Teatre 'Vent de garbí i una mica de por', de Maria Aurèlia Capmany
Horaris
Dies | Hores | Preus | Observacions | |
---|---|---|---|---|
Dimecres 22 i 29 de març |
a les 11.00 h |
Entrada general: 24 €
Entrada general de: 24 € adult
Entrada 25% de descompte: 18€
- Compra abans de l'estrena
- Dia de l'espectador (dimecres)
- Abonats/ades TNC (entrades fora d'abonament)
- Grups (+10 persones)
- +65 anys
- Discapacitats (quan la targeta acreditativa identifiqui
que necessita acompanyant, l'acompanyant serà gratuït)
- Famílies nombroses, monoparentals i d'acollida
Entrada: 50% dte. joves de fins a 35 anys, Carnet Jove i aturats. Imprescindible acreditació
Entrada escolar 10€ |
Durada: 1 h 30 minuts |
|
Dimecres, dijous, divendres i dissabte |
a les 19.00 h |
|||
Diumenge |
a les 18.00 h |
Teatre Nacional de Catalunya - Sala Petita
- Adreça:
- Pl Arts, 1
- Districte:
- Eixample
- Barri:
- el Fort Pienc
- Població:
- Barcelona
La por immobilitzadora als canvis
Cadaqués, Sitges i Caldetes. Diversos estiuejants gaudeixen de les vacances en situacions similars però en moments històrics molt diferents: durant el juliol del 1968, el 17 de juliol del 1936 i el 30 de juliol del 1909. A través d’aquest recorregut pel temps, l’espectacle es transforma en un mirall de l’immobilisme i l’hermetisme de la burgesia catalana.
Quan en una entrevista televisiva Montserrat Roig preguntà a Maria Aurèlia Capmany sobre el retrat de la burgesia catalana en la seva obra, aquesta respongué:
La burgesia catalana és molt novel·lable, perquè no s’assembla a l’anglesa. Perquè és inestable, és insegura, és canviant […], és curta, s’acaba, es destrueix a si mateixa, és agònica i intranquil·la i això, naturalment, la converteix en un personatge col·lectiu enormement atractiu.
Partim del text Vent de garbí i una mica de por per continuar observant els patrons del comportament burgès, per continuar travessant la sensació de desclassats, per imaginar una quarta revolució, un quart estiu i un quart i etern immobilisme d’aquestes classes benestants.
Judith Pujol