Notícies
La moneda REC, una eina per enfortir l’economia local

El projecte “REConVERDtim Sants-Montjuïc”, impulsat per Novact amb el suport de les Subvencions pel Clima, fomenta el consum sostenible a la ciutat a través de la moneda ciutadana REC. L’objectiu és promocionar estils de vida més sostenibles entre els veïns i veïnes i, així, contribuir en la reducció de les emissions de GEH.
REConVERDtim Sants-Montjuïc, és un projecte que vol estendre l’ús de la moneda ciutadana REC, nascuda el 2018, a tot el districte de Sants-Montjuïc amb l’objectiu de posar el focus en el comerç de proximitat i així reforçar la sensibilització entre la ciutadania de les alternatives per a l’impuls dels models de vida més sostenibles.
L’augment de centres comercials, els grans supermercats i la venda en línia ha fet que el comerç local de Barcelona vagi en davallada. Utilitzant el REC, es pretén que els diners circulin al barri a través del conjunt de persones, comerços i entitats que la fan servir. Fomentant així l’economia de proximitat i millorant la vida dels veïns i les veïnes.
Què s’ha fet fins ara?
Per assolir els objectius que planteja el projecte, s’ha dissenyat una campanya de comunicació sobre la importància del consum conscient. En concret es van fer quatre vídeos i quatre qüestionaris sobre cadascun dels barris del districte sobre com realitzar un consum més sostenible, i es van dur a terme quatre sortejos de productes del comerç local entre les persones que havien resolt correctament el qüestionari. Aquesta campanya es va fer conjuntament amb Rezero.
A través de l’app REC BARCELONA, a l’apartat “Participa”, es llencen diversos reptes per tal d’incentivar-ne l’ús i el comerç local. Aquesta app dona també informació i consells relacionats amb el consum sostenible per ajudar la ciutadania a consumir d’una manera més responsable i premia a aquelles persones que hagin superat el repte amb una bonificació en RECS que reben al moneder de l’app.
D’altra banda, en el marc d’aquest projecte s’han fet dos talleres d’Upcycling amb Enrenou, un taller de showcooking amb Cristina Roig i es va participar en la Fira Marinera de la Marina i la Fira Medieval de Creu Coberta d’Hostafrancs.
L’última gran acció ha estat la campanya Nadal, per afavorir la compra local a través de la moneda REC. Entre el 2 i el 24 de desembre, totes les recàrregues en RECS van tenir un 50% de bonificació extra. Els RECS s’han gastat a les botigues adherides en el districte de Sants-Montjuïc, generant així més de 7.000 RECS en bonificacions i prop de 20.000 RECS en compres.
Properes passes
Les entitats impulsores continuen treballant per a incentivar les compres en RECS en el comerç local i avaluant el seu funcionament. A més, s’avaluaran les diferents accions que s’han realitzat al llarg del projecte amb l’objectiu d’identificar aquelles que han tingut un major impacte, per tal de valorar replicar-les en el futur.