Destaquem
Info
Acord
Actualitat
Entrevista
Publicacions
Breus
Agenda
Convocatòries
Noves
entitats
Enllaços
|
Ja heu incorporat les actuacions de la
vostra entitat a l’Estratègia compartida?
Les entitats de
l’Acord Ciutadà ben
visibles a la Mostra d’Associacions de Barcelona
Full informatiu de
setembre de la XESB
Barcelona presenta
la candidatura per esdevenir Capital Europea del Voluntariat 2014
Programa Proper:
formació per persones aturades de llarga durada
El Gran Recapte
d’aliments 2013 busca 15.000 persones voluntàries
Projecte
Rossinyol, un projecte de voluntariat per a universitats
La Casa de les
idees finalitza amb 10 idees seleccionades per afrontar el repte de
l’habitatge
Entrevista a
Ramon Noró,
portaveu d’Arrels Fundació
Anuari 2013 del
Tercer Sector Social
Ja es pot
consultar el programa del IV Congrés del Tercer Sector Social
Campanya balanç
social 2012-2013 de la Xarxa d’Economia Social de Barcelona
Agenda
d'octubre
Convocatòries del
mes
Noves entitats
adherides a
l'Acord setembre 2013
Mapa online de
recursos de salut mental
|
Ja heu incorporat les actuacions de la
vostra entitat a l’Estratègia compartida?
Si encara no heu incorporat les accions, programes i projectes en
matèria d’inclusió que dueu a terme des de la vostra entitat a
Barcelona, encara teniu el mes d’octubre per a fer-ho! Des de l’Àrea
d’entitats de la pàgina web de l’Acord podeu fer-ho en uns pocs clics!
A finals de setembre es va enviar un correu electrònic informatiu a
totes les entitats membres de l’Acord emplaçant-les a sumar a
l’Estratègia compartida aquelles actuacions que desenvolupen a la
ciutat amb fons propis, amb recursos d’administracions públiques o
projectes que no estiguin finançats al 100% per l’Ajuntament de
Barcelona.
A través de la pàgina web de l’Acord podeu afegir les accions que
realitzeu des de la vostra entitat i sumar-les a l’Estratègia, així com
consultar les actuacions que les diverses entitats i organitzacions de
la ciutat, les xarxes d’acció i l’Ajuntament de Barcelona ja han
incorporat.
[+]
veure més
Així mateix, durant el mes d’octubre s’ha previst la realització de dos
Tallers d’accions amb diverses entitats membres per treballar de forma
específica dos temes: la millora de les condicions de vida de les
famílies i la reducció de les situacions de risc de la infància; i la
construcció d’una ciutat plenament accessible i que lluita pel dret a
la vida independent.
Els Tallers d’accions es convoquen amb la voluntat de compartir
aquelles actuacions, i especialment aquells nous projectes que s’estan
impulsant en cadascun dels àmbit, i amb l’objectiu d’explorar noves
vies d’actuació conjuntes entre les entitats de la ciutat que treballen
per assolir les finalitats que es plantegen a cada Taller.
[+] Afegir actuacions a
l’Estratègia compartida.
|
Les entitats de l’Acord Ciutadà ben
visibles a la Mostra d’Associacions de Barcelona
L’Acord Ciutadà per una Barcelona Inclusiva va lliurar a les entitats
membres que van participar a la Mostra d’Associacions de Barcelona de
la Mercè 2013, els dies 21, 22 i 24 de setembre, uns materials
identificatius per situar a l’estand, visualitzant així la pertinença i
el compromís amb l’Acord Ciutadà.
[+]
veure més
Concretament, a proposta de la Comissió Executiva de l’Acord, en una
reunió que va tenir lloc el dilluns 9 de setembre, va acordar-se
produir aquests materials, un display i punts de llibre, per contribuir
a que la ciutadania prengui consciència de la tasca diària que fan les
entitats per construir una Barcelona més inclusiva.
[+]
Consultar el display de l’Acord.
[+]
Veure el punt de llibre de l’Acord.
|
Full informatiu de setembre de la XESB
La Xarxa d’economia social de Barcelona (XESB) ha publicat un nou
butlletí informatiu en el qual s’informa, entre d’altres, de la
publicació d’un informe que constata l’augment de l’atur de les
persones amb discapacitat des de l’inici de la crisi, o de dos
Dictàmens del Comitè Econòmic i Social Europeu que destaquen la
importància de l’economia social, especialment durant la crisi.
[+]
veure més
També trobareu informació sobre el 5è Premi del Consell Municipal
d’Immigració de Barcelona, de la II Fira d’Economia Solidària de
Catalunya o sobre l’actualitat de les empreses i entitats membres de la
XESB.
[+]
Consultar el Full informatiu.
|
Barcelona presenta la candidatura per
esdevenir Capital Europea del Voluntariat 2014
L’Ajuntament de Barcelona ha presentat la candidatura per aconseguir
que Barcelona es converteixi en la primera Capital Europea del
Voluntariat l’any 2014.
[+]
veure més
L’objectiu de la candidatura és promoure el voluntariat en l’àmbit
local per mitjà del reconeixement a aquells municipis que donin suport
i mantinguin una estreta col·laboració amb entitats i organitzacions de
persones voluntàries o que promoguin l’altruisme.
La presentació s’ha fet conjuntament entre l’Ajuntament de Barcelona, a
càrrec del comissionat de Participació Ciutadana i Associacionisme,
Carles Agustí, i la Generalitat de Catalunya, representada pel director
d’Acció Cívica i Comunitària del Departament de Benestar i Família. La
candidatura té el suport, entre d’altres, de la Federació Catalana de
Voluntariat Social.
El dinamisme de la ciutat de Barcelona, la força de l’associacionisme i
de la societat civil, l’impacte històric de la dedicació de milers de
persones voluntàries en tots els àmbits de la vida comunitària de la
ciutat, o la projecció internacional de la ciutat, són alguns dels
arguments per aconseguir aquest reconeixement que tornaria a posar
Barcelona al capdavant d’Europa en l’àmbit del voluntariat.
El veredicte s’anunciarà el 5 de desembre amb motiu del Dia
Internacional del voluntariat.
[+] Més informació.
|
Programa Proper: formació per persones
aturades de llarga durada
L’Ajuntament de Barcelona ha posat en marxa una nova eina d’orientació
i formació cap al mercat laboral per a les persones aturades de llarga
durada d’entre 40 i 60 anys i que no tenen domini de les eines per
trobar feina. El programa Proper està destinat a les persones
desocupades que s’adrecen als serveis socials i que no coneixen prou bé
les vies per cercar feina.
[+]
veure més
El programa, complementari als que oferia fins ara Barcelona Activa,
disposarà d’un pressupost de 500.000 euros. Amb aquests diners
l’Ajuntament preveu donar orientació i formació a 1.000 persones.
Preveu 40 hores de formació, mitjançant les quals les persones
assistents poden orientar el seu perfil professional i conèixer portals
d’internet, borses de treball o xarxes socials on buscar feina. També
s’ofereixen itineraris personalitzats de com afrontar una entrevista de
feina, i se les assessora sobre com i on han de buscar en funció del
seu àmbit de treball. A més l’itinerari també els subvenciona la
matrícula per obtenir certificats professionals, com ara els de
seguretat i prevenció o manipulació d’aliments.
El programa Proper està plantejat de manera descentralitzada i
s’ofereix en cinc equipaments municipals repartits per tota la ciutat
per facilitar l’accés a l’alumnat.
[+] Més informació.
|
El Gran Recapte d’aliments 2013 busca
15.000 persones voluntàries
El Banc dels Aliments necessita 15.000 persones voluntàries a
supermercats i mercats arreu de Catalunya per aconseguir tirar endavant
la cinquena edició del Gran Recapte d’aliments.
[+]
veure més
La campanya de recollida s’organitza amb la finalitat de donar resposta
a la precarietat alimentària de les persones més necessitades de
Catalunya. L’any passat es van superar les previsions inicials i es va
arribar a la xifra dels 2.727.000kg d’aliments recollits arreu del
territori català.
Enguany, atès que la crisi econòmica ha agreujat la situació de moltes
famílies, l’organització espera superar la quantitat recollida en
l’edició anterior. Per a aconseguir-ho, la Fundació Banc dels Aliments
necessita grups de 10-15 persones voluntàries a cada punt de recollida
(a més de 1.300 punts a mercats i supermercats de Catalunya) i un
coordinador que serà l’encarregat del punt durant el Gran Recapte, que
enguany se celebra els dies 29 i 30 de novembre.
[+] Més informació.
|
Projecte Rossinyol, un projecte de
voluntariat per a universitats
El projecte pilot Rossinyol Barcelona, impulsat per la Fundació Servei
Solidari, és un projecte de mentoria que pretén accelerar la inclusió
social i econòmica de menors provinents de famílies nouvingudes amb
baix nivell social i econòmic. A la vegada, vol treballar i potenciar
valors afavorint que els i les joves estudiants universitaris catalans
siguin partícips d’un objectiu social comú mitjançant l’experiència
directa de col·laboració amb els i les menors.
[+]
veure més
Un cop a la setmana un alumne/a d’un centre educatiu públic de
Barcelona i un estudiant/a universitària es troben per tal de compartir
part del seu temps de lleure. Mica en mica s’estableix un vincle que,
d’una banda afavorirà el desenvolupament personal i la socialització
del o la menor i, per l’altra, sensibilitzarà el o la jove estudiant
universitari sobre altres entorns i el prepararà per viure en una
societat multicultural.
Aquest curs, el quart any que funciona la iniciativa, participen nois i
noies alumnes de l’Institut Picasso, l’Escola Mestre Morera i l’IES
Miquel Tarradell de Barcelona, que tindran com a mentors i mentores a
alumnat voluntari de les Universitats de Barcelona, Universitat Pompeu
Fabra i Universitat Politècnica de Catalunya.
[+] Més informació.
|
La Casa de les idees finalitza amb 10
idees seleccionades per afrontar el repte de l’habitatge
El dilluns 14 d’octubre, a les 19:30 hores, al Saló de Cent de
l’Ajuntament de Barcelona, tindrà lloc l’acte de cloenda i
reconeixement a les persones finalistes del procés de La Casa de les
Idees, el debat ciutadà sobre els reptes de l’habitatge a Barcelona, i
on es farà el lliurement dels diplomes a les persones participants del
projecte. Tothom que ho desitgi està més que convidat a assistir-hi!.
[+] Inscripcions.
[+]
veure més
Concretament s’han seleccionat 10 projectes, als quals l’Ajuntament de
Barcelona oferirà incentius per afavorir-ne el seu desenvolupament, com
ara un preu just immobiliari, un crowd-funded housing, un nou ajut per
evitar la pèrdua d'habitatge de les famílies amb dificultats, les llars
compartides per a la gent gran, la creació d'una oficina
d'assessorament i gestió de l'adaptació funcional o els mòduls
habitables industrialitzats (Oboxhousing), entre d’altres.
Durant gairebé 3 mesos de participació ciutadana per cercar
conjuntament respostes per encarar els reptes en matèria d’habitatge a
la ciutat s’han recollit un total de 93 propostes inicials, s’han emès
357 vots, s’han publicat 246 comentaris, s’hi ha registrat 781 persones
i han visitat la pàgina web 3.783 visitants únics.
[+] Més informació.
|
Entrevista
a Ramon Noró
Portaveu
d’Arrels Fundació
En aquest butlletí entrevistem a Ramon Noró, portaveu d’Arrels
Fundació, una fundació que treballa pel desenvolupament integral de les
persones en situació d’exclusió social, concretament en el de les
persones sense llar de la ciutat de Barcelona.
[+]
veure més
Quines són
les principals prioritats en matèria de pobresa i exclusió social?
Invertir tot el que es pugui en la prevenció.
No solament en allò referent a evitar que noves persones hi arribin.
També hem d’invertir el màxim d’esforços en implicar i empoderar a la
persona empobrida o exclosa. Si no impliquem a la persona en el procés,
i sempre que sigui possible col·lectivament, no hi haurà ni autonomia
personal ni retorn.
En el document de treball de la Comissió Europea “Confronting Homelessness”,
un recent document de recomanacions en relació al sensellarisme, es
troben exemples on es mostra que invertir en prevenció actuant a temps
genera un estalvi econòmic.
Alhora, un estudi holandès mostra que per 1€ invertit en accions de
prevenció s’estalvien 2,2€ en despeses futures de sanitat,
reallotjament, seguretat, etc. A Escòcia, l’any 2010, la mediació per
evitar la pèrdua de l’habitatge costava 600 lliures, mentre que el cost
del reallotjament era de 5.300 lliures/any. A Suècia és possible que
les agencies immobiliàries posin en coneixement dels serveis socials
l’impagament del primer rebut.
Malgrat tot, el primer que va caure amb la crisi econòmica va ser la
inversió en la prevenció social.
Més enllà de les competències municipals o de les polítiques que es
puguin impulsar des d’una ciutat, cal ser més ambiciosos i
plantejar-nos noves polítiques. Per exemple, és primordial garantir una
renda mínima bàsica i l’accés a l’habitatge. A Catalunya no tenim un
problema d’habitatge, ja que n’hi ha molt de buit, sinó un problema
d’accés a l’habitatge, que s’hauria de facilitar.
També caldria realitzar una forta inversió per poder crear llocs de
treball. Qui tingui diners hauria d’invertir en crear llocs de treball; i
no en l’economia especulativa que enriqueix poques persones a partir de
transaccions financeres. Petites accions individuals poden ajudar molt
en matèria de pobresa.
Ha canviat el perfil de persones pobres o excloses a la ciutat?
En l’actualitat tothom pregunta si des de
l’esclat de la crisi ha augmentat el número de persones ateses i si ha
canviat el perfil. Bé, en realitat el que ha canviat a la nostra
entitat és que realitzem una atenció més intensa a la demanda creixent
que tenim. En el recentment presentat Anuari 2013 del Tercer
Sector Social de Catalunya se’ns explica com les
persones destinatàries de serveis de les organitzacions ha passat de
1.700.000 l’any 2007 a 2.130.000 l’any 2011. Els serveis de gestió
pública ens constaten que també es troben desbordats. Ara aquelles
persones més excloses realment ho tenen més difícil per superar la
situació.
Respecte el perfil, nosaltres no podem dir que hagi canviat el perfil
de les persones pobres o excloses de la ciutat, atès que atenem a
persones sense llar que es troben en una situació d’exclusió severa. Sí
que hem constatat un augment del nombre de persones immigrades que
necessiten atenció. La resposta que donem sempre ha de ser igual hi
hagin nous perfils o no.
Com valores la resposta que s’està donant a la crisi des de Barcelona?
Si ens comparem altres ciutats de l’Estat, com
Madrid, no hi ha color pel que ens expliquen entitats amigues que hi
treballen. S’està donant una bona resposta però no ens podem relaxar ni
estalviar esforços, especialment amb els nous problemes i reptes que
tenim davant.
Pel que fa a les altres ciutats metropolitanes, s’hauria de treballar
de manera transversal en matèria d’inclusió social. Oi que tenim el
transport metropolità? Doncs, s’hauria de treballar integralment en
matèria d’inclusió social amb tots els municipis metropolitans.
En relació a les persones sense llar, hi ha importants diferències
entre la ciutat de Barcelona i, tret de comptades excepcions, la resta
de Catalunya. És cert que hi ha un nou model dissenyat que no hem pogut
començar a implementar. Tenint-l’ho aturat estem hipotecant el futur
d’aquelles persones més excloses de la nostra societat, i en el futur
representarà una major despesa pública.
I la resposta ciutadana? Creus que la ciutadania està sensibilitzada en
la lluita contra la pobresa?
Des de l’inici de la crisi s’ha notat un canvi
en la resposta ciutadana. Tothom coneix algú que ha perdut la feina o,
fins i tot, ha hagut de deixar el que era casa seva. Es percep més
pròxim el risc d’exclusió social o de trobar-se en la pobresa. Per
tant, la gent està més sensibilitzada i ha augmentat molt el nombre de
persones que s’ofereixen per col•laborar voluntàriament amb les
entitats socials, fins al punt que nosaltres gairebé no podem donar a
l’abast. Està creixent el nombre de persones que volen ajudar.
La ciutadania hem de treballar col·lectivament per donar una millor
resposta. Aquelles respostes i solucions que es donen des de les
comunitats són claus. Sobretot aquelles fórmules que eviten
l’estigmatització de la persona o família que necessita ajuda o suport.
Trobem bons exemples en accions de solidaritat veïnal que,
discretament, contribueixen decisivament en la inclusió social de les
persones. Els vincles socials són molt importants per evitar l’exclusió
social i poder donar resposta a aquelles petites primeres demandes.
Com valores
el paper del Tercer Sector Social per fer front a les noves demandes
socials?
Des de l’inici de la crisi s’ha produït un
augment de persones que necessitaven ser ateses i s’ha pogut donar una
bona resposta des del Tercer Sector Social. Segur que hi ha coses
millorables, però de moment, afortunadament, estem podent ajudar a les
persones que necessiten suport. La capacitat de resposta del sector ha
estat a l’alçada de les circumstàncies.
Com dèiem abans, les organitzacions tenim un volum més gran de persones
ateses, estem fent més que abans i moltes entitats i serveis ho fan amb
menys, però potser arribarà un moment en què no podrem donar resposta
tothom si no augmenten els recursos que es destinen a les polítiques
socials.
Com valores
la commemoració del Dia Internacional contra la pobresa?
Està bé que es commemori el Dia Internacional
contra la pobresa, el 17 d’octubre. Actes ciutadans i institucionals,
posar al calendari aquest dia, ajuda a la visualització i a la
sensibilització vers un determinat problema. Tanmateix, hi ha tants
dies mundials i internacionals que a vegades ens pot fer perdre la
importància que mereixen algunes causes.
L’acte institucional de commemoració del Dia Internacional contra la
pobresa s’ha consolidat, com també els diversos actes de
sensibilització que els darrers anys hem celebrat a Barcelona per
commemorar el Dia de les Persones sense llar (en guany el 24 de
novembre).
Ara que des
de l’Acord Ciutadà estem elaborant l’Estratègia compartida per una
ciutat més inclusiva ens interessa conèixer algun projecte innovador
que esteu desenvolupant des de la vostra entitat. Ens en pots explicar
algun?
Estem posant en marxa el projecte Rutes per
Barcelona, una campanya de sensibilització dirigida, inicialment, a
joves, que consisteix en rutes per la ciutat guiades per persones que
han dormit al carrer. Aquesta activitat aporta l’experiència d’haver
superat una situació difícil a persones que veuen les persones excloses
com a éssers estranys. Les persones poden descobrir una dimensió
desconeguda de Barcelona a través dels ulls d’algú que ha viscut al
carrer i aprendre que la ciutat dóna resposta a, també, a qui ho passa
malament. És un projecte que ja s’ha dut a terme a altres ciutats
europees com Amsterdam, Londres, Berlin o Copenhage. L’objectiu és
fomentar l’empatia amb aquestes persones a través dels coneixement
personal.
Per acabar,
quin missatge voldries compartir amb les entitats membres de l'Acord?
Els experts en sensellarisme són les persones
sense llar. Els hem d’obrir els canals i les vies per escoltar-les i
donar-los més visibilitat. Ells i elles tenen la clau de la solució!
|
Anuari 2013 del Tercer Sector Social
Aquest mes us recomanem la lectura de l’Anuari 2013 del Tercer Sector
Social de Catalunya, elaborat per l’Observatori del Tercer Sector i la
Taula d’Entitats del Tercer Sector Social de Catalunya, i que va ser
presentat el passat dimecres 2 d’octubre a l’auditori del Caixaforum de
Barcelona davant més de 300 persones.
[+]
veure més
L’Anuari 2013 és una investigació quantitativa que té com objectiu
avaluar l’estat i l’evolució de les organitzacions del Tercer Sector
Social de Catalunya. Enguany, a més, la investigació aprofundeix en
l’impacte de la crisi i en el rol de les entitats socials en aquest
context. Un altre focus d’atenció en aquesta edició ha estat la
perspectiva de gènere, aproximació que no havia estat considerada
explícitament en les edicions anteriors.
Les idees claus que es poden extreure de la radiografia del Tercer
Sector Social és que les entitats socials catalanes atenen 430.000
persones més des de l’inici de la crisi l’any 2007 amb una xifra total
de 2.130.000 persones ateses. També es constata un augment respecte el
nombre de persones voluntàries (hi ha un 23% més de persones que fan
voluntariat des de l’inici de la crisi). Per contra, ha disminuït un
9,4% el nombre d’entitats fins assolir les 6.800 que es registren a
l’anuari. El volum econòmic que suposa el Tercer Sector Social a
Catalunya suposa un 2,8% del PIB.
[+]
Llegir o consultar el document de síntesi de l’Anuari 2013..
|
Ja
es pot consultar el programa del IV
Congrés del Tercer Sector Social
Un centenar de ponents de diverses disciplines participaran en el IV
Congrés del Tercer Sector Social que se celebrarà del 27 al 29 de
novembre al centre Internacional de Convencions de Barcelona, sota el
lema “Avançar en igualtat i drets socials”. Amb la publicació del
programa s’han fet públics els encarregats de fer les dues conferències
IV Congrés. La inauguració es realitzarà a càrrec del periodista i
filòsof Josep Ramoneda i, la clausura serà a càrrec de l’economista
Oriol Amat.
[+]
Més informació i consulta del programa.
|
Campanya
balanç social 2012-2013 de la Xarxa d’Economia Solidària
Fins el 15 de novembre les entitats que ho desitgin poden participar en
la campanya “Ensenya el cor” per confeccionar el balanç social de la
Xarxa d’Economia Solidària, que enguany correspon a l’exercici de l’any
2012.
[+]
veure més
Aquest document representa un complement al balanç comptable que
realitzen les entitats i descriu i mesura les aportacions socials,
laborals, professionals i ecològiques fetes al llarg de l’exercici a
través de 28 indicadors.
Qualsevol empresa independentment de la seva naturalesa jurídica pot
realitzar el balanç social de la XES.
[+]
Més informació.
|
Jornada “Tecnologia per a tothom”
Dia: dilluns 14 d'octubre.
Lloc: Media TIC (c/ Roc Boronat 117).
L’Ajuntament de Barcelona organitza, el proper dilluns 14 d’octubre, la
jornada “Tecnologia per a tothom”, que tindrà lloc al Media TIC. En el
marc de la Mobile World Capital, aquesta jornada vol contribuir a
situar les persones amb risc d'exclusió social, discapacitat i trastorn
mental en el centre, també, de l'àmbit tecnològic.
[+]
veure més
En aquesta jornada el que es pretén és donar a la tecnologia un
enfocament social, detectant aquells aspectes en què es pot contribuir
per millorar la qualitat de vida de les persones amb discapacitat,
trastorn mental o risc d’exclusió social. L’objectiu final és el
d’impulsar solucions tecnològiques que permetin resoldre problemàtiques
concretes.
La jornada constarà d’una conferència inaugural a càrrec del Dr. Joan
Subirats, seguida d’una taula rodona, moderada pel Dr. Miquel Domènech,
on es presentaran experiències d’èxit i es debatrà sobre el paper de la
tecnologia en la millora de diferents aspectes de la vida quotidiana de
les persones amb necessitats especials, il•lustrat amb casos reals. A
continuació es realitzarà un seminari de treball amb l’objectiu de
definir uns reptes de futur.
[+] Inscripcions als
telèfons 93.401.98.11 i 93.485.32.34 o per correu electrònic.
|
Jornada “Alter Finance: Recuperem els
diners per a les persones”
Dia: dimarts 15 d’octubre, de 9:15 a 14:15 hores.
Lloc: CaixaForum (Av. Francesc Ferrer i Guàrdia 6-8).
[+]
veure més
El proper dimarts 15 d’octubre ECAS, juntament amb ACAF i la
col·laboració d’Up Social, XES, FETS i la revista Alternativas
Económicas organitzen la jornada “Alter Finance: Recuperem els diners
per a les persones” al CaixaForum de Barcelona.
La jornada constarà d’una inauguració per part del president d’ACAF,
Miquel de Paladella i la presidenta d’ECAS, Teresa Crespo. Seguidament
hi haurà una taula rodona on intervindran Begoña Román, professora
d’Ètica de la UB; Josep Maria Miró, director de Projectes d’Innovació
Social a l’Ajuntament de Barcelona; i Javier Creus, expert en economia
col·laborativa, models de negoci P2P oberts, innovació oberta,
ciutadans i societat en xarxa.
[+] Més informació.
|
Acte Dia Internacional contra la Pobresa
Dia: dijous 17 d’octubre, 18 hores.
Lloc: C.A.T de Gràcia (Travessia de Sant Antoni 6-8).
[+]
veure més
La Taula del Tercer Sector Social considera que el moment polític,
econòmic i social que viu el país ens obliga a ser més solidaris amb
les persones més vulnerables i, a fer més visible la tasca de les
entitats que atenen als diferents col·lectius vulnerables.
L’acte es celebrarà al C.A.T de Gràcia i comptarà amb les intervencions
de l’Alcalde de Barcelona, Xavier Trias, la consellera de Benestar
Social i Família, Neus Munté, la presidenta de la Taula del Tercer
Sector Social de Catalunya, Àngels Guiteras i la presidenta de la
Federació Catalana d’ONG per al Desenvolupament, Pau i Drets Humans,
Míriam Acebillo.
[+] Més informació i
inscripcions.
|
Raval(s)
Dia: dimecres 23 d’octubre, dijous 24 d’octubre i divendres 25
d’octubre.
Lloc: barri del Raval.
[+]
veure més
Enguany el Raval(s) s’ha transformat en un conjunt d’accions culturals
desenvolupades durant quatre moments de l’any. En aquesta ocasió
organitzen les activitats de la tercera acció, que estarà dedicada a la
cultura, l’educació i la participació intergeneracional. Aquestes
activitats es duran a terme del 23 al 25 d’octubre a diferents espais
del barri i els protagonistes seran els nens i nenes, els joves i la
gent gran del Raval. Per a tots ells s’han organitzat diferents
activitats, com tallers i actuacions, entre d’altres, que es duran a
terme als patis dels centres educatius i a les places properes als
casals de gent gran.
Aquesta iniciativa s’emmarca dins del projecte “Raval Cultural” que vol
fer emergir i donar conèixer els equipaments culturals del Raval i de
les activitats, entre d’altres iniciatives.
[+] Més informació.
|
Jornades sobre el Banc del Temps
Dia: dijous 24 d’octubre de 17:00 a 20:00 hores i divendres 25
d’octubre de 9:00 a 17:00 hores.
Lloc: Casa Orlandai (c/ Jaume i Piquet 23).
[+]
veure més
Els propers 24 i 25 d’octubre es celebrarà a Barcelona la XIII edició
de les jornades de Bancs del Temps organitzades per l’Associació Salut
i Família. Aquest any l’edició porta el títol “Banc del temps x
integració comunitària” i durant les jornades s’aprofundirà sobre la
importància dels Bancs del Temps com a projecte de desenvolupament
comunitari.
Les jornades s’estructuren en tres tallers pràctics, una sortida
cultural i taules de ponències. La XIII edició de les Jornades es
centren en Dinamització de Bancs del Temps, Comunicació i difusió i el
projecte del Banc del Temps.
[+] Més informació i
inscripcions.
|
Salut mental i societat en un context
de crisi: perspectives, oportunitats i propostes
Dia: divendres 25 d’octubre.
Lloc: sala d’actes del COMB (Pg. de la Bonanova 47).
[+]
veure més
Després del 5è Congrés Català de Salut Mental, celebrat a Barcelona els
dies 6, 7 i 8 de juny, la Fundació CCSM promou aquesta jornada de
continuïtat per reprendre el debat sobre alguns dels temes tractats en
el Congrés.
La jornada vol aprofundir sobre l’impacte de la crisi en la salut
mental i les seves repercussions en els models d’atenció. També es
debatran algunes de les propostes dels diferents grups de treball que
es van constituir en motiu del Congrés.
[+] Més informació i
programa.
|
Fira d’Economia Solidària de Catalunya
Dies: dissabte 26 i diumenge 27 d’octubre.
Lloc: Fabra i Coats (c/ Sant Adrià 20).
[+]
veure més
Barcelona acull, els dies 26 i 27 d’octubre, la segona edició de la
Fira d’Economia Solidària de Catalunya al complex fabril de Fabra i
Coats. La Fira vol ser un aparador per a la gran diversitat
d'experiències i pràctiques de l'Economia Social i Solidària del
territori català, en el qual la societat civil pugui conèixer i
descobrir que una altra forma de fer economia és possible.
Durant la Fira podreu conèixer empreses i entitats de l’economia
solidària (Espai Viure l’Economia Solidària), informar-vos sobre els
orígens i l’arrelament del cooperativisme i l’economia solidària a
Catalunya (Espai Escenaris), participar en conferències, debats i
seminaris sobre alternatives que plateja la crisi i el model
socioeconòmic actual (Espai Alternatives) o prova la moneda social
ECOSOL (Espai Laboratori Moneda Social).
[+] Més informació.
|
II edició del Premi Barcelona a
l’empresa innovadora en conciliació i temps
Període d’admissió de propostes: del dimarts 1 al dijous 31 d’octubre
de 2013.
[+]
veure més
L’Ajuntament de Barcelona a través de la Regidoria de Família,
Infància, Usos del Temps i Discapacitats impulsa la segona edició del
Premi Barcelona “Empresa Innovadora en Mesures de Temps i Conciliació”,
que pretén reconèixer les bones pràctiques de les empreses que
afavoreixen la gestió del temps i la conciliació de les persones que
treballen en la seva organització..
El Premi té l’objectiu de fomentar mesures de promoció de la família i
la infància, i afavorir la conciliació de la vida laboral, familiar i
personal.
Com a novetat, enguany s’ha inclòs una categoria per tal que les
empreses micro, petites, mitjanes i grans puguin participar amb les
mateixes oportunitats.
[+] Més informació i bases
de la
convocatòria.
|
5è Premi Consell Municipal d’Immigració
de Barcelona
Termini de presentació: dijous 31 d’octubre de 2013.
Lloc: Secretaria del Consell Municipal d’Immigració de Barcelona
(passeig. Sant Joan 75).
[+]
veure més
S’ha obert la convocatòria al 5è Premi Consell Municipal d’Immigració
de Barcelona. Enguany es premiarà entitats o projectes que hagin
treballat en l’àmbit de la formació laboral de les persones immigrades..
L’objectiu d’aquest premi és reconèixer públicament la feina feta per
una entitat o projecte en l’àmbit de la formació laboral de les
persones immigrades; promoure la visibilitat de les entitats del
Consell Municipal d’Immigració i crear un espai d’intercanvi i de
coneixement de bones pràctiques en matèria d’immigració.
[+] Més informació i bases
de la
convocatòria.
|
En
els apartats precedents es presenten una selecció
d'alguns dels actes i convocatòries més destacats del mes. Podeu
consultar més
esdeveniments o convocatòries a l'agenda inclusiva del portal web de
l'Acord
Ciutadà
|
Durant el mes
de setembre
2013 s'han adherit a l'Acord Ciutadà 2 noves entitats, les quals us
emplacem
a conèixer. Amb aquesta incorporació l'Acord ja el formem 517
entitats!
Associacio
X 9 Barris
Cameres
i Acció
|
Mapa
online de recursos de salut mental
La Federació Salut Mental de Catalunya ha creat un mapa online que
serveix com a guia per trobar els serveis, programes socials i laborals
que hi ha arreu de Catalunya per a persones que tenen problemes de
salut mental i per a les seves famílies.
[+] Accedir a la web.
|
Comparteix el butlletí a Twitter!
Podeu
rebre el butlletí electrònic de l'Acord de forma periòdica,
subscrivint-vos aquí.
Si
voleu donar-vos de baixa de la llista de distribució del butlletí
envieu un correu electrònic a: acordciutada@bcn.cat
|
|