Vés al contingut

Suport social

Informa’t sobre totes les accions d’ajuda als ciutadans i ciutadanes, amb una atenció especial a les persones més vulnerables, que l’Ajuntament de Barcelona posa a la teva disposició amb motiu de la crisi de la covid-19. 

Serveis socials

  • Es pot demanar cita prèvia al telèfon gratuït de serveis socials (900 922 357) o anar als centres oberts de cada districte en cas d’urgència.

    L’horari d’atenció és de dilluns a divendres, de 9.00 hores a 14.00 hores.

    L’atenció telefònica l’horari habitual: de dilluns a dijous, de 9.00 a 14.00 hores i de 16.00 a 19.00 hores, i divendres, de 9.00 a 14.00 hores.

    Fora d’aquest horari el centre de referència per emergències i urgències socials és el CUESB.

    Els centres de Serveis Socials funcionen amb mesures de seguretat i higiene reforçades i amb equips de professionals de reserva per garantir l’atenció.

    L’augment de les atencions ha portat l’Institut Municipal de Serveis Socials (IMSS) a reforçar el nombre de treballadores socials a Ciutat Vella, Sants-Montjuïc i Nou Barris, els tres districtes amb més demanda d’atenció. A Ciutat Vella i a Sants-Montjuïc s’hi incorporaran deu treballadores més, i a Nou Barris, set.

    Serveis socials

    Última actualització: 06/11/2020

  • El Centre d’Urgències i Emergències Socials de Barcelona (CUESB) (c/ Llacuna, 25. Tel.: 900 703 030) funciona ininterrompudament les 24 hores del dia, els 365 dies de l’any. El CUESB  ofereix un servei d’atenció psicosocial permanent i atén qualsevol situació d’urgència i d’emergència social a la ciutat.

    Més informació

    Última actualització 03/07/2020

  • El Servei d’Ajuda a Domicili (SAD), amb 24.000 persones usuàries, segueix operatiu i ofereix una atenció especial a les 3.000 persones usuàries que no disposen de xarxa familiar i que tenen en aquest servei l’única atenció de cura que reben.

    Les treballadores del SAD segueixen les instruccions de protecció establertes per les autoritats sanitàries.

    També s’han creat quatre equips específics per a l’atenció de casos positius per covid-19.

    Servei d’Ajuda a Domicili (SAD)

    Última actualització: 06/11/2020

  • El col·lectiu de treballadores de la llar pateix de manera estructural una gran vulneració de drets i un alt grau de precarietat. Tot i que la seva feina és essencial, en la situació actual es poden trobar encara més desprotegides.

    L’espai Barcelona Cuida informa i assessora les treballadores de la llar i de les cures i les famílies cuidadores en el marc de la crisi sanitària ocasionada per la covid-19. També s’hi ofereix atenció presencial amb cita prèvia.

    Treballadores de la llar i de les cures

    • Dubtes sanitaris sobre protecció davant la covid-19: 934 132 555 (de dilluns a divendres, de 8.00 a 15.00 h).
    • Suport emocional i atenció psicològica: 900 505 805 (telèfon gratuït. De dilluns a diumenge, de 6.00 a 24.00 h). La clau d’accés és "DOMICILI 2020".
    • Assessorament en drets laborals (punts de defensa dels drets laborals de Barcelona Activa): 900 533 175 (cita prèvia). També et pots inscriure a les sessions d’assessorament en els enllaços següents:

    Famílies cuidadores

    • Informació i orientació a famílies sobre la contractació de persones per fer tasques de la llar i de cures: 934 132 121 (de dilluns a divendres, de 8.15 a 14.00 h i de 15.00 a 19.00 h) / barcelona.cuida@bcn.cat.

    Guia pràctica per a famílies contractadores en el règim de treball de la llar

    Persones cuidadores

    Per a totes les persones cuidadores, ja siguin familiars o persones remunerades, s’han publicat quatre vídeos amb instruccions clares sobre com cal adoptar les mesures generals de protecció establertes per les autoritats sanitàries davant la covid-19.

    Barcelona Cuida

    Última actualització: 06/11/2020

     

  • El servei d’odontologia gratuït per a persones vulnerables obrirà un segon punt d’atenció al barri de Torre Baró (Nou Barris) a finals del 2020. L’espai estarà situat a la plaça dels Eucaliptus, 34.

