Tornar

L'espectacle utilitza la llengua de signes.
Titelles, objectes i actors, en una funció de teatre inclusiu.

‘El silenci d’Hamelin’

Barcelona Districte Cultural programa un espectacle de Farrés Brothers que capgira el conte clàssic dels germans Grimm per donar-li una lectura contemporània.

El treball de Farrés Brothers i Cia fuig dels estereotips que se solen associar al teatre familiar: els arguments dels seus espectacles són potents i originals, connecten amb l’actualitat i s’expliquen amb un punt d’ironia, sense edulcorants ni missatges moralitzadors. Actual, potent i gens moralitzant és el que porten ara al circuit Barcelona Districte Cultural, una relectura en clau contemporània del conte del flautista d’Hamelin que va aconseguir el Premi FETEN 2018 a la millor proposta de Teatre i Inclusió.

Si a la història tradicional de Jacob i Wilhelm Grimm el flautista es venjava dels veïns d’Hamelin –que no li paguen els seus honoraris després d’haver alliberat la població d’una plaga de rates– ‘segrestant’ els nens i nenes de la ciutat amb la melodia màgica de la seva flauta, a El silenci d’Hamelin apareix un personatge ‘diferent’, una nena sorda que escapa del destí de la resta d’infants perquè no pot sentir la música malèfica. La companyia aprofita aquest gir argumental per parlar dels desavantatges de tenir avantatges, de les altres capacitats.

El silenci d’Hamelin és un espectacle de titelles, objectes i actors que capgira el relat original i converteix la nena privada d’oïda en l’únic personatge que pot ‘escoltar’ la veritat del que ha passat. En una petita heroïna que posa en relleu els silencis que s’amaguen en el nostre món i els llenguatges no verbals, igual d’expressius i eloqüents que les paraules. Perquè l’espectacle, que es pot veure al Centre Cívic Tomasa Cuevas-Les Corts (9 de juliol, 18 h) i a Can Clariana Cultural (dia 10, 18 h), utilitza la llengua de signes per tal que la història, l'emoció, arribin a tothom.

Data de publicació: Dimarts, 07 juliol 2020
  • Comparteix