Silenciem el soroll de les aules

En el marc de la Setmana Sense Soroll, que es va celebrar del 22 al 28 d’abril, l’Escola Frederic Mistral-Tècnic Eulàlia i l’Escola Milà i Fontanals van dur a terme diverses activitats per conscienciar sobre aquesta problemàtica.

Sota el lema “Silenciem el soroll”, la tercera edició de la Setmana sense Soroll, del 22 al 28 d’abril del 2019, va promoure diverses iniciatives a Barcelona en el marc de la prevenció de la contaminació acústica, com ara la sensibilització i l’educació ambiental, amb l’objectiu de remarcar totes aquelles accions que permeten millorar la qualitat acústica del nostre entorn. Diversos centres educatius del programa Escoles + Sostenibles van participar en les activitats organitzades en el marc d’aquesta efemèride. A continuació us deixem amb el relat de dues escoles que s’han sumat a la celebració d’aquesta setmana organitzant diverses accions per combatre el soroll a les aules:


FREDERIC MISTRAL-TÈCNIC EULÀLIA

A l’Escola Frederic Mistral- Tècnic Eulàlia, la Comissió de Sostenibilitat Agència GREEN’S (Grup Reciclador i Estalviador d’Energies Naturals i Sostenibles), hem dut a terme accions de conscienciació. Per motivar els nostres companys i companyes hem preparat un vídeo explicant la importància de viure sense soroll i hem dissenyat diferents eslògans que des de la nostra web tot l’alumnat ha pogut votar. Aquest ha estat el cartell guanyador:

 

 

 

 

 

 

 

 

Del treball escollit hem elaborat diferents pòsters que hem penjat en els punts estratègics de l’escola per intentar mantenir un clima més tranquil i sense soroll. I finalment… hem passat a l’acció! Hem après les tècniques per fer de mim i després d’uns dies de preparació, ens hem passejat pels espais d’escola per fer veure, de manera teatralitzada, la importància de crear un clima de silenci i tranquil·litat. Seguim treballant!

Contaminació acústica

 

ESCOLA MILÀ I FONTANALS

Durant la Setmana Sense Soroll, a l’Escola Milà i Fontanals vam celebrar el Dia del Silenci a l'escola. L’alumnat de cicle superior, disfressats de mims i buscant la comunicació no verbal, van passar per les classes per tal de fer diferents activitats amb els nens i nenes de tota l'escola, tenint el silenci com a gran protagonista del dia. A més, els mims estaven repartits per tots els espais comuns del centre, fent guàrdies a torns, conscienciant tota la comunitat educativa de la importància de fomentar un ambient i clima de treball favorable i de respecte. Va ser tot un èxit.

En aquest enllaç hi podeu veure de manera simbòlica una de les accions que hem dut a terme els especialistes d'Educació física de l'escola vinculada a la microxarxa Sssplau. L'objectiu no és un altre que disminuir el soroll durant els desplaçaments interns per les zones comunes del centre. En baixar al gimnàs, sempre passem per davant del dispositiu Sssplau i és llavors quan entra en joc aquesta graella. L’alumnat pinta de color verd - groc - vermell el quadre que equival al dia en què fan el desplaçament. D'aquesta manera, es produeix una competició entre classes per intentar ser la més silenciosa de l'escola en relació als desplaçaments.

La classe o classes, que ho facin millor o empatin, reben una recompensa dins l'àmbit d'Educació física. En aquest cas, els nens i nenes de 2n són els que han guanyat aquest mes. En proclamar-se guanyadors, es van dividir en petits grups on cadascun d'ells proposava un joc a consens a la resta del grup classe. Un cop decidits entre els quatre jocs, esports o activitats físiques, tots van votar el que més els hi venia de gust fer. El més votat, és el joc que van poder fer durant una sessió d'educació física (part d'una sessió). La iniciativa ha funcionat molt bé i ha tingut molt èxit. D'aquesta manera, els infants sempre tenen en compte el dispositiu, es consciencien per rebaixar el volum i reben un premi que els motiva a seguir fent-ho bé. Al final, entre el projecte i educació física, trobem una bona relació: un bon clima de treball és sinònim de salut mental.

Per altra banda, felicitem molt sincerament a l’Escola Milà i Fontanals pel seu premi als Jocs Florals de Ciutat Vella d’enguany en els quals s’ha reconegut el conte audiovisual il·lustrat, que també tracta la temàtica de la contaminació acústica i la inclusió social. 

 

La meva nova escola