    A banda d’aquest servei gratuït, l’Ajuntament de Barcelona també està desenvolupant un servei de dentista municipal obert a la ciutadania, amb preus fins a un 40% per sota dels habituals. I ha acordat amb l’Associació Empresarial de Centres d’Assistència Dental (AECAD®) una reducció important del preu per a persones vulnerables que siguin usuàries de la Targeta Rosa o bé de la Targeta Barcelona Solidària, projecte que continua vigent.

    Un 12% de la població de Catalunya, com a mínim, té dificultats per accedir als tractaments odontològics per raons econòmiques.

    Última actualització: 09/11/2020

     

  • Barcelona manté oberts els dispositius d’allotjament d’emergència i consolidarà com a equipaments estables per a la ciutat els dipositius per a dones, el d’atenció a persones amb addicions i el de joves.

    Els dispositius d’allotjament d’emergència són:

    • Equipament Pere Calafell (58 places). Gestionat per la Creu Roja.
    • Equipament d’atenció a dones de La Llavor (40 places)Gestionat per Sant Joan de Déu Serveis Socials.
    • Equipament Pere Tarrés (70 places)Atén persones en situació de carrer amb problemes d’addicció a l’alcohol o les drogues. Gestionat per l’Associació Benestar i Desenvolupament.
    • Equipament de joves (40 places). Situat en una casa de colònies a Montgat, el gestiona l’associació Superacció.
    • Equipament a Gràcia (95 places). Gestionat per la Fundació Salut i Comunitat.
    • Equipament a Sant Martí (100 places). Gestionat per la Creu Roja.
    • Equipament només per a dones a Sarrià-Sant Gervasi (26 places). Gestionat pel Centre Assís.

    En cas d’un possible rebrot de la covid-19 o que les temperatures baixin per sota dels 0 graus centígrads, Barcelona disposa de 400 places addicionals: les 75 places del Centre d’Urgències i Emergències Socials de Barcelona (CUESB); 225 places en un pavelló de Fira Barcelona i 50 places en un hotel de l’Eixample.

    Última actualització: 20/11/2020

Dones

  • Per rebre atenció en un punt d’informació i atenció a les dones (PIAD), cal demanar cita prèvia al telèfon 900 922 357 (de dilluns a divendres, de 9.00 a 14.00 hores, i de dilluns a dijous, de 16.00 a 19.00 hores). També pots enviar un correu electrònic al PIAD que et correspongui.

    A partir de la sol·licitud de cita prèvia es programarà una cita per a atenció telefònica des d’un número ocult en la franja horària acordada o, si ho prefereixes, una cita d’atenció presencial.

    Fora d’aquests horaris i per a urgències, et pots adreçar al CUESB (tel.: 900 703 030; c/ Llacuna, 25) les 24 hores del dia.

    Recorda que a les visites presencials al PIAD has de portar mascareta durant tota l’estona que siguis al centre.

    Punts d’informació i atenció a les dones (PIAD)

    Última actualització: 10/11/2020

     

     

  • ​L’emergència sanitària que ha provocat el coronavirus i la situació de confinament derivada han pogut produir un augment de casos de violència masclista. Davant d’aquesta situació, l’Ajuntament de Barcelona reforça els serveis adreçats a les dones.

    Aquí trobaràs tots els serveis d’atenció amb els quals pots contactar si pateixes o corres el risc de patir violència masclista.

    Serveis d’atenció en funcionament

    • El Servei d’Atenció, Recuperació i Acollida (SARA) ofereix:
      • Atenció presencial general: de 9.00 a 15.00 h de dilluns a divendres i a la tarda, segons disponibilitat, per a dones que no puguin desplaçar-s’hi als matins (c. Marie Curie, 16).
      • Atenció presencial d’urgència: de 9.00 a 13.00 h, de dilluns a divendres i sense cita prèvia (c. Marie Curie, 16).
      • Atenció telefònica (de 9.00 a 15.00 h, de dilluns a divendres. Telèfons: 932 915 910 / 920).
    • Fora de l’horari d’atenció del SARA, pots adreçar-te al Centre d’Urgències i Emergències Socials de Barcelona (CUESB) (Telèfon: 900 703 030). El CUESB ofereix atenció les 24 hores del dia, els 365 dies de l’any.
    • Els Punts d’Informació i Atenció a les Dones (PIAD - 900 922 357) ofereixen atenció telefònica i presencial amb cita prèvia.  
    • El serveis socioeducatius de l’Agència ABITS (abits@bcn.cat) ofereixen atenció presencial amb cita prèvia de dilluns a dijous, de 9 a 13 hores i de 14 a 18 hores (telèfon 900 722 200; c. València, 344). Tots els divendres, amb cita prèvia, es continuen fent lliuraments puntuals presencials d’ajuts. A més, continuen oferint servei telemàticament.
    • La Unitat Municipal contra el Tràfic d’Éssers Humans Humans (UTEH - unitatTEH@bcn.cat) ofereix atenció presencial amb cita prèvia els dimarts i dijous de 9 a 14 hores (passeig de Sant Joan, 75) i acompanyaments fora del servei quan sigui necessari. A més, continua oferint servei telemàticament.
    • Així mateix, recordem el telèfon d’urgències gratuït contra la violència masclista (365 dies / 24 hores)  900 900 120 i el Whatsapp 671 778 540.

    Allotjament d’urgència

    Garantim les places d’allotjament d’urgència per a les dones que pateixin violència masclista mitjançant els dispositius habituals de cases, pisos d’acollida i pensions, i la possibilitat de recórrer a altres dispositius en cas necessari.

    Consells pràctics de prevenció i detecció

    Si pateixes violència masclista o si pots col·laborar per ajudar les persones que estan en aquesta situació, aquí trobaràs consells per autoprotegir-te o per detectar possibles situacions de violència emergents i donar suport a les dones sense revictimitzar-les ni posar-les en risc.

    Consulta i descarrega els materials de prevenció i protecció en tots els idiomes disponibles en aquest repositori (català, castellà, anglès, francès, xinès, urdú, àrab, bengalí i tagal)

    Servei d’atenció als homes

    El Servei d’Atenció a Homes (SAH)Obre en una finestra nova (c. Garcilaso, núm. 23-27) ofereix atenció presencial de dilluns a divendres, de 09.00 a 14.00 hores, i els dimarts de 15.00 a 20 hores.

    També pots contactar amb el SAH a través del telèfon 933 491 610 i del correu electrònic sah@bcn.cat.

    El SAH s’adreça a tots els homes que desitgen canviar i millorar les seves relacions personals amb la finalitat d’evitar l’ús de qualsevol tipus de violència.

    Webinar sobre violència masclista en temps de covid-19

    S'ha dut a terme un webinar per millorar la detecció i l’atenció de casos de violència masclista dins del context de crisi sanitària. Durant la xerrada es van plantejar hipòtesis sobre l’evolució del fenomen i es van construir propostes per fer-hi front.

     

    Última actualització 10/11/2020

Habitatge

  • A més d’oferir atenció telefònica, algunes de les oficines de l’habitatge de Barcelona han obert les portes per atendre els tràmits que només es puguin fer de manera presencial, i sempre amb cita prèvia.

    Les oficines obertes són:

    • Ciutat Vella 
    • Sants-Montjuïc
    • L’Eixample 
    • Les Corts
    • Nou Barris
    • Sant Andreu
    • Sant Martí

    “Habitatge et truca”

    Si necessites fer algun tràmit relacionat amb ajuts o la borsa de lloguer, rehabilitació, cèdules d’habitatge, emergències relacionades amb l’habitatge o assessorament, pots posar-te en contacte amb “Habitatge et truca”.

    En el cas que només sigui possible fer el tràmit de manera presencial, “Habitatge et truca” et facilitarà dia i hora per rebre atenció en alguna de les oficines de l’habitatge. 

    Més informació

    Última actualització: 13/11/2020

  • Si et trobes en una situació excepcional i no previsible d'emergència habitacional, com la pèrdua d'habitatge, pots demanar ajuda a el telèfon d'atenció ciutadana 010.

    Ajuts per al lloguer

    L’Ajuntament de Barcelona va suspendre el cobrament de les quotes de lloguer dels habitatges i dels locals comercials del parc públic i de les hipoteques dels habitatges de promoció pública entre l'abril i el setembre del 2020.  A partir de l’octubre, el pagament dels imports que han estat suspesos s’abonarà prorratejat al llarg de 54 mesos.

    També ofereix ajudes per a les famílies que viuen en pisos de la Borsa de Lloguer de Barcelona. Els llogaters d’aquest programa que pateixin una reducció dels seus ingressos arran de la crisi del coronavirus, ho hauran de comunicar a l’Institut Municipal de l’Habitatge de Barcelona (IMHAB), que activarà ajudes perquè puguin pagar els seus lloguers.

    L’Ajuntament et pot informar sobre la tramitació dels ajuts activats pel Govern de l’Estat per al pagament de lloguers i crèdits hipotecaris o no hipotecaris.

    “Habitatge et truca”

    Si necessites fer algun tràmit relacionat amb ajuts o la borsa de lloguer, rehabilitació, cèdules d’habitatge, emergències relacionades amb l’habitatge o assessorament, pots posar-te en contacte amb “Habitatge et truca”.

    Habitatge

    Preguntes freqüents

    Servei d’atenció personalitzada “Habitatge et truca”

    Última actualització 13/11/2020

  • Els Punts d’Assessorament Energètic (PAE) t’ofereixen informació i assessorament sobre temes relacionats amb els subministraments energètics. 

    Pots rebre atenció pels canals següents: 

    • Per telèfon: al 93 000 80 54 (de dilluns a divendres, de 9.00h a 14.00 hores)
    • Per correu electrònic a les següents adreces:
      • Ciutat Vella: paecv@bcn.cat
      • Eixample: paeeix@bcn.cat
      • Sants-Montjuïc: paestm@bcn.cat
      • Les Corts: paelc@bcn.cat
      • Sarrià-Sant Gervasi: paessg@bcn.cat
      • Gràcia: paegr@bcn.cat
      • Horta-Guinardó: paehg@bcn.cat
      • Nou Barris: paenb@bcn.cat
      • Sant Andreu: paesa@bcn.cat
      • Sant Martí: paesm@bcn.cat

    En cas de talls en el subministrament d’aigua, llum o gas, o si vols informar-te sobre les mesures a les quals et pots acollir per rebaixar les factures, també pots contactar amb els serveis dels PAE a través del canal d’Atenció en línia de l’Ajuntament (per tramitar la sol·licitud has d’omplir un formulari i adjuntar la documentació justificativa):

    Drets energètics

    Última actualització: 18/11/2020

  • La pandèmia de la covid-19 ha posat de manifest la necessitat de mantenir els habitatges en bon estat, tant per evitar-hi contagis com per millorar-ne les condicions d’habitabilitat en cas de possibles confinaments.

    Si la crisi de la covid-19 t’ha perjudicat econòmicament, fins al 16 de desembre pots demanar els ajuts municipals de fins a 4.000 euros per a obres de rehabilitació de l’interior de l’habitatge fetes entre l’1 de març i el 31 de desembre.

    La convocatòria s’adreça a famílies amb ingressos mensuals inferiors a 2.690 euros, sempre que la persona sol·licitant:

    • Hagi tingut una rescissió del contracte de treball a partir de l’1 de març.
    • Estigui afectada per un expedient de regulació temporal d’ocupació (ERTO).
    • Hagi cessat en l’activitat com a professional autònom.

    La persona beneficiària ha d’estar empadronada a l’habitatge i ha de disposar d’un títol jurídic que la legitimi a ocupar-lo (propietat, lloguer, usdefruit…).

    Les obres de millora de l’habitatge que es poden dur a terme amb l’ajut inclouen pintura, millores de l’accessibilitat, reparacions de la fusteria, humitats i paviments i millores de l’aïllament, ventilació i renovació d’aire.

    En queden exclosos els mobles i els electrodomèstics.

    La subvenció només es pot sol·licitar telemàticament mitjançant aquest formulari, al qual caldrà adjuntar tota la documentació acreditativa indicada.

    Formulari de sol·licitud

    Última actualització 12/11/2020

     

Adolescents i joves

Espais joves

Consulta els canals específics de cada espai jove per conèixer com els han afectat les noves mesures per prevenir el contagi de la covid-19.

Punts infoJOVE

Els punts infoJOVE de Barcelona t'ofereixen atenció presencial amb totes les mesures de seguretat. Les seves activitats, però, queden suspeses fins a nou avís. Consulta aquí com pots contactar-hi.

Centre per a famílies i Aquí t’escoltem

Els serveis d’acompanyament per a joves Aquí t’escoltem  atenen, amb cita prèvia, mitjançant els canals de contacte habituals i amb totes les mesures de seguretat. Les seves activitats, però, queden suspeses fins a nou avís.

El Centre per a Famílies amb Adolescents atén, amb cita prèvia, mitjançant els canals de contacte habituals i amb totes les mesures per garantir la teva seguretat i la del seu equip de professionals (932 563 560 / saif@bcn.cat).

Sales d’estudi

Fins a nou avís, les sales d'estudi resten tancades degut a l'ampliació de les mesures per prevenir contagis de la covid-19.

Última actualització: 03/11/2020

Gent gran

  • El Servei de Teleassistència Municipal atén prop de 88.095 persones usuàries, la major part, persones grans i dependents. És un servei permanent d’atenció domiciliària les 24 hores del dia, cada dia de l’any. Les persones usuàries estan connectades amb un centre d’atenció que gestiona els serveis necessaris per atendre situacions d’urgència.

    Aquest servei ha demostrat ser de gran ajuda durant la pandèmia, perquè ha proporcionat informació, ha donat suport emocional i ha facilitat l’accés als serveis sanitaris a les persones majors de 75 anys, un dels col·lectius més vulnerables davant la covid-19.

    La sol·licitud del Servei de Teleassistència es pot  tramitar telemàticament a través del Portal de Tràmits de l’Ajuntament.

    Projecte Radars

    El projecte comunitari Radars continua atenent les 1.600 persones usuàries del programa a través de trucades telefòniques. Prop de 200 voluntaris i voluntàries truquen cada setmana a les persones grans per acompanyar-les i per vincular-les també a la xarxa veïnal. El projecte segueix treballant en xarxa amb els comerços, les farmàcies i les entitats del barri per lluitar contra la solitud de les persones grans de la ciutat.

    Si detectes alguna situació greu que afecta una persona gran, et demanem que et posis en contacte amb Serveis socials, que truquis al telèfon gratuït 900 922 357 o que escriguis un correu a radarsgentgran@bcn.cat.

    Servei de Teleassistència

    Projecte comunitari Radars

    Última actualització: 02/11/2020

  • L’aplicació VinclesBCN té com a objectiu reforçar les relacions socials de les persones més grans de 65 anys que se senten soles. Aquesta aplicació, que ha incorporat un canal de salut per informar sobre la covid-19, permet a l’usuari/ària comunicar-se i interactuar mitjançant videotrucades i missatges de vídeo o veu, tant amb la seva família i amics com amb les persones grans que formen part del grup d’usuaris i usuàries.

    VinclesBCN una eina molt valuosa per mantenir el contacte amb les persones més vulnerables i ajudar-les emocionalment, saber com es troben i si necessiten alguna cosa.

    Els familiars i amics de la persona usuària poden descarregar l’aplicació VinclesBCN al seu telèfon intel·ligent, disponible per a Android i iOS.

    VinclesBCN

    Última actualització: 19/06/2020

Diversitat sexual i de gènere

El Centre LGTBI ha recuperat l’horari habitual i torna a obrir els dilluns de 16.00 a 21.00 hores, i de dimarts a dissabte de 10.00 a 14.00 hores i de 16.00 a 21.00 hores.

Els serveis d’atenció personal (acollida, assessorament psicològic, etc.) s’ofereixen presencialment i telemàticament, i sempre amb cita prèvia (info@centrelgtbibcn.org).

També es reprèn el programa d’activitats culturals amb propostes híbrides per garantir les mesures de seguretat.

Les entitats residents al Centre LGTBI (Gais Positius, Observatori contra l’Homofòbia, Casal Lambda i Associació de Famílies LGTBI) també segueixen al teu costat, adaptant els aforaments de les activitats i l’operativa dels serveis.

Més informació

Centre LGTBI

Ciutadania i inclusió

  • Si has de demanar algun ajut o prestació especial (per pagar el lloguer, per a persones treballadores autònomes o per sol·licitar una línia de crèdit per a empreses, entre d'altres) i necessites suport, et podem assessorar i ajudar a fer la tramitació en línia.

    També t’oferim:

    • Acompanyament i formació digital.
    • Trobades de suport emocional.
    • Formació i acompanyament en economia domèstica.
    • Sessions informatives sobre la defensa dels drets laborals en temps de covid-19.

    Pots adreçar-te al punt d’atenció XARSE més proper al teu domicili, que pots consultar en aquest enllaç.

    XARSE: Xarxes de resposta socioeconòmica

    Última actualització: 24/11/2020

     

     

  • L’Oficina per la No Discriminació (OND) ofereix atenció presencial amb cita prèvia de dilluns a dijous, de 9.00 a 14.00 hores. Els divendres s’atendrà telemàticament en el mateix horari i l’oficina estarà tancada.

    A més, continua acompanyant telefònicament i telemàticament les persones que pateixen qualsevol tipus de discriminació i les assessora jurídicament per denunciar aquestes situacions.

    Pots contactar amb l’oficina al telèfon 934 132 000 i a l'adreça electrònica ond@bcn.cat.

    Un total de 111 incidents durant el primer semestre del 2020

    L’OND ha atès, durant el primer semestre del 2020, 111 incidents en què s’ha produït una situació de discriminació a la ciutat i que han acabat en l’obertura d’un expedient per vulneració de drets.  El 2019 van ser 115 atencions.

    Tot i el tancament de l’OND durant l’estat d’alarma, l’atenció a la ciutadania s’ha mantingut a través de diversos canals, com el correu electrònic, el telèfon o el portal IRIS.

    Motius principals:

    • Racisme i xenofòbia: gairebé un 45% dels casos
    • LGTBI-fòbia: 26% dels casos
    • Gènere: 10% dels casos

    Oficina per la No DiscriminacióOficina per la No Discriminació. Obre en una finestra nova

    Última actualització: 21/08/2020

  • Per rebre atenció al el Servei d’Atenció a Immigrants, Emigrants i Refugiats (SAIER), cal concertar-hi cita prèvia.

    Les persones amb cita prèvia rebran atenció per telèfon per garantir les mesures de seguretat i higiene davant la covid-19. En cas que es consideri necessari, se citarà la persona presencialment.

    Les persones que es trobin en situacions d’urgència social o jurídica o en altres situacions de vulnerabilitat podran anar directament a la seu del SAIER al carrer de Tarragona, 141, de dilluns a divendres de 9.00 a 13.00 hores.

    Fora d’aquest horari, en situacions d’urgència, pots trucar al 900 703 030 o adreçar-te al Centre d’Urgències i Emergències Socials de Barcelona (CUESB), al carrer de la Llacuna, 25.

    Pots demanar cita prèvia al SAIER a l’Oficina Virtual.

    Reforç de l’atenció i acompanyament

    Per garantir una millor atenció a les persones usuàries del SAIER, l’Ajuntament el reforça amb una dotació de 500.000 euros destinada a les entitats (entre les quals hi ha la Creu Roja) que atenen les urgències socials i a l’adequació d’un espai nou on puguin prestar aquest servei.

    Aquest reforç se suma a l’increment de places del Nausica (de 92 places el 2019 a 117 el 2020) per a les persones sol·licitants d’asil sense recursos que han quedat excloses del Sistema Nacional d’Acollida i Integració (SNAI) de l’Estat o que no han pogut assolir un nivell d’autonomia òptim després d’acollir-s’hi.

    Servei d’Atenció a Immigrants, Emigrants i Refugiats (SAIER)

    Última actualització 31/07/2020

  • Els casals comunitaris són vint equipaments de proximitat que l’Ajuntament ha adequat per a la lluita veïnal contra la crisi.

    Es tracta de casals de barri i d’altres equipaments de proximitat que funcionaran com a centres de referència a disposició de les entitats i xarxes comunitàries, amb suport organitzatiu i econòmic i relació directa amb els serveis socials municipals. L’objectiu és enfortir el teixit social i les xarxes veïnals més enllà de la pandèmia.

    La inversió per a l’adequació dels vint equipaments és de 365.000 euros.



    Els casals comunitaris permetran establir equips de treball permanents entre els equipaments i el personal dels serveis socials municipals oberts a les entitats veïnals, per facilitar la detecció i atenció compartida i col·lectiva de les necessitats dels veïns i veïnes vulnerables.

    Als casals comunitaris, les entitats disposaran de:



    • Equips de protecció individual
    • Productes d’higiene i desinfectants
    • Punts de connexió a internet amb terminal per fer videoconferències
    • Telefonia mòbil
    • Terminal d’impremta per a cartellera i retolació i suport en disseny i producción
    • Sales netes i desinfectades per fer reunions presencials
    • Espai per a l’atenció de persones
    • Emmagatzematge
    • Servei de transport de materials


    Aquests equipaments també es podran organitzar com a espais de referència d’assessoria col·lectiva per a la realització de projectes comunitaris. Cada equipament podrà construir un projecte adaptat a les necessitats del seu barri.

    Els vint casals comunitaris són els següents:

    Ciutat Vella

    • Casal de barri del Raval
    • Equipament pendent de determinar

     L’Eixample

    • Casal de barri Espai 210
    • Espai Calàbria 66

    Sants-Montjuïc

    • Casal de barri La Vinya
    • La Lleialtat Santsenca

    Les Corts