Gaudí: poeta de la pedra, eriçó de l’art

© Pere Virgili

© Pere Virgili
Gaudí va elaborar el projecte de l’església de la Colònia Güell amb la idea que tingués l’impacte ecològic més petit possible i que respectés i alhora mimetitzés els pins de la zona, plantats per Joan Güell. A la imatge, el campanar i els finestrals amb elements de trencadís: els relleus dels diferents materials potencien el joc de llums.

Des que va morir, Gaudí ha generat molta batalla de cenacle, pugnes ideològiques i polítiques més que no pas artístiques, mentre que bona part de les avantguardes n’han expressat directament fascinació. En aquest llarg viatge al voltant de la seva obra i la seva personalitat hi ha hagut permanents illes de salvació, tothora envoltades, però, de tempestes de polèmica.

Les investigacions fetes a partir de centenars de peces i objectes i milers de documents inèdits permeten escriure un nou relat sobre Gaudí. Aquest dossier es dedica als qui han entès la seva magnitud i n’han preservat la memòria per als qui la volguessin retrobar, en especial a en Manuel Medarde, mestre i amic, i a aquell anònim coetani de Gaudí que hi va veure un poeta de la pedra.

Marià Marín i Torné

Cofundador de The Gaudí Research Institute amb Pere-Jordi Figuerola i Manuel Medarde

Un comentari a “Gaudí: poeta de la pedra, eriçó de l’art

  1. Marià Marín i torné ens convida a descobrir com es consignen les idees de Gaudí en la seva obra, i per tant, de la seva persona. Gràcies, Marià. Compartirem el gaudi de la lectura de les teves paraules, pia

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *