Un nou model de consum

L’Ajuntament de Barcelona tira endavant l’Estratègia de Consum Responsable 2016-2019, que pretén diferenciar-se del model tradicional ja que té en compte les seves repercussions socials i ambientals.


Barcelona aposta per un canvi en la manera de consumir. La recentment presentada “Estratègia de Consum Responsable 2016-2019” posa a debat la necessitat d’impulsar una nova cultura del consum, que posi per davant les repercussions col·lectives i integrals que aquesta acció suposa per les persones. El Pla marca l’inici d’una nova política local de consum que encaixi amb altres àmbits d’actuació com l’habitatge, l’energia, el turisme, o les finances, i de l’altra, la incorporació d’una nova línia d’actuació, l’impuls d’un nou model de consum, l’anomenat consum responsable.

Què entenem per consum responsable? El primer tinent d’alcaldia, Gerardo Pisarello, apunta que “és una altra manera d’entendre el consum, lligat a les formes de produir, distribuir la riquesa i finançar-se. L’actual model basat en el capitalisme és profundament insostenible des de punt de vista ambiental, energètic, social, i individual”.

La nova cultura del consum que proposa el Pla, doncs, aposta pel foment del consum (i la vida) de proximitat: comerç de barri, productes i serveis locals i la promoció de les PIMES i l´ESS, mobilitat no motoritzada i col·lectiva, oci i turisme de proximitat, reducció de consums i embolcalls superflus. Aquets model aporta beneficis tant a nivell econòmic com en la qualitat de vida de les persones.

Les accions que preveu l’Estratègia d’Impuls del Consum Responsable (EICR) estan orientades a aconseguir
5 objectius estratègics:

> Estendre la cultura del consum responsable
> Disposar de les regulacions adients
> Impulsar el consum responsable a les actuacions de l’Ajuntament
> Impulsar el comerç i l’empresa locals
> Impulsar l’economia social i solidària


+ INFO