Home / Punt de suport a tràmits

Punt de suport a tràmits

TIC. Punt de suport a tràmits. Vols participar?

Un espai on els veïns i veïnes del barri podran assessorar-se, aprendre a realitzar diferents tràmits del dia a dia i apropar-se a les noves tecnologies a través del coneixement dels seus dispositius digitals.

Des del casal de barri La Barraca del Carmel posem en marxa un nou projecte comunitari, el Punt de suport a tràmits.
Un espai on assessorar-te i aprendre a realitzar diferents tràmits del dia a dia  i apropar-te a les noves tecnologies a través del coneixement del teu smartphone.

Aquest projecte neix per a fer front a l’escletxa digital i donar suport als veïns i veïnes del barri del Carmel en els tràmits electrònics i les gestions bàsiques en l’àmbit digital.
Vols formar part? Aprèn com fer-ho i comparteix el teu coneixement amb altres veïnes. Si tens disponibilitat d’un matí o una tarda a la setmana i vols col·laborar en aquest projecte comunitari, escriu-nos a info@casalcarmel.cat o de forma presencial al casal o al 933 586 107.

Fem créixer la xarxa, connecta’t amb el barri!

Objectius del Punt de suport a tràmits

  1. Reduir l’escletxa digital
  2. Detectar persones que necessitin acompanyament tecnològic o altres necessitats, per derivar-les als serveis corresponents.
  3. Dotar els equipaments de proximitat d’un servei d’atenció a les veïnes més enllà de les característiques pròpies de cada equipament, cultura, formació…
  4. Donar suport als tràmits bàsics
  5. Formar i empoderar a les veïnes per tal que siguin elles les que donin aquest suport.

Desenvolupament

Primera fase:
Prospecció de persones voluntàries al barri que vulguin atendre el Punt de Suport a tràmits.

Segona fase:
Formació per part de professionals de les persones voluntàries en tot el que és: tràmits en línia i funcionament bàsic de telèfons intel·ligents (correu electrònic i WhatsApp).

Tercera fase:
Implementació del Punt de suport a tràmits.

Cronograma:
Novembre: Crida de persones voluntàries
Desembre: Formació
Gener: Implementació del Servei bàsic de suport a tràmits

Atenció del Punt: dos dies a la setmana en horari matí i/o tarda.

Tràmits
Demanar cita prèvia DNI
Demanar cita prèvia SEPE
SOC : Donar-se d’alta i Renovació DARDO
LA MEVA SALUT (Cita CAP) : Baixes i altes, receptes, cita prèvia, certificat de vacunació.
IdCAT
Clau Pin
Funcions bàsiques dels telèfons intel·ligents
WhatApps i correu electrònic nocions bàsiques

 

Segueix-nos a les xarxes

Casal de Barri Espai 210

Sagrada Família | Adreça: C/ Padilla, 210 | Tlf: 930153733