L’escola d’arts i oficis Llotja és l’escola pública d’art més antiga de tot l’Estat espanyol. Avui dia és un centre oficial que pertany al Departament d’Ensenyament i que, fidel a l’esperit de formació professional, ofereix un ampli ventall d’estudis, que van des dels oficis artístics tradicionals fins al disseny del futur i les darreres tendències en arts plàstiques.
L’escola del disseny
L’Escola Llotja té dues seus, ubicades als barris de Sant Andreu i de Sarrià. Ofereix un gran ventall de cicles formatius de grau mitjà i superior, així com màsters centrats en els camps de les arts gràfiques i el disseny que inclouen quatre especialitats: disseny gràfic, disseny d’interiors, de moda i de producte.
Es pot dir que l’Escola Llotja és un autèntic laboratori de creació on es gesta l’imaginari visual del futur: l’aspecte que tindran les cases d’aquí a deu anys, la roba que es vestirà, la forma dels objectes que es compraran o l’estètica de les revistes que es llegiran neixen en centres com aquest.
La història de la Llotja o l’art d’un país
Però encara que pugui semblar radicalment moderna, aquesta escola té una llarga tradició que es remunta al segle XVIII i que la converteix en la més antiga de les escoles de disseny de l’Estat espanyol i una de les més antigues d’Europa. Va ser creada l’any 1775 per la Junta Particular de Comerç de Barcelona, i les primeres aules es van instal·lar al pis de dalt de la Llotja de Mar, d’on prové el seu nom.
L’objectiu era formar dibuixants que dissenyessin estampats per a la indústria tèxtil, però ben aviat l’escola va créixer i els estudis van ampliar-se a altres àrees. Va ser així com va esdevenir la fàbrica d’artistes més important de Catalunya: Marià Fortuny, Damià Campeny, Lola Anglada, Joaquim Mir,Joan Miró, Mercè Llimona i Apel·les Mestres van passar per les seves aules, i també altres artistes d’arreu, com Pablo Picasso, que va cursar-hi els estudis de pintura abans de marxar a París.
Actualment, de la Llotja procedeixen dissenyadors de gran vàlua, il·lustradors i altres artistes plàstics que contribueixen dia a dia a augmentar el prestigi d’aquesta institució.
Espais d'estudi i recerca
-
Sarrià-Sant Gervasi
Sant Gervasi - la Bonanova -
Sant Andreu
la Sagrera
-
- Telèfon
- (Seu Pare Manyanet ): 934086789
- (Seu Ciutat Balaguer): 934181720
-
- Web
- http://www.llotja.cat
-
- E-mail
- ea-llotja@xtec.cat
-
- Accessibilitat
- Accessible per a persones amb discapacitat física
-
- Titularitat
- Centre públic
- Adreça:
- C Ciutat de Balaguer, 17
- Districte:
- Sarrià-Sant Gervasi
- Barri:
- Sant Gervasi - la Bonanova
- Població:
- Barcelona
Si vols fer una esmena sobre aquesta activitat...
FES-NOS-LA SABER