Tot el que us oferim des d'Escoles + Sostenibles per al curs 2024-2025, a les vostres mans!
Doneu un cop d’ull al ventall de propostes d’activitats que us seran útils per treballar a les aules: microxarxes, formació, espais d’intercanvi d’alumnat i molt més. Inscriviu-vos-hi ara!
Per una banda, teniu les microxarxes, espais on aprofundir en una temàtica ambiental concreta, conjuntament amb altres centres, compartint projectes i teixint sinergies.
També teniu dues propostes, adreçades a l’etapa de secundària, centrades en l’intercanvi d’alumnat: Tinguem cura del Planeta i Joves per l’emergència climàtica.
Aquest curs, es recupera la microxarxa “Airegem-nos” i també s’actualitzen altres propostes i formacions per fer-les més pràctiques (tallers) i amb menys sessions de formació. A continuació, trobareu les diferents opcions disponibles perquè valoreu quina s’ajusta més al vostre projecte educatiu:
Microxarxes
Airegem-nos
Etapes: cicle superior de primària i 1r cicle d’ESO.
Aquesta microxarxa, que es va realitzar en edicions anteriors però que es va aturar durant els darrers dos cursos, torna amb força per oferir, als centres educatius, una descoberta sobre la qualitat de l’aire a la ciutat. D’aquesta manera, es vol augmentar la consciència i competències de l’alumnat sobre la problemàtica de la contaminació atmosfèrica, a través de la recerca científica i tallers amb experts.
Alimenta’t amb seny
Etapes: infantil, primària i 1r cicle d’ESO
En aquest espai, es tracten els pilars fonamentals de l’alimentació sana, justa i sostenible, per anar cap a una transició alimentària que enforteixi les economies locals, millori la salut de les persones i cuidi el planeta.
Embolcalls + Sostenibles
Etapes: totes.
És una proposta educativa que convida a reflexionar sobre els embolcalls d’un sol ús i els impactes que generen al planeta. A través d’una diagnosi i un pla d’acció es vol promoure l’ús d’embolcalls reutilitzables i la reducció dels efectes negatius a l’entorn.
Ens ho mengem tot
Etapes: primària i secundària amb servei de menjador.
Especialment dirigida al personal de menjador, alumnat i professorat, ofereix reflexionar sobre aspectes com el malbaratament alimentari, l’origen dels aliments, la producció de proximitat, el consum conscient, la petjada ecològica i el cost ambiental d’allò que se serveix en el menjador escolar.
Pla de prevenció de residus
Etapes: totes.
Aquesta proposta va dirigida a tots els centres educatius que fan accions per prevenir els residus que es generen dins del centre educatiu: des dels envasos de plàstic generats als esmorzars fins als diferents materials de tallers de cicles formatius o de laboratori.
Sssplau
Etapes: Cicle superior de primària i secundària
En aquesta proposta, s’identificaran els espais i moments del dia més problemàtics quant a la contaminació acústica dins i fora del centre educatiu, descobrint els sorolls existents i comprenent els efectes sobre la salut. També s’aprendrà com actuar-hi conjuntament per reduir-los i millorar la qualitat acústica de l’entorn escolar.
> Inscripcions (centre veterà)
> Inscripcions (centre novell)
Sumem energies
Etapes: 2n, 3r i 4t d’ESO
És una proposta formativa que se centra en l’eficiència energètica analitzant els dispositius i elements del centre educatiu que contribueixen al consum energètic i elabora un pla d’acció per implicar tota la comunitat educativa en l’estalvi energètic.
Espais d’intercanvi d’alumnat
Tinguem Cura del Planeta
Etapes: ESO. Temporalitat: tot el curs
Aquesta proposta està oberta a tot l’alumnat de secundària i el convida a reflexionar, actuar i intercanviar les seves experiències per millorar el planeta. Busca el compromís, la responsabilitat i millorar la participació de l’alumnat per fer front a la crisi social i ambiental. L’alumnat pren un rol protagonista i podrà compartir experiències amb altres joves de diferents localitats, en les conferències anomenades CONFINT.
Joves per l’emergència climàtica
Etapes: ESO, batxillerat, cicles formatius. Temporalitat: tot el curs
L’objectiu principal d’aquesta iniciativa és apropar la ciència als i a les joves mitjançant un procés de recerca sobre algun àmbit relacionat amb el canvi climàtic, acompanyats estretament de persones expertes científiques i alhora poder crear un espai de diàleg i de reflexió conjunt. Per al proper curs, les temàtiques es mantindran i estaran relacionades amb el consum responsable de roba, aparells electrònics (i dades), espai litoral i marí i la mobilitat.
Altres propostes de Formació per al curs 2024-205
Per tal de complementar el pla de Formació del curs, també us oferirem una programació per donar resposta a les vostres necessitats.
Ja podeu consultar també el calendari de les Trobades d’educació infantil
Encara estem treballant en el seu disseny i calendari, però avancem alguns d’altres cursos que hi trobareu: