Exposició 'Gideon Mendel. Germà Foc, Germana Aigua'
Traductor de
:
:
Horarios
| Días | Horas | Preus | ||
|---|---|---|---|---|
|
Cada dia excepte 25 Diciembre i 1 Enero |
de 09.30 h a 19.45 h |
Entrada general: 8 €
Entrada reduïda per a grups: 6 € (mínim 9 persones)
Entrada reduïda 6 €
Entrada gratuïta
Entrada combinada amb la Catedral: 15 € |
Museu Diocesà de Barcelona
- Dirección:
- Avinguda de la Catedral, 4
- Districto:
- Ciutat Vella
- Barrio:
- el Barri Gòtic
- Ciudad:
- Barcelona
Vuit-cents anys de sant Francesc a través de la fotografia de Gideon Mendel.
El Museu Diocesà presenta una exposició inèdita que entrellaça l'espiritualitat franciscana amb l'emergència climàtica contemporània, a través de l'obra del reconegut fotògraf sud-africà Gideon Mendel.
L'exposició proposa una trobada entre la composició poètica de sant Francesc i les imatges contemporànies de Mendel que documenten inundacions i incendis en més d'una dotzena de països. En les seves fotografies apareixen cossos i llars submergits, boscos arrasats esdevenen paisatges lunars, i objectes quotidians cremats o xops es transformen en testimonis silenciosos d'una crisi global.
"Gideon Mendel. Germà Foc, Germana Aigua" se suma a les iniciatives del Museu Diocesà al voltant de la vigència del missatge franciscà i el seu diàleg amb l'art contemporani. L'exposició forma part del programa 'Espai d'Art i Fe' desenvolupada per l'Arxidiòcesi de Barcelona en col·laboració amb c2c Cultura, amb exposicions que posen de relleu la vigència de sant Francesc en l'art modern amb exposicions dedicades a Miró (amb una sèrie sencera dedicada al "Cantico de las Criaturas"Càntic de les Criatures), Matisse o la fotògrafa Mandy Barker.
Amb aquesta mostra el Museu Diocesà de Barcelona aposta ara per la mirada de Gideon Mendel, que converteix la crisi climàtica en un acte de memòria i d'esperança.