L’entrevista: Hey Bloom Agency

“Ens agradaria teixir llaços amb les empreses que han posat la sostenibilitat per damunt d’altres interessos i ens sembla que Barcelona + Sostenible és el lloc ideal”, Eirene Ramos, fundadora, líder estratègica i consultora de marca de Hey Bloom Agency.

A què es dedica Hey Bloom Agency?  

Som una agència creativa d’acció positiva. Fem projectes i campanyes de comunicació i disseny per a entitats valentes que treballen des de l’impacte social, cultural i del medi ambient.  

Ens podries explicar breument en què consisteixen alguns dels vostres projectes? 

Treballem amb entitats com ara Pallapupas, amb els quals col·laborem portant la seva comunicació digital des de fa set anys; o Sant Joan de Déu, on gestionem la comunicació estratègica a xarxes socials del projecte Magic Line. També treballem amb festivals i companyies de teatre, com ara l’Escena Poblenou. A més, ajudem molts petits projectes a créixer: botigues zero waste, artesans de mobles, cuineres creatives, etc. 

Per què és important la vostra acció a Barcelona?  

El futur de la ciutat serà sostenible o no serà, treballem amb aquesta màxima. I així ajudem a marques i projectes valents a canviar el món, i per tant, la ciutat. La nostra aportació és des de la comunicació i el disseny. Intentem construir, de manera cooperativa, un discurs i manera de comunicar que repercuteixi creant una millor realitat present i futura. 

Al vostre lloc web parleu de mètodes de treball pròxims, sostenibles i personalitzats. A què us referiu? Ens podries parlar d’accions concretes que dueu a terme per a contribuir a millorar la sostenibilitat de la ciutat? 

Tenim una metodologia pròpia que es basa en la qualitat, i no en la quantitat o la rapidesa absurda. Fugim de la comunicació “fast”: ràpida, efímera i estàndard, que pot donar resultats immediatament, però que solen esvair-se amb la mateixa rapidesa. Ens basem en el concepte “slow”: apliquem una metodologia comunicativa que crea pilars sòlids, assentada en els valors de marca i amb recorregut i resultats sostenibles en el temps. Per exemple, si un projecte ens diu “vull crear una comunitat de 1.000 persones a Instagram” hi ha dues maneres de fer-ho: pots comprar els seguidors i tindràs la teva comunitat en menys de 24 hores; o bé pots crear una estratègia de comunicació digital adient per la teva marca, que es basi en els teus valors i que respongui als teus objectius, així, trigaràs més a arribar a aquestes 1.000 persones, però estaran realment interessades en la teva marca. 

A través de les nostres xarxes socials, sobretot Instagram, difonem totes les iniciatives boniques que trobem; lluitem per a crear una ciutat millor, més sostenible. Som un altaveu de bones pràctiques que es fan a la ciutat. A més, com a empresa, fomentem el residu zero.  

A la vostra pàgina web també dieu que “us agrada implicar-vos en propostes culturals, projectes socials, de sostenibilitat i d’educació”. És important per a vosaltres treballar amb organitzacions que cregueu en els seus valors?  

Totalment! Des de propostes culturals, a projectes socials, de sostenibilitat i d'educació, ens encanta involucrar-nos amb empreses que ens facin vibrar. El millor del nostre treball és ajudar marques amb valors i conèixer la gent entusiasta i apassionada que hi ha darrere. Si hi ha un projecte amb què no connectem, preferim rebutjar-lo. Som un equip molt implicat i si no fem els projectes al 100%, preferim no fer-los. 

Oferiu “esdeveniments 100% sostenibles”. Quin tipus d’esdeveniments? Què feu per a garantir que siguin sostenibles?  

Com a tots els nostres serveis, ens adaptem molt a les necessitats de les marques: hem col·laborat en festivals de teatre, esdeveniments d’entitats del tercer sector, concerts, conferències, activitats de networking... Per garantir que els esdeveniments siguin sostenibles comptem amb una xarxa de proveïdors que promou el residu zero: càterings amb envasos retornables, menjar recuperat que s’anava a llençar, impremtes que treballen amb paper reciclat i tintes ecològiques.  

Quins altres valors caracteritzen a “Hey Bloom! Agency”? 

La proximitat, l’autenticitat i l’empatia. Per a entendre bé els projectes t’has de posar a la pell de les persones que els organitzen i oferir-los solucions adients als seus recursos, ganes, capacitats professionals... A més, som una agència feminista i inclusiva. Per exemple, a les il·lustracions i peces gràfiques que ens encarreguen en què han d’aparèixer persones, intentem reflectir una realitat plural i diversa –sempre que el projecte ho permeti-. 

Com i quan vau conèixer la xarxa Barcelona + Sostenible?  

La veritat és que fa ja un temps, de fet fa anys. La primera vegada va ser a través d’una amiga i gran professional dels esdeveniments que em va dir: “el vostre projecte ha d’estar a la xarxa Barcelona + Sostenible”. Vaig pensar que el procés d’adhesió seria llarg i complicat, i com que em va agafar en un moment de moltíssima feina, vaig deixar la idea al racó de “coses que m’agradaria fer”. Va ser aquest any, quan vam entrar al coworking de la InnoBAdora, de Barcelona Activa, en què convivim moltes iniciatives de l’Economia Social i Solidària, que vam reprendre la idea. 

Què us va motivar a formar-ne part? 

Parlant amb una companya de la InnoBAdora, que té una botiga multimarca de roba sostenible i objectes bonics, em va dir que ella ja hi era, a la xarxa. Vaig entendre millor el que significava ser-hi i tots els recursos que ens podria proporcionar i ens vam decidir a escriure-us. La veritat és que va ser un procés molt senzill i la visita a la Fàbrica del Sol va ser molt enriquidora, estem molt contentes i orgulloses de formar-ne part.  

Què espereu que us aporti formar-ne part? 

Ens agradaria poder teixir llaços amb les empreses que han posat la sostenibilitat per damunt d’altres interessos i ens sembla que Barcelona + Sostenible és el lloc ideal. Tenim moltes ganes de conèixer i ajudar marques de la xarxa a comunicar millor, ja que així els projectes d’impacte positiu de la ciutat arribaran a més gent. 

Ens podries explicar algun repte o projecte de futur de “Hey Bloom! Agency”?

El repte que tenim ara mateix és com afrontar la nova realitat que ha creat la crisi de la Covid-19. Hi ha projectes, sobretot els esdeveniments, que s'han ajornat indefinidament o s'han cancel·lat i estem buscant noves maneres de poder realitzar-los. De fet, ja tenim una aliança amb una empresa que ofereix espais virtuals per celebrar esdeveniments; és una solució que ens ha agradat molt, ja que cada persona es pot crear el seu avatar i interactuar com si fos "la vida real".

També estem donant forma a un nou pack de serveis de xarxes socials, perquè aquesta crisi és una oportunitat per a potenciar el comerç en línia. Ara mateix, si una marca no té presència en línia és com si no existís i nosaltres volem ajudar aquestes marques per tal que siguin potents en aquestes circumstàncies. 

Què és el que més t’enorgulleix de la teva feina?  

La satisfacció de les marques a les quals ajudem. Els projectes solen acudir a nosaltres amb pors, amb mancances fortes de comunicació, canals poc professionalitzats, una imatge que no reflecteix el que són, una idea del que és un esdeveniment bastant limitada... De vegades arriben sense objectius ni estratègies clares; aleshores passen per les nostres mans i comencen a posar els seus valors al centre de la comunicació, a deixar-se aconsellar per professionals i a guanyar un altaveu més potent que el que tenien abans.