Vés al contingut

Activitats afectades

Informació sobre els serveis, equipaments i esdeveniments de Barcelona afectats per les mesures aprovades per evitar els rebrots de la covid-19.

Mobilitat segura i sostenible

  • Es manté el tancament diari del trànsit, de 9.00 a 21.00 hores, a 34 carrers secundaris, tret de l’accés als aparcaments i el pas de vehicles de serveis.

    Amb aquesta mesura, es guanyen 41.700 m2 per a la circulació dels vianants de manera segura. 

    També es recuperen més de 43.000 m2 de voreres per als vianants amb la retirada de les motos que hi estiguin estacionades, i es fomenta així que aparquin a la calçada o en aparcaments subterranis.

    D'altra banda, s'ha reprès el programa Obrim carrers.

    S'han ampliat les voreres a la ronda Universitat i al carrer Pelai, amb 2.850 m2 nous per a vianants.

    També s'han recuperat 34 carrers per als vianants amb la xarxa d’itineraris segurs i incorporació de la Via Laietana, la carretera de Sants-Creu Coberta i el passeig de Sant Joan-Pi i Margall al programa “Obrim Carrers”.

    A més, a la cruïlla del carrer de Rocafort amb Consell de Cent, on ja s’han ampliat les voreres, s’ha fet una actuació per sumar nous espais per a la ciutadania amb 17 metres quadrats de verd, mobiliari urbà i elements de lleure.

    Desplaçaments a peu. Com s’hi va.

    Mapa d’itineraris i carrers segurs [PDF]

    Nova mobilitat sostenible 

    Última actualització: 28/10/2020

  • El transport públic ofereix el 100% de l'oferta disponible i, amb l'inici del període lectiu,ha incorporat les línies que donen servei a les zones educatives amb totes les mesures de prevenció i seguretat necessàries. 

    També es manté el reforç de la neteja i la desinfecció diària dels vehicles i dels espais amb productes viricides. En aquest sentit, cal dir que TMB ha obtingut la certificació d’espai segur contra contagis de coronavirus. El segell de seguretat és el resultat d’un procés d’auditoria realitzat per Applus Certification. L’anàlisi ha verificat l'aplicació correcta dels protocols de desinfecció, organització i atenció al client a les xarxes de metro i autobús.

    D’altra banda, es recupera la presència de músics autoritzats a les estacions de metro, amb les mesures de seguretat i prevenció establertes.

    Metro

    L’horari de la xarxa de metro és de 5.00 a 24.00 hores de dilluns a diumenge i incorpora un reforç de l’oferta habitual durant les hores punta de matí i tarda. 

    Autobusos

    L’oferta de la xarxa d’autobusos de TMB és del 100% i es tornen a obrir les portes davanteres, ja que tots els vehicles han estat equipats amb mampares. 

    També es poden ocupar tots els seients, mentre que a les zones destinades a viatjar drets es manté la proporció de dues persones per metre quadrat.

    Els autobusos nocturns dels caps de setmana ofereixen el 100% del servei habitual.

    Els autobusos metropolitans, gestionats per l’AMB, també mantenen el 100% de l’oferta i incorporen reforços en les línies que van a centres educatius de primària i secundària.

    Pel que fa als autobusos interurbans, gestionats per la Generalitat de Catalunya, entren en servei les línies de busos a la Universitat Autònoma de Barcelona.

    Rodalies de Catalunya, TRAM i FGC

    Des del 14 de setembre, les línies R7 i R8 de Rodalies de Catalunya ja estan en funcionament. 

    TRAM i FGC es mantenen amb el 100% de l’oferta.

    Horari nocturn

    L’horari nocturn dels caps de setmana i vigílies de festiu de metro, TRAM i FGC seguirà suspès fins que el restabliment de les activitats d’oci nocturn —prohibides per la resolució aprovada pel Procicat— en justifiqui un canvi.

    Informació en temps real

    Per evitar aglomeracions, es posa a disposició dels ciutadans una aplicació que mostra indicadors de l’ocupació mitjana estimada. Es pot consultar la informació per línia, sentit, estació i franja del transport escollit.

    Aquests indicadors es mostren en l’entorn del web de TMB i també s’hi podrà accedir a través de l’aplicació TMB App.

    Mesures d’higienització i prevenció

    Els diferents operadors han posat en marxa diverses mesures per garantir la seguretat de la xarxa, com la renovació constant de l’aire en tots els vehicles, la presència de personal d’atenció a les persones usuàries en els punts amb més probabilitat de concentració i la senyalització de les estacions.

    A més, s’han col·locat dispensadors de gel hidroalcohòlic a totes les estacions d'FGC, a 72 estacions de TMB i a 20 de Rodalies de Catalunya. 

    D’altra banda, també es poden comprar mascaretes i gel hidroalcohòlic als preus oficials en màquines d’autovenda que s’han instal·lat a la xarxa del metro.

    Les deu màquines distribuïdores estan situades a les estacions de Catalunya (L1 i L3), Espanya (intercanviador), La Sagrera (L1, L5 i intercanviador), Sagrada Família (L2), Verdaguer (L5), Diagonal (L5) i Lesseps (L3).

    Recomanacions

    Si has d’utilitzar el transport públic, segueix aquestes recomanacions:

    • Cal fer una cua ordenada i pacient a les entrades i sortides de les estacions de metro.
    • Deixa espai de seguretat amb les persones que et precedeixin quan validis el bitllet.
    • Als passadissos cal circular per la dreta i deixar espai a les persones que circulen en sentit contrari, seguint la senyalització existent.
    • A les escales mecàniques i cintes transportadores cal mantenir una sola fila, sense avançar les persones que siguin davant.
    • Els ascensors són per a les persones amb necessitats especials. Si s’han de fer servir, no s’han d’omplir i s’han de mantenir les distàncies de seguretat.
    • Mentre s’espera l’arribada del metro es recomana distribuir-se al llarg de tota l’andana per mantenir la màxima separació amb la resta de persones usuàries. Cal tenir en compte que els combois centrals són els que acostumen a tenir menys ocupació.
    • Es recomana distribuir-se bé també a l’interior del metro i mantenir la distància de seguretat amb les altres persones usuàries.
    • Cal deixar un espai ampli davant les portes del tren per facilitar que les persones usuàries puguin sortir dels vehicles amb comoditat i seguretat.
    • Cal deixar lliure l’accés a les cabines dels maquinistes
    • Una altra recomanació és procurar mantenir la distància de seguretat d’1,5 metres amb les altres persones. També és recomanable utilitzar guants. A la sortida, cal rentar-se bé les mans amb aigua i sabó o amb un gel hidroalcohòlic de seguida que es pugui.
    • Cal utilitzar la mascareta permanentment i col·locada de manera correcta, i evitar les accions que obliguin a treure-se-la, com menjar i beure.
    • És recomanable no utilitzar el transport públic en hores punta sempre que sigui possible.
    • Cal evitar les converses llargues dins dels vehicles.
       

    Han d’abstenir-se d’utilitzar la xarxa de transport públic

    • Persones diagnosticades de la malaltia, mentre no tinguin l’alta mèdica.
    • Persones en quarantena. 
    • Persones que no poden dur permanentment la mascareta.

    Mesures de seguretat i higiene al servei de taxi

    El sector del taxi aplica protocols homologats d’higiene i desinfecció dels vehicles i sistemes de protecció per garantir la seguretat, tant dels taxistes com de les persones usuàries, amb l’obligatorietat de portar mascaretes.

    Serveis a l’Aeroport

    Des del 24 de juliol, coincidint amb la recuperació de l’activitat de la terminal T2, s’ofereix la totalitat dels serveis de transport públic que són habituals a l’aeroport Josep Tarradellas Barcelona - El Prat.

    Preguntes freqüents sobre la mobilitat

    Última actualització 21/09/2020

  • Als 21 km nous de corredors bici (vies pedalables) en deu vies de la ciutat, s'hi sumaran 8 km més amb dos nous corredors bici al carrer d’Aragó (entre l’avinguda Meridiana i el carrer de Tarragona, que permetrà travessar tot l’Eixample) i al passeig de la Zona Franca (entre la plaça Cerdà i Motors, amb nous corredors bici unidireccionals als dos costats). En aquests espais se substituirà un carril de vehicles per un de bicicletes o de bicicletes i autobús

    Recomanacions sanitàries si vas en bicicleta

    • Evita els carrils bici de doble direcció
    • Als carrers de plataforma única o zones 30 s’ha de mantenir la distància d'1'5 metres amb els vianants.
    • Consulta els nous corredors per a ciclistes que s’estan posant en marxa.

    Carrils bici i corredors bici. Plànol BCN

    Última actualització 21/09/2020

  • El servei del Bicing es reforça amb 97 estacions noves i amb la integració de l’aplicació Bicing a l’Smou.

    Les estacions noves del Bicing arriben a barris que fins ara no disposaven del servei, com la Marina del Prat Vermell, la Trinitat Nova, Canyelles, la Vall d’Hebron, Vallcarca i els Penitents, la Clota, el Carmel, el Verdun, les Roquetes i Ciutat Meridiana.

    D’altra banda, la integració de l’aplicació Bicing a l’Smou permet oferir noves funcionalitats a les persones usuàries. Entre les millores destaca la possibilitat de donar-se d’alta mitjançant l’aplicació, saber si hi ha bicicletes mecàniques i elèctriques en una estació, consultar l’estat del trajecte o fer una reserva provisional de cinc minuts abans d’arribar a l’estació (només per a bicicletes mecàniques). 

    Recomanacions per a l’ús del Bicing

    • No utilitzis el Bicing si fa menys de catorze dies que t'han diagnosticat la covid-19, si encara pateixes algun símptoma o si has mantingut contacte amb alguna persona diagnosticada.
    • Porta mascareta.
    • Renta't bé les mans amb aigua i sabó o gel hidroalcohòlic de seguida que puguis, abans i després de cada trajecte.
    • Utilitza l'aplicació de l’Smou des del mòbil per retirar i ancorar bicicletes. És més còmode, segur i sostenible.
    • Manté 2 metres de distància amb els altres ciclistes.
    • Evita tocar-te la cara durant el trajecte.
    • Si has d'esternudar o tossir, tapa't la boca amb l'avantbraç.
    • Procura evitar l'ús de carrils bidireccionals i zones de vianants.

    Bicing Barcelona

    Mapa de bicicleta. Com s’hi va

    Última actualització 21/09/2020

  • La recuperació dels títols de transport públic amb limitació temporal que no hagin pogut ser utilitzats durant el confinament es pot fer a qualsevol validadora d’accés a la xarxa de transport o a través d’un formulari al web d’ATM. Les compensacions es podran dur a terme durant tot el 2020.

    Compensació a través d’una validadora d’accés

    Les persones que ja havien estrenat el seu títol abans del 14 de març, i se’ls ha caducat durant el confinament, poden introduir la targeta a la validadora i el sistema de validació l’imprimirà amb una nova data de caducitat.

    Requisits perquè es produeixi l’ampliació:

    • Títols mensuals (T-usual, T-grup i T-familiar): estrenats abans del 14 de març i no utilitzats entre el 14 de març i l’11 d’abril.
    • Títols trimestrals (T-jove, T-trimestre i T-70/90 FM/FN): estrenats abans del 14 de març i no utilitzats entre el 14 de març i el 10 de juny.

    Si la validadora no accepta fer un canvi de caducitat del títol, apareixerà el missatge “Títol caducat“. En aquest cas, s’haurà de recórrer a la compensació mitjançant el formulari.

    Compensació a través del formulari

    Les persones que sí que van utilitzar el seu títol de transport durant l’estat d’alarma –per motius laborals o de serveis essencials– hauran d’emplenar un formulari que servirà perquè l’ATM valori el dret a compensació que correspon en cada cas.

    La persona podrà recollir l’abonament a partir del dia 1 de setembre en una sèrie de punts de recollida per triar. Aquests títols tindran validesa fins al 31 de març de 2021.

    Per a dubtes específics, s’ha habilitat una centraleta de suport a l’atenció: 93 120 53 30. L'horari és de 9.00 a 21.00 hores, de dilluns a divendres no festius.

    Nou bitllet senzill electrònic amb validació sense contacte a l’autobús

    Des del 17 de juny, el bitllet senzill d’autobús només es pot comprar i validar en línia. TMB ha accelerat la seva implantació per raons de seguretat, ja que els conductors d’autobús no venen bitllets ni fan atenció al client.

    El bitllet només es pot comprar a través de l’aplicació TMB App i es cancel·la escanejant un codi QR en pujar a bord del vehicle.

    El procés de compra és molt senzill. Al telèfon mòbil intel·ligent, cal accedir a l’aplicació, anar a la secció “Bitllets” i prémer el botó “Comprar un bitllet”. A continuació, cal seleccionar el bitllet senzill de bus i continuar la compra.

    El sistema expedeix un bitllet virtual no validat. En pujar a l’autobús, l’usuari cancel·larà el bitllet escanejant un codi QR que està situat en la zona de validació de l’autobús. Un cop s’escaneja el codi, el sistema determina la línia, la data i l’hora de validació del bitllet i ja es pot començar el viatge. La normativa de validesa del títol serà la mateixa que per al bitllet senzill en paper.

    Compra del bitllet senzill amb targeta el 2021

    El bitllet senzill es podrà comprar amb targeta bancària a tots els autobusos de TMB a partir del 2021, un sistema que complementarà el del pagament del bitllet mitjançant el mòbil.

    D’aquesta manera, es reforça l’objectiu d’eliminar el pagament en metàl·lic a bord dels vehicles, una mesura que contribueix a garantir la seguretat sanitària i a fer més àgil el servei.

    El calendari preveu una prova pilot per a la primavera del 2021 i la implantació del sistema en tota la flota d’autobusos el setembre del mateix any.

    Transports Metropolitans de Barcelona

    Compensacions títols covid-19

    Última actualització 21/09/2020

  • L’estacionament regulat a les places d'Àrea Verda i  Blava i les seves noves tarifes ambientals funciona amb normalitat. 

    Les tarifes aplicades als estacionaments tindran en compte les etiquetes ambientals.

    En aquest sentit, els vehicles de 0 emissions de persones no residents podran estacionar de manera gratuïta a l’Àrea Blava durant el temps màxim estipulat.

    Pel que fa als residents, tots els que tinguessin atorgada la bonificació de 0,20 € per bona conducció abans del 31 de desembre de 2019 continuaran gaudint-la durant tot el 2020.

    Coincidint amb la implantació de les noves tarifes, s’han instal·lat uns parquímetres que incorporen la tecnologia contactless per poder pagar amb una targeta i un dispositiu mòbil.

    D’altra banda, també s’han restablert els canvis periòdics habituals de costat d'estacionament en aquells carrers  on s’aplica aquesta mesura. 

    A més, s'ha recuperat la normativa habitual i vigent pel que fa a les zones de càrrega i descàrrega. 

    Web AREA

    Última actualització 21/09/2020

Educació

  • Per al curs 2020-2021, els centres educatius han habilitat totes les mesures preventives i de seguretat davant la covid-19 que les autoritats sanitàries i educatives han establert, així com el protocol per detectar i controlar casos positius.

    Pots consultar la informació aquí.

  • Per al curs 2020-2021, les escoles bressol municipals han habilitat totes les mesures de prevenció, higiene i seguretat davant la covid-19 que les autoritats sanitàries i educatives han establert.

    Pots consultar la informació aquí.

Cultura i lleure

  • Les biblioteques han recuperat els serveis presencials i ofereixen:

    • Servei de préstec i de retorn de documents sense necessitat de reserva prèvia.
    • Servei de préstec interbibliotecari.
    • Consulta de revistes i diaris.

    Es pot accedir lliurement als espais de la biblioteca, a la col·lecció documental i als ordinadors públics, amb una aforament limitat al 50% i respectant la senyalització dels seients habilitats per seure-hi.

    Es mantenen les mesures de seguretat de distanciament entre les persones, l’obligatorietat d’ús de mascareta i de la neteja de mans amb hidrogel a l’entrada dels edificis.

    Les sales d’estudi romandran tancades fins a nou avís.

    Horaris de les biblioteques

    Biblioteques de BarcelonaObre en una finestra nova

    Última actualització: 23/11/2020

     

  • Els museus, arxius i sales d'exposicions limiten l’aforament al 33 % de la seva capacitat.

    Museus i arxius municipals oberts

    Es recomana reservar visita amb cita prèvia.

    Sales d’exposicions municipals obertes

    Espais segurs

    Amb l’objectiu de garantir la seguretat dels visitants, així com la del personal que hi treballa, la xarxa d’equipaments culturals municipals incorpora les mesures següents:

    • Visita amb control d’aforament.
    • Increment dels torns de neteja i desinfecció.
    • Limitació dels espais que poden ser visitats a cada centre.
    • Ús de mascareta obligatori i prohibició de tocar les vitrines. Caldrà mantenir la distància de seguretat entre les persones.
    • No es faran activitats de grup ni altres activitats culturals.
    • Retirada dels recursos interactius, les pantalles d’autoconsulta, els fullets i els fulls de consulta de les sales.
    • S’han instal·lat materials de protecció com ara mampares i senyalització de distàncies de seguretat en les cues i els mostradors d’atenció al públic.

    Altres museus i centres culturals de Barcelona oberts

    Última actualització 30/10/2020

  • Els centres cívics mantenen les portes obertes tot i que se suspenen les activitats presencials de caràcter cívic i comunitari, en compliment de la resolució publicada per la Generalitat de Catalunya.

    Les activitats formatives i tallers s’impartiran en línia, sempre que sigui possible, o s’ajornaran fins que es puguin recuperar les sessions pendents. 

    Tampoc se cediran espais dels equipaments per a activitats socials i comunitàries (sí se cediran per a les activitats que es facin per mitjans telemàtics) i se suspenen les visites i itineraris.

    La programació d'exposicions es manté amb les directrius de seguretat previstes per la Generalitat.

    Xarxa de Centres Cívics de Barcelona

    Última actualització 04/11/2020

  • Els casals de barri reorienten algunes de les seves activitats durant uns dies en compliment de la nova resolució de la Generalitat de Catalunya.

    Els casals mantenen les activitats que es puguin fer per via telemàtica i suspenen temporalment aquelles per a les quals no sigui possible l’ús del canal digital.

    Tampoc no serà possible la cessió d’espais a entitats i grups dels barris mentre durin les restriccions.

    Excepcions a la no-presencialitat

    La resolució especifica algunes excepcions, com són els casals comunitaris, que continuaran fent la seva tasca de manera presencial.

    Seguiu els casals a les xarxes per saber quines activitats es faran en línia.

    Més informació

    Última actualització: 22/10/2020

  • El Parc d’Atraccions Tibidabo està tancat a conseqüència del nou paquet de mesures restrictives aprovades pel Procicat.

    Les activitats organitzades a les instal·lacions del parc queden suspeses o ajornades.

    Si tens entrades comprades de manera anticipada, pots sol·licitar un canvi de data o un reemborsament a través del seu webweb. S’obre en una finestra nova.                            

    Més informació

    Última actualització: 16/10/2020

  • El Zoo està obert i funciona amb totes les mesures de seguretat i prevenció necessàries, i amb l’autorització del Procicat. A més, disposa de les certificacions Safe Site Excellence i Safe Tourism Certified, pel compliment dels protocols sanitaris establerts.

    Recomanacions

    • Accedeix al parc en els moments de menys afluència de públic i evita les hores punta, com ara el moment de l’obertura.
    • Visita el Zoo en grups de confiança integrats per un màxim de sis persones.
    • És obligatori utilitzar mascareta i gel hidroalcohòlic i mantenir la distància de seguretat.
    • Està prohibit el consum de menjar i de begudes a les zones comunes del Zoo.
    • Aforament limitat.

    Zoo de Barcelona

    Última actualització 17/11/2020

  • El Park Güell tanca a les 20.00 hores, d’acord amb les restriccions de la Generalitat davant de la covid-19.

    Mesures de seguretat

    • Hi ha control d’accés a totes les entrades per evitar aglomeracions i garantir la sostenibilitat del parc.
    • L’ús de mascareta és obligatori a tot el recinte.

    El Park Güell disposa de dues certificacions que confirmen el compliment de les mesures de seguretat preventives establertes per evitar la propagació de la covid-19: la certificació Global Safe Site i el segell Safe Tourism Certified.​

    Park Güell

    Última actualització 21/10/2020

  • El telefèric de Montjuïc està obert en l’horari habitual, que a l’estiu és d'11.00 a 19.00 hores, tots els dies de la setmana.

    L’emblemàtic transport per cable, inaugurat el 22 de juny de 1970, celebra enguany el seu 50è aniversari. Pots veure'n evolució en aquest vídeo commemoratiu.

    Al telefèric de Montjuïc s’han incrementat i reforçat les mesures d’higiene i desinfecció de les cabines i de la resta d’instal·lacions. L’ús de mascareta és obligatori tant dins de les cabines com a la resta d’espais; es controla l’aforament d’usuaris i s’han instal·lat punts amb dispensadors de gel hidroalcohòlic, així com senyalització específica per al manteniment de la distància de seguretat.

    Per la seva banda, el funicular de Montjuïc funciona amb normalitat en l’horari habitual: els dies feiners de 7.30 a 22.00 hores, i dissabtes, diumenges i festius de 9.00 a 22.00 hores.

    Telefèric de Montjuïc

    Funicular de Montjuïc

    Última actualització: 24/07/2020

Esports

  • Les instal·lacions i els equipaments esportius municipals tornen a estar oberts al públic. 

    Si són a l'aire lliure, amb un aforament màxim del 50% i amb control d’accés.

    Si són  instal·lacions  i espais de pràctica esportiva coberta, amb un aforament màxim del 30% i amb cita prèvia.

    Última actualització: 23/11/2020

  • Les àrees per a la gent gran i els circuits de salut i cal·listènia estan actualment tancades a conseqüència del nou paquet de mesures restrictives aprovades pel Procicat.

    Última actualització: 19/10/2020

Serveis

  • Les oficines d’atenció ciutadana (OAC) de Barcelona es mantenen obertes amb un aforament reduït i és indispensable demanar cita prèvia a través del 010, els quioscos de tràmits o el portal de tràmits.

    Podeu escollir entre dos tipus d'atenció:

    • "L'OAC et truca", un servei d'atenció telefònica personalitzada per rebre informació general i assessorament sobre tràmits.
    • Atenció presencial i directa a l'oficina d'atenció ciutadana.​

    Es donarà prioritat als tràmits urgents que no es puguin gestionar per telèfon o internet, o quan la ciutadania no disposi de mitjans digitals per fer-ho.

    Les oficines d’atenció ciutadana estan adaptades a les mesures de seguretat sanitàries.

    Des de la reobertura s’hi han atès un total de 148.906 cites.

    Ampliació del servei del 010 
    El servei del 010 s'ha reforçat  per atendre el creixement de la demanda generada per l’emergència sanitària. Les hores d’atenció del servei han augmentat un 64,4% respecte al mateix període del 2019.

    Des de l’inici de la pandèmia fins al 28 de setembre, aquest número ha rebut més d'1.816.587 trucades, que suposen un increment de la demanda del 88,5 % respecte al mateix període de l’any anterior.

    Augment de la plantilla
    S’ha augmentat la capacitat d’entrada de trucades simultànies de 150 a 210 i s’ha ampliat la plantilla amb 49 professionals més. La previsió és que al setembre s’hi incorporin 24 persones més; això suposa un increment del 43% respecte a l’equip de professionals que hi treballaven abans de la crisi sanitària. Amb l’ampliació d’aquestes línies es podran atendre fins a un 35% més de trucades al dia.

    Més d’1.650.000 trucades
    El 010 ha rebut, des de l’inici de la pandèmia i fins al 9 d’agost, més d’1.650.000 trucades, la majoria des de l’inici de la fase 1 del desconfinament, que suposen un increment de la demanda del 80,3% respecte al mateix període del 2019. Les hores d’atenció del servei han augmentat un 50% respecte al mateix període de l’any anterior.

    Oficina Virtual de Tràmits
    L’Oficina Virtual de Tràmits ha simplificat els mecanismes d’identificació i signatura per facilitar la tramitació. Actualment es poden gestionar més de 110 tràmits amb l’ús de l’idCAT Mòbil, una identificació digital que no requereix validació presencial.

    Aquesta intervenció ha fet incrementar el volum de tràmits al web en un 11% respecte al mateix període del 2019.

    En el cas que la tramitació no estigui disponible de manera telemàtica, el Registre electrònic de l’Ajuntament està a disposició de la ciutadania: s’hi poden registrar sol·licituds, escrits o comunicacions sobre tràmits administratius o presentar documentació les 24 hores del dia.

    Cita amb les Oficines d'Atenció Ciutadana

    Última actualització: 23/10/2020

  • L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) ofereix atenció presencial, només amb cita prèvia, de dilluns a divendres, de 10 a 13 hores. Paral·lelament, continua prestant els seus serveis a la ciutadania de manera telemàtica a través del web i del telèfon 010.

    Un cop emplenis aquest formulari, l’equip de l’OMIC contactarà amb tu per explicar-te quins tràmits i quina documentació són necessaris per fer una reclamació. Si el teu cas requereix atenció presencial, es concertaran un dia i una hora per a la cita. 

    L’OMIC és un servei municipal gratuït que té com a objectiu ajudar els ciutadans i ciutadanes de Barcelona, tant si són consumidors com comerciants o usuaris, a conèixer els seus drets i deures en temes de consum. 

    Oficina Municipal d’Informació al Consumidor

    Última actualització: 03/06/2020

  • Els cementiris de Barcelona estan oberts en l’horari habitual.

    L’assistència a enterraments, incineracions i cerimònies de comiat es limita al 30% de l’aforament

    Els serveis funeraris es reforcen amb els recursos següents:

    • Més espai de dipòsit per a les persones difuntes a les seves instal·lacions.
    • Més vehicles per traslladar les persones difuntes des d’hospitals, domicilis, residències o altres espais sanitaris.
    • Personal d’atenció telefònica als familiars per poder atendre’ls correctament i agilitzar els tràmits necessaris per iniciar el procés.

    D’altra banda, Cementiris de Barcelona ha avançat l’ampliació del recinte islàmic situat al cementiri de Collserola. L’ampliació permetrà disposar de 72 places més a terra, distribuïdes en 24 tombes, a més de dos blocs de nínxols, amb un total de 96 sepultures.

    Preguntes freqüents sobre els serveis funeraris, cementiris i cremació

    • Si les famílies no tenen nínxol però en volen un, se’ls el podrà facilitar en aquests moments?

      Sí. Hi ha disponibilitat de sepultures a diferents recintes de la ciutat de Barcelona, especialment a Montjuïc i a Collserola.

    • El preu del servei bàsic canvia ara que es poden tornar a fer vetlles?

      El cost del sepeli serà en funció de les necessitats de la persona usuària i del que triï.

    • Tenen cobert el servei les persones que disposen d’una assegurança de decessos?

      Sí, si la persona difunta disposa d’una assegurança de decés pot triar lliurament els serveis i productes que vol contractar. Té dret a no esgotar tot el capital assegurat i demanar el retorn del capital sobrant.

    • Què passa si el difunt no té familiars ni ningú en reclama les restes?

      Es tramitarà com un servei gratuït. Aquest servei inclou les prestacions bàsiques (i no inclou vetlla o cerimònia), és a dir: recollida i transport, preparació del difunt, fèretre, tràmits necessaris i enterrament o cremació.

    • Com queden els casos de beneficència? Continuarà en vigor, el servei?

      S’hi han introduït canvis per tal que tot sigui molt més àgil. El treballador social de l’hospital on es trobi el difunt estendrà un document que certificarà que el difunt no disposa d’ingressos i que s’ha de fer el servei de manera gratuïta.

    • És obligatori incinerar les persones que han mort per covid-19?

      No, no és obligatori. Es poden enterrar a la sepultura familiar, en una de lloguer per 5 anys o en una de nova concessió. La prestació bàsica ha de permetre optar entre enterrament o incineració.

    • Puc anar a l’enterrament del meu familiar?

      Sí.

      Recorda que has de mantenir la distància de seguretat d’1’5 metres amb d’altres persones i utilitzar mascareta quan no sigui possible mantenir-la.

      També es demana que respectin l’espai de seguretat davant de la sepultura.

    • Puc anar a la cremació del meu familiar?

      Sí.

      Recorda que has de mantenir la distància de seguretat d’1’5 metres amb d’altres persones i utilitzar mascareta quan no sigui possible mantenir-la.

    • Quan podré recollir les cendres del meu familiar?

      L’endemà de la incineració. El personal del Centre de Cremació de Montjuïc us indicarà dia i hora.

    • En cas que no vulgui que em portin les cendres a casa, les podran guardar en custòdia al Crematori de Montjuïc?

      Sí, sense cost addicional, durant un mes. Passat un mes es pot contractar el servei de custòdia.

    Última actualització 05/11/2020

  • El servei de recollida de residus voluminosos torna a estar en funcionament a tots els barris de la ciutat.

    Recorda que cada carrer de Barcelona té assignat un dia de la setmana per baixar al carrer els mobles i estris domèstics vells. Pots consultar quin dia de recollida correspon al teu carrer en el portal de tràmits de l’Ajuntament o en el telèfon 010.

    Els mobles i trastos vells es poden baixar al carrer el dia assignat entre les 20.00 i les 22.00 hores. Han de deixar-se a la vorera, sense molestar el pas dels vianants i tant a prop com sigui possible de la calçada per no obstaculitzar la línia de la façana.

    En canvi, no es pot deixar runa, escombraries, roba, vidres ni electrodomèstics. Aquests residus de mida més gran es poden portar als punts verds de zona.

    De moment, no es restableix el servei de recollida de mobles i trastos vells a la porta de casa a petició.

    Recollida de residus domiciliaris

    Cercador de residus

    Última actualització 18/05/2020

  • Funcionen amb normalitat els punts verds de recollida de residus que no es poden llençar als contenidors, tant els de barri com els mòbils i els de zona.

    Els horaris d'atenció al públic són els següents:

    • Punts verds de barri: oberts de dilluns a dissabte, de 9.00 a 14.00 hores i de 16.30 a 19.00 hores.
    • Punts verds de zona: oberts de dilluns a divendres, de 8.30 a 18.00 hores, i dissabte i diumenge oberts de 9.15 a 12.45 hores.
    • Punts verds mòbils: oberts de dilluns a dissabte, de 8.30 a 14 hores i de 16.30 a 19.15 hores.

    L’accés es fa de manera individual i amb l’obligatorietat de l’ús de mascareta.

    Última actualització: 08/09/2020

  • El Mercat dels Encants està obert al públic els dilluns, dimecres, divendres i dissabtes de 9.00 a 20.00 hores. 

    L’aforament s’ha reduït al 30% (1.100 visitants), d’acord amb les últimes mesures per prevenir els contagis de la Generalitat. 

    La subhasta es fa tots els dies d’obertura de 7.45 a 9.00 hores. 

    Mercat dels Encants

    Última actualització: 9/11/2020

  • El Centre d’Acollida d’Animals de Companyia de Barcelona (CAACB) funciona amb normalitat. Ofereix serveis d’atenció als animals i els tràmits d’acollida i d’adopció.

    Els abandonaments durant l’estat d’alarma

    El nombre d’animals de companyia abandonats es va mantenir durant l’estat d’alarma en comparació amb xifres d’anys anteriors.

    Recordem que si voleu incorporar un animal de companyia a casa vostra, cal que tingueu en consideració l’adopció abans que cap altra opció, ja que es tracta d’un acte de responsabilitat, solidaritat i humanitat. Un animal no és una joguina.

    Més informació

    Última actualització 08/09/2020

Espai públic

  • Es pot anar als parcs i útilitzar les àrees de joc infantil entre les 7:00 i les 20:00 hores.

    Es demana als pares i mares i persones tutores dels infants que tinguin en compte les recomanacions de seguretat a l’hora de dur els nens i les nenes al parc.

    Recomanacions 

    • Mantingues les mesures de distanciament amb la resta de persones usuàries del parc.
    • Fes servir les papereres dels parcs i tingués una cura especial de no deixar-hi deixalles. Així facilitaràs la tasca de neteja dels espais.
    • Porta el gos lligat en els espais verds, tret de les àrees d’esbarjo de gossos.

    Respecta els nius de les aus i respecta també la vegetació tal com estigui a fi que els equips municipals puguin acabar la tasca d’anàlisi abans d’intervenir-hi.

    Parcs i jardins

    Ús dels parcs infantils

    Última actualització 18/11/2020

  • Es pot anar a les àrees de joc infantil entre les 7:00 i les 20:00 hores.

    Davant la situació d’emergència sanitària, es demana als pares i mares i persones tutores dels infants que tinguin en compte les recomanacions següents a l’hora de dur els nens i les nenes al parc:

    • Procurar que l’infant només vagi acompanyat d’una persona adulta.
    • Escollir parcs propers al domicili o a l’escola dels infants.
    • Evitar aglomeracions als parcs.
    • Limitar el temps d’estada per permetre que tots els infants puguin gaudir del parc.
    • Rentar-se les mans amb gel hidroalcohòlic abans d’entrar al parc, mentre s’està a dins i a la sortida. Tant els infants com les persones acompanyants.
    • No utilitzar gronxadors, tobogans i altres equipaments d’ús compartit.
    • No està permès menjar ni beure a cap espai públic.
    • Recordar que l’ús de la mascareta és obligatòria a partir dels 6 anys i és recomanable dels 3 als 5 anys.
    • Respectar la distància de seguretat entre persones i explicar-ho als infants perquè també ho facin.
    • No seure als bancs de l’interior per evitar la sobreocupació de l’espai.

    Més informació

    Última actualització: 18/11/2020

  • S’ha activat el protocol de control d’ocupació a les platges durant els caps de setmana per evitar aglomeracions. A més, es recorda que a l’espai públic cal continuar respectant les mesures de protecció per contenir la covid-19, com ara l’ús obligatori de la mascareta i mantenir la distància de seguretat.

    No estan operatius els serveis de salvament, socorrisme ni suport al bany.

    Banys i platges

    Última actualització 29/10/2020

Comerç, restauració i consum local

  • Consulta les afectacions al comerç, l’hostaleria i la restauració derivades de les mesures especials de contenció de brots de covid-19 aprovades per la Generalitat de Catalunya.

    Comerç minorista i centres comercials

    Els comerços, activitats de servei i botigues tipus 24 hores només poden obrir de 6:00 a 21.00 hores. Han de limitar l'aforament al 30% del total permès.

    Els establiments i locals comercials de més de 800 m2, han de limitar l’espai a la superície esmentada i l’aforament al 30%.

    Els establiments d’alimentació, de begudes, de productes higiènics i d’altres productes de primera necessitat, farmàcies, ortopèdies, òptiques, centres veterinaris, concessionaris d’automòbils i centres de jardineria poden romandre oberts sigui quina sigui la seva superfície. No tenen afectació horària i el seu aforament ha de ser el que preveu el pla sectorial corresponent.

    Els centres i recintes comercials de més de 800 m2 estaran tancats, a excepció dels establiments de productes essencials que es trobin en el seu interior i dels que tinguin una superfície inferior a 800 m2 i amb accés directe des del carrer.

    Els mercats no sedentaris i les fires han de limitar l’aforament al 30% i tenir menys de 800 m2 de superfície (limitació de superfície no aplicable a alimentació i productes sanitaris o de primera necessitat). 

    S’autoritza l’obertura dels serveis d’estètica i de totes les activitats que impliquen un contacte personal proper.

    En el cas de les botigues, s’han de prioritzar les comandes telefòniques o en línia, o bé lliurar els productes a la porta del local.

    Hostaleria i restauració

    Se suspenen les activitats de restauració, en tot tipus de locals i establiments.

    Els bars i restaurants només poden oferir serveis d’entrega a domicili o de recollida a l’establiment amb cita prèvia.

    El lliurament de menjar a domicili es podrá fer fins a les 23:00 hores.

    Els restaurants dels hotels poden continuar oberts, però restringits únicament als seus hostes.

    Covid-19 i comerç

    El comerç de barri fa ciutat. Barcelona mai s’atura

    Última actualització: 17/11/2020

    • Mercats municipals

      La cura de l’alimentació és molt important. Els mercats municipals de Barcelona garanteixen l’abastament de productes frescos. A més, per facilitar les compres des de casa i evitar desplaçaments, els mercats han fet un reforç dels serveis a domicili i de venda en línia.

      En alguns casos, els mercats fins i tot han habilitat serveis gratuïts o per a persones grans i faciliten així l’accés global als productes necessaris.
      A més, ara tots els edificis dels mercats incorporen un sistema de càmeres zenitals per supervisar els aforaments dels espais en temps real, de manera que alertaran quan els espais assoleixin el màxim d’ocupació permès.
      Serveis a domicili i venda en línia dels Mercats de Barcelona

    • La pagesia també t’alimenta

      Durant aquests dies, la petita pagesia treballa per garantir l'abastiment alimentari, i ens proveeix d’aliments sans i de qualitat.

      Llista de pagesia que fa venda a domicili

      Mercats de pagès als barris

    • Vols saber quins comerços et porten la compra?

      A Barcelona, molts comerços tenen botiga en línia i servei a domicili perquè puguis fer la compra des de casa. Fent clic a la fitxa de cada comerç del mapa de botigues obertes a Barcelona pots veure quins tenen aquest servei disponible.

      Mapa de botigues obertes a Barcelona

    • Mercabarna 

      Des de l'inici de l'emergència sanitària, l'activitat a Mercabarna ha esdevingut encara més essencial i no s'ha aturat per garantir l'abastiment d'aliments frescos a la ciutadania. La feina dels treballadors de les empreses de Mercabarna és imprescindible perquè els mercats municipals, els supermercats i, en definitiva, el comerç alimentari de proximitat disposi d’una àmplia varietat de fruites i hortalisses, peix i marisc i productes carnis.​

    Mercabarna

    Última actualització: 05/11/2020

  • Davant l’augment de les compres en línia és recomanable que si compres en línia segueixis les recomanacions següents:

    • Compra en llocs web coneguts prèviament o amb bones referències. També recorda confirmar que la pàgina inclogui la identitat de l’empresa venedora i les dades de contacte.
    • Comprova que el web indica les característiques del producte o servei, el preu i el cost del transport, la forma de pagament i la modalitat de lliurament.
    • Verifica que no s’inclouen opcions premarcades que impliquin despeses addicionals.
    • Guarda el missatge de la confirmació de compra i, un cop arribi el producte, guarda’n també la factura.
    • Dret de desistiment. Pots retornar la teva compra durant els 14 dies des de la seva recepció, però recorda que, mentre duri l’estat d’alarma, s’interrompen els terminis per a la devolució dels productes.
    • En cas de disconformitat, adreça primer la teva reclamació a l’empresa venedora. Si no reps resposta en el termini de 30 dies, o bé la resposta no és satisfactòria, pots contactar amb l’Oficina Municipal d’Informació a les Persones Consumidores (OMIC) per fer-ne la reclamació.

    Última actualització: 19/06/2020

Esdeveniments

El GSMA i Fira de Barcelona han decidit ajornar el Mobile World Congress 2021 a causa de la pandèmia de covid-19. 

El congrés, que s’havia de celebrar la primera setmana de març del 2021, es durà a terme del 28 de juny a l’1 de juliol.

D’aquesta manera, es preveu que l’esdeveniment tingui un impacte econòmic més gran per a la ciutat i augmenti l’assistència. 

Segons ha indicat l’Ajuntament de Barcelona, el dia que s’ha anunciat l’endarreriment del congrés ja hi ha 700 empreses que han confirmat l'assistència.

Més informació

Última actualització: 23/09/2020

Anar al principi