Neix la comissió sostenible a l'Escola Decroly

Butlletí: 

Per tal d’implementar accions de sostenibilitat a l’escola i implicar-se en aquesta tasca, l’alumnat ha creat la comissió sostenible, un grup representat per alumnat de les diverses classes de primària. Enhorabona als "Ecoguardians" per aquest compromís!

Les comissions sostenibles o ambientals resulten un pilar fonamental per tal que l’alumnat s’impliqui en les accions planificades en el projecte d’Escoles + Sostenibles. Aquestes tindran el paper clau d’implicar i mantenir l’alumnat motivat per a la millora de la sostenibilitat del centre, alhora que els dona consciència de com poden repercutir les seves accions a la millora del seu entorn. A continuació us deixem amb el relat de l’Escola Decroly, que recentment ha creat aquest grup ambiental d’”Ecoguardians” que vetllaran per a la sostenibilitat del seu centre:

"Aquest curs 2019-2020 i dins del projecte triennal d’Escoles + Sostenibles, ens hem proposat que l’alumnat de l’Escola Decroly tingui un paper més protagonista en les decisions sobre sostenibilitat al centre. Per tal d'aconseguir-ho, a partir d'ara un representant de cada classe de primària formarà part de la comissió sostenible, que es reuneix setmanalment. A més, s'ha inclòs en l'ordre del dia de l'assemblea general un punt sobre sostenibilitat. Com sabeu, a l'escola celebrem una assemblea general cada tres setmanes, en què ens reunim tots els nens i nenes de quart a sisè, a més d'un representant de les classes de primer, segon i tercer i un grup de mestres i direcció. Els nens i les nenes de la comissió sostenible tenen la missió de recollir les propostes de cada una de les seves classes i portar-les a l'assemblea. Les idees de cada classe es debatran a la comissió i es posaran en marxa aquelles accions que siguin més adients. Els infants que formen part de la comissió sostenible aniran canviant cada tres setmanes, ja que després de cada assemblea hi ha canvi de càrrecs.

El passat 14 d’octubre la comissió de sostenibilitat es va reunir per primera vegada i va parlar dels neguits i les propostes que havien sorgit de l’assemblea:

- Aprofitar la llum solar i per tant no obrir els llums quan no sigui necessari.
- Gestió de residus: les papereres del pati estan molt plenes i també hi ha brutícia a terra.
- Es podria eliminar el plàstic del berenar.
- Les aixetes deixen anar massa aigua.
- Volem contenidors grocs al pati.

Després de mantenir una conversa, vam assumir els següents acords, al voltant de les propostes:

- Vindrà un tècnic per fer un estudi de les necessitats de papereres.
- Farem cartells per a les aixetes i els interruptors per indicar que cal que estalviem aigua i energia.
- Hem parlat amb les cuineres i a partir d’ara no embolicaran amb plàstic els berenars vegetarians, sinó que els posaran sense cap embolcall.
- L’alumnat de quart s'encarregarà de fer un estudi sobre les papereres del pati (en el marc de la microxarxa Embolcalls+Sostenibles).

Finalment, només ens va quedar triar un nom per a la comissió. Després de fer una pluja d’idees, vam posar-nos d’acord: serem els ECOGUARDIANS i farem ECOMISSIONS!


>> Per últim recordar-vos que encara estan obertes les inscripcions a la formació “Les claus de l’èxit: participació i motivació” del dimecres 6 de novembre, en la qual explicarem alguns trucs per implicar més l’alumnat i la comunitat educativa i transformar l’escola com un motor de canvi, amb la sostenibilitat com a eix transversal.