El Barcelona Festival de Nadal omple la plaça de Catalunya d’arts de carrer
El festival ofereix 357 funcions de teatre, dansa, circ i música en quatre franges diàries, del 20 al 30 de desembre, amb vint companyies, sis d’internacionals, i una vintena d’estrenes.
Espectacle 'Estacions de Nadal', a càrrec de Mambo Project, Zero en Conducta, Pea Green Boat i Cia. Andrea Díaz Reboredo
La plaça de Catalunya es converteix en un gran escenari sobre el qual, entre el 20 i el 30 de desembre, hi haurà muntatges familiars, de circ i de dansa, a més de concerts i un gran espectacle final protagonitzat per un cor de veus. Tot, des del matí i fins a la nit, en aquesta segona edició del Barcelona Festival de Nadal, que continua sota la direcció artística de Sergi Ots i amb el comissariat de Jordi Duran per a l’espectacle nocturn.
El festival reunirà gairebé una vintena de companyies —sis d’internacionals—, nou bandes musicals i una vintena d’estrenes. La programació es vestirà amb l’escenografia Un nou miratge, de Carles Piera, una instal·lació monumental que abraçarà els espectacles amb llum, color i formes escultòriques.
Tot començarà cada dia amb Matins en Família, amb l’espectacle Estacions de Nadal, en què quatre companyies (Mambo Project, Zero en Conducta, Pea Green Boat, Cia. Andrea Díaz Reboredo) han estat convidades a crear propostes intimistes de teatre visual i d’objectes, entre altres actuacions.
Les Tardes de Circ i Dansa, de 17.00 a 19.00 hores, posaran el focus en les arts de carrer amb acrobàcies, malabars musicals, dansa urbana i teatre físic, amb la mestra de cerimònies Maria Solà, més coneguda com a Mama Calypso. Els vespres de música, de 19.00 a 20.00 hores, oferiran folk, jazz, rap, electrònica, sons llatins, mestissatge i altres músiques en directe, amb artistes com Alosa, Meritxell i Judit Neddermann o Barrut.
Les Nits Espectaculars començaran a les 19.45 hores amb l’espectacle de Chey Jurado Asceta (els dies 24, 25 i 26 no hi ha funció) i, després, l’espectacle Nadal, un viatge inesperat, que té com a protagonista un cor de veus. Són els Cor de Teatre, especialistes a barrejar escena i música, que expliquen amb les seves veus la història d’algú que, per accident, ha anat a parar a un món ple de màgia, il·lusions i emocions.
Barcelona Festival de Nadal als districtes
El festival arriba als districtes de la ciutat amb tres funcions de l’espectacle La Bande à Tyrex, de la companyia homònima, que també actua durant les tardes de circ i dansa a la plaça de Catalunya. Les funcions seran el 22 de desembre a les 12.00 hores a l’Eixample (ronda de Sant Antoni amb la plaça del Pes de la Palla) i a les 18.00 hores a Sant Martí (plaça del 25 de Novembre), i el 23 de desembre a les 12.00 hores a Gràcia (Centre Cívic La Sedeta).
La programació completa del festival es pot consultar al web de Nadal 2025.