Cicle de Reptes Humanístics 'Quin és el futur de l’ètica de la IA? Perspectives europees sobre els reptes emergents'
Traductor de
:
:
Horarios
| Días | Horas | Preus | Observaciones | |
|---|---|---|---|---|
|
Dimarts |
a les 18.00 h |
Entrada Gratuïta |
Cal inscripció prèvia |
CaixaForum Macaya
- Dirección:
- Pg Sant Joan, 108
- Districto:
- Eixample
- Barrio:
- la Dreta de l'Eixample
- Ciudad:
- Barcelona
La intel·ligència artificial està transformant ràpidament la societat i planteja un seguit de reptes, oportunitats i controvèrsies. Moltes d'aquestes qüestions —des dels biaixos i la desigualtat fins a la precisió, passant per la seguretat i la protecció— s'estudien ara amb deteniment i es debaten àmpliament. Malgrat això, moltes qüestions encara són emergents o especulatives, i els desafiaments que plantegen no s'entenen, no s'aprecien ni es regulen adequadament. En aquesta sèrie de debats, desenvolupada en col·laboració amb la Càtedra Unesco d'Ètica i Governança de la Intel·ligència Artificial de la IE University, acadèmics europeus destacats miren cap al futur per predir els reptes que s'aproximen i articular principis per a la política i la pràctica de la IA.
Direcció científica: Càtedra Unesco d'Ètica i Governança de la Intel·ligència Artificial de la IE University.
PROGRAMA
Diàleg: La IA ens pot fer més morals?
Dimarts 20 de gener de 2026 a les 18 h.
Molts investigadors es preocupen actualment per garantir que els sistemes d'IA s'ajustin a la moralitat humana. Però la IA i altres tecnologies emergents ens poden permetre millorar la competència moral dels éssers humans mateix. Quins són exactament els mecanismes a través dels quals això podria ocórrer i quines són les implicacions ètiques del desenvolupament i la implementació d'aquests mecanismes?
Diàleg: L'amor entre robots i humans és possible?
Dimarts 27 de gener de 2026 a les 18 h.
Els robots cada vegada estan més presents a les nostres vides i s'estan desenvolupant per dur a terme funcions de cura amb una comprensió detallada de les emocions humanes. És possible l'amor entre robots i humans? Val la pena fomentar aquest tipus de relacions, com ara, per exemple, per fer front a l'epidèmia de soledat, especialment entre la gent gran? Com han d'abordar les polítiques públiques els reptes ètics que es deriven d'aquest procés?
Diàleg: La IA pot ser ciutadana?
Dimarts 3 de febrer de 2026 a les 18 h.
En quines condicions podria complir la IA els requisits necessaris per obtenir la ciutadania? Si els sistemes d'IA compleixen aquestes condicions, com podrien desafiar els drets polítics dels éssers humans, les capacitats ciutadanes dels sistemes d'IA? Com s'han de preparar les polítiques públiques per a la possibilitat de la ciutadania artificial?
Diàleg: Hem d'acollir amb satisfacció l'automatització del treball?
Dimarts 10 de febrer de 2026 a les 18 h.
A mesura que la IA s'integra en l'economia, sorgeixen preocupacions sobre si els llocs de treball s'automatitzaran i condemnaran els treballadors a la pobresa i a la falta de sentit, cosa que crearà noves desigualtats i n'ampliarà d'altres. Qui seran els guanyadors i els perdedors en la nova economia automatitzada? Quines opcions se'ns presenten i com les hem d'abordar?