Conferència "La història amb veu de dona. La condició de dones a l´edat moderna (segles XV-XVIII)"
Traductor de
:
:
Horarios
| Días | Horas | Preus | Observaciones | |
|---|---|---|---|---|
|
Dijous |
a les 19.00 h |
Entrada Gratuïta |
Cal inscripció prèvia. Places limitades |
Centre Cívic Can Verdaguer
- Dirección:
- Carrer de Piferrer, 94*100
- Districto:
- Nou Barris
- Barrio:
- Porta
- Ciudad:
- Barcelona
A càrrec de Carme Mestres, catedràtica de Geografia i Història jubilada i llicenciada en Antropologia per la UB, també té un màster en Estudis de les Dones de DUODA
El període històric del qual tractarem en aquesta xerrada va des del Renaixement (segle XV) fins al segle XVIII. Parlarem de com van afectar a les dones els canvis importants que es van produir a Europa cap a finals del segle XV i analitzarem si hi va haver realment un Renaixement per a les dones i quina va ser la seva situació durant l'anomenat Antic Règim. Quins eren els seus drets i quines feines tenien tant dins com fora de les llars.
Parlarem també de la destacada influència de la religió i, particularment, de les imatges que la iconografia religiosa proposa com a model ideal de dona.