.

Jean Wyllys va exiliar-se del seu país després de rebre amenaces de mort i persecucions homòfobes i racistes. Diputat federal amb el Partit Socialisme i Llibertat (PSOL) entre el 2010 i el 2018, Wyllys és un destacat activista pels drets LGTBI+, i durant la seva etapa parlamentària va tenir un paper crucial en la revocació d’alguns articles del Codi civil brasiler. Desexili, titol de l'exposició que acull La Virreina Centre de la Imatge, és com una bitàcola amb què l'artista narra la seva subjectivitat, els seus records, les seves mitologies i les seves maneres de prendre la paraula i polititzar l'existència. Aquesta mostra es podrà visitar fins al 15 de gener.

Finalment, L'ombra del pixapins, d'Art Larson, qüestiona la relació entre l'obra que veiem i l'artista que l'ha creat. Alguns dels temes que hi trobem són el fracàs en les expectatives, l’equívoc com a fonament epistemològic, l’escatologia i la posició social de l’artista. Destaca la perspectiva del foraster, l’observador que es reconeix a ell mateix en allò que es passa per alt. L'exposició serà a la cartellera fins al proper 23 d'abril. Tant Desexili com L'ombra del pixapins estan comissariades per Valentín Roma.

Més informació, en aquest enllaç.

Data de publicació: Divendres, 21 Octubre 2022
  • Comparteix