Convocatòria de subvencions per a projectes culturals d'interès per a la ciutat vinculats als districtes que es realitzin durant l'any 2025

Convocatòria de subvencions per a projectes de qualsevol disciplina cultural, d’interès per a la ciutat, que tinguin lloc a un districte de la ciutat que es realitzin entre l’1 de gener i el 31 de desembre de 2025 a la ciutat de Barcelona.
Qui pot sol·licitar l'ajut?
Poden ser sol·licitants de les subvencions d’aquesta convocatòria les persones jurídiques i físiques de l’àmbit de la cultura que realitzin activitats i propostes impulsades per les entitats culturals de la ciutat aporten, pel seu caràcter singular, una especial rellevància i repercussió en la seva disciplina artística, una inequívoca vinculació amb el districte i el territori on es desenvolupa l’activitat a través de la col·laboració amb entitats locals, i una voluntat de transcendir l’àmbit més proper per a ser un projecte amb mirada de ciutat i fomentar el seu patrimoni cultural immaterial.
• Text de la convocatòria: Requisits establerts al Punt 3.
• Bases de la convocatòria: Requisits establerts a la Base 5.
Atenció: Aquesta convocatòria és incompatible amb la Convocatòria General de Subvencions de l’Ajuntament de Barcelona.
Termini per a presentar la sol·licitud
Del 15 d'abril al 9 de maig de 2025, ambdós dies inclosos.
Documentació que cal presentar
La sol·licitud de subvenció consta de dos documents obligatoris:
Instància de sol·licitud de subvenció (es tracta d’un formulari online que s’omple un cop s’inicia el tràmit)
Document bàsic 2 (descarrega't aquí el document Pdf o el document Word)
Declaració responsable: només s’ha de presentar en cas de presentació telemàtica de la sol•licitud. Si la presentació es realitza en paper, aquestes declaracions es trobaran al document bàsic 1: sol·licitud de la subvenció.
Atenció: no presentar aquests dos documents serà motiu d’exclusió del procediment de concessió.
Modalitats
La modalitat escollida a la sol·licitud haurà de correspondre amb el districte on es desenvolupa principalment el projecte o activitat.
Modalitat 1: Ciutat Vella
Modalitat 2: Eixample
Modalitat 3: Sants-Montjuïc
Modalitat 4: Les Corts
Modalitat 5: Sarrià-Sant Gervasi
Modalitat 6: Gràcia
Modalitat 7: Horta-Guinardó
Modalitat 8: Nou Barris
Modalitat 9: Sant Andreu
Modalitat 10: Sant Martí
Data d’inici i finalització del projecte
Entre l’1 de gener i el 31 de desembre de 2025.
Les activitats programades s’han d’iniciar i finalitzar dins l’any objecte de la convocatòria.
Nombre màxim i incompatibilitats de les sol•licituds
Cada entitat podrà presentar com a màxim un projecte, i cada projecte es podrà presentar a una única modalitat.
Seran motius d’incompatibilitat:
• Tots aquells projectes, iguals o similars, amb els quals l’Ajuntament de Barcelona ja col•labori mitjançant subvenció extraordinària (directa, nominativa, amb o sense conveni) o mitjançant un contracte municipal.
• Haver presentat una sol•licitud per el mateix projecte a la Convocatòria General de Subvencions de l’Ajuntament de Barcelona. En cas d’haver fet la presentació i voler optar a la present convocatòria, l’entitat haurà de desistir de la sol•licitud presentada a la Convocatòria General.
Requisits i criteris de valoració dels projectes
El projecte pot obtenir una puntuació màxima de 10 punts.
Els projectes, en tot cas, hauran d'assolir una puntuació mínima de 5 punts globals i, per tant, no podran rebre subvenció aquells projectes que hagin obtingut una puntuació inferior.
La valoració dels projectes s’ha de fer d’acord amb els criteris següents:
• Relació amb el districte i el territori (3 punts)
• Rellevància i singularitat del projecte (2 punts)
• Impacte Cultural i Social (2 punts)
• Sostenibilitat i viabilitat (1 punt)
• Visibilitat i difusió (1 punt)
• Criteris transversals (1 punt)
-
• Incorporació de la perspectiva de gènere.
• Incorporació de la perspectiva ecosocial, l’ambientalització i el consum responsable en el projecte.
• Incorporació de la perspectiva intercultural al projecte.
Podeu consultar la descripció dels criteris al punt 12 de la convocatòria.
Guia d’aplicació de la perspectiva de gènere, perspectiva ecosocial i perspectiva intercultural.
Percentatge subvencionable
D’acord amb la base 10 de les bases reguladores d’aquesta convocatòria es podrà atorgar fins a un 90% del pressupost total del projecte.
El topall màxim de la subvenció per sol·licitud serà de 100.000 €
Declaració de transparència
Cal presentar la declaració de transparència quan l’import de la subvenció atorgada sigui igual o superior a 10.001 €
Enllaç al portal de tràmits
Portal de tràmits de la convocatòria.
Forma de presentació de les sol·licituds
Excepte les persones físiques, la resta de subjectes té obligació de presentar la sol·licitud telemàticament.
Per a les persones físiques i la resta de subjectes, la presentació de candidatures també es realitzarà preferentment per via telemàtica. En el cas excepcional de presentació presencial, sens perjudici del què disposa l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre de procediment administratiu comú de les administracions públiques, aquests documents es podran presentar a qualsevol de les oficines del Registre General dels districtes, gerències o instituts de l’Ajuntament de Barcelona.
Identificació digital vàlida
Identificació de les persones jurídiques
La presentació telemàtica s’ha de realitzar amb el certificat de l’entitat o del representant d’aquesta. En cas que no sigui possible cal presentar un certificat en el que s’indiqui que el representant atorga poders a la persona que realitza la presentació.
Identificació de les persones físiques
La presentació telemàtica s’ha de realitzar amb el certificat de la persona física que sol·licita la subvenció.
Requisits que s’han de complir
Els projectes susceptibles d’obtenir una subvenció han de contemplar els requisits relacionats a les bases i addicionalment els següents:
• Els projectes han de tenir per objectiu el desenvolupament d'activitats per dur a terme projectes de qualsevol disciplina cultural: arts escèniques, música, dansa, audiovisual, arts visuals, literatura, socioculturals o altres disciplines culturals.
• El projecte s’ha de desenvolupar dins l’àmbit d’un dels districtes de la ciutat.
• El projecte s’ha de desenvolupar entre l’1 de gener de 2025 fins al 31 de desembre de 2025.
• Cada entitat podrà presentar com a màxim un projecte, i cada projecte es podrà presentar a una única modalitat.
• Informació sobre concurrència d’ajuts per a la mateixa activitat: S’ha de declarar si s’han demanat ajuts públics o privats per la mateixa activitat, fent-hi constar una relació detallada amb l’entitat concedent i la quantitat sol·licitada o obtinguda. Aquesta informació s’haurà d’indicar al formulari o formularis establerts a tal efecte.
Les subvencions que es concedeixen d’acord amb aquesta convocatòria són compatibles amb altres ajuts, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o ens públic o privat, excepte l’Ajuntament de Barcelona i els seus ens adherits.
Conceptes subvencionables
Seran subvencionables les despeses següents en la mesura que responguin de manera indubtable a la naturalesa de l'activitat subvencionada i es realitzin dins del termini d'execució del projecte, activitat o servei:
• Nòmina i Seguretat Social del personal fix i eventual a càrrec de la persona jurídica o física.
• Lloguers: arrendament de béns immobles i bens mobles.
• Subministraments: aigua, electricitat, gas i combustibles.
• Comunicacions: telèfon, correu, missatgeria.
• Material fungible d'oficina: paper, impresos, fotocopies i altre material d'oficina.
• Assegurances.
• Material tècnic o de producció fungible necessari pel desenvolupament de l'activitat.
• Feines realitzades per altres empreses: neteja, seguretat, manteniment, activitats directament lligades al desenvolupament de l'activitat/projecte, auditoria del projecte (només en el cas que sigui exigida com a justificació d'aquesta subvenció).
• Dietes de personal: imports de les dietes del personal contractat i del voluntari (locomoció, allotjament i manutenció).
• Tributs, quan siguin abonats directament per la persona jurídica o física beneficiària.
• Les despeses d'amortitzacions dels béns adquirits o de les obres d’inversió en els immobles utilitzats durant l’execució del projecte. No obstant això, el caràcter subvencionable de la despesa d’amortització estarà subjecte a les condicions següents:
-
• Que les subvencions no hagin contribuït a la compra dels béns.
• Que l’amortització es calculi de conformitat amb les normes de comptabilitat generalment acceptades.
• Que el cost es refereixi al període subvencionable.
• Altres despeses que s'indiquin a la convocatòria.
Conceptes NO subvencionables
En cap cas es consideraran despeses subvencionables:
• Els impostos indirectes quan siguin susceptibles de recuperació o compensació, ni els impostos sobre la renda.
• Les despeses en espècie, com el voluntariat o cessió d’espais, entre d’altres, que no tinguin intercanvi monetari.
• Les despeses d’inversió, incloses les adquisicions de béns mobles i la compra d’equips tecnològics.
• Les despeses realitzades amb data anterior a l'inici del projecte i data posterior a la finalització del projecte.
• Les despeses de productes que poden crear addicció i són perjudicials per a la salut segons els organismes mèdics nacionals i internacionals, com ara el tabac, begudes alcohòliques i altres característiques similars.
• Altres despeses que s'indiquin a la convocatòria.
Publicació de la resolució provisional
Descarrega't aquí la resolució provisional.
En cas que a la resolució provisional es requereixi documentació
Termini de presentació: del 25 de juliol al 7 d’agost (inclòs).
Important: us recordem que no presentar la documentació requerida a la resolució provisional pot comportar la pèrdua de la subvenció atorgada.
En cas d'estar en desacord amb la resolució provisional
Presentar una al·legació
Motiu: en cas de disconformitat amb la denegació de la sol·licitud o amb la subvenció obtinguda a la resolució provisional.
Termini de presentació: del 25 de juliol al 7 d’agost (inclòs).
Documentació: cal presentar un document lliure argumentant els motius de l’al·legació i sol·licitant que es reconsideri la valoració.
Reformulació del projecte
En quins casos s’ha de presentar la reformulació?
En aquells casos en que s’hagi atorgat un import inferior al sol•licitat, sempre i quan aquest fet afecti a l’execució del projecte. Si no es presenta reformulació s’entén que es realitzarà el projecte d’acord amb la proposta presentada a la sol•licitud i es considerarà aquest import a l'hora de valorar la justificació del projecte.
Requisits de la reformulació
• El projecte reformulat ha de respectar l’objecte, les condicions i la finalitat de la subvenció, així com els criteris de valoració establerts en relació del projecte.
• El projecte reformulat no pot comportar una modificació substancial del projecte que pugui afectar la valoració efectuada d’aquest.
• L’aportació de fons propis es podrà reduir mantenint, en tot cas, el seu percentatge inicial respecte el total del projecte subvencionat. S’entén per aportació de fons propis els conceptes continguts al punt E i següents del Pla de Viabilitat (Recursos propis de l'entitat, Taquillatge, Quotes d'inscripció, Venda de productes i Publicitat i/o esponsorització i altres).
La reformulació haurà de ser aprovada per l’ICUB. Transcorregut el termini de 3 mesos es considerarà aprovada la reformulació presentada. L’aprovació de la reformulació estableix el nou cost total del projecte subvencionat. En cas d’aprovació de la reformulació, aquesta substitueix la sol•licitud presentada inicialment a efectes de la justificació del projecte.
Termini de presentació:
del 25 de juliol al 7 d’agost (inclòs).
Document de reformulació
Descarrega aquí el formulari de reformulació.
Mínim realitzat i justificat:
Per a poder considerar complerts l’objecte i la finalitat de la subvenció, s’haurà de realitzar i justificar un mínim del 50% del total del projecte subvencionat, amb la corresponent reducció de la quantia subvencionada. L’incompliment d’aquesta despesa mínima comportarà la revocació automàtica de la subvenció atorgada.
Es considera com a projecte subvencionat el projecte inicialment presentat o bé la seva reformulació aprovada en el cas que se li hagi atorgat un import inferior al sol•licitat.
Desviació del pressupost:
S’estableix un màxim d’un 20% de desviació pressupostària entre el cost inicialment pressupostat i el cost final justificat de l’activitat subvencionada que no comportarà reducció de la quantia de la subvenció atorgada. L’òrgan competent només podrà aplicar aquest percentatge de desviació si es garanteix que s’han acomplert l’objecte i la finalitat de la subvenció.
Auditoria:
S’ha de presentar un compte justificatiu amb informe auditor en els següents casos:
• Projectes amb import igual o superior a 150.000 euros
• Subvencions concedides d’import igual o superior a 30.000 euros
Forma de presentació de la reformulació
Telemàticament
A través del Portal de Tràmits de la convocatòria.
Per a efectuar aquest tràmit és necessari disposar del número de referència del tràmit que s’indica en el justificant de registre que vàreu obtenir en el moment de presentar la sol·licitud. Té el següent format: 00000000-00.
Designació del compte bancari
1. Persones físiques no obligades a relacionar-se electrònicament amb l’administració:
Les persones físiques no obligades a relacionar-se electrònicament amb l’Administració poden designar el compte bancari on volen rebre els pagaments que els hagi de fer l’Ajuntament de Barcelona mitjançant alguna de les maneres següents:
• Telemàticament, amb certificat electrònic de persona física o un altre sistema equivalent de nivell mitjà o superior de seguretat i actuant en nom propi, a través de l’Oficina Virtual de Tràmits de l’Ajuntament de Barcelona. Cal emplenar el formulari de designació de compte bancari.
• De manera presencial a les dependències de la Tresoreria municipal. Cal demanar cita prèvia.
2. Persones jurídiques, professionals de la gestió, entitats i persones físiques obligades a relacionar-se electrònicament amb l’administració:
Les persones jurídiques, els professionals de la gestió, les entitats i les persones físiques obligades a relacionar-se electrònicament amb l’Administració, d’acord amb el que estableix l’art. 14.2 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, poden designar el compte bancari mitjançant alguna de les maneres següents:
• Telemàticament amb certificat electrònic de representant de la persona jurídica, o certificat de nivell mitjà de seguretat en el cas de persones físiques, a través de l’Oficina Virtual de Tràmits de l’Ajuntament de Barcelona. Cal emplenar el formulari de designació de compte bancari.
Publicació de la resolució definitiva
Descarrega't aquí la resolució definitiva.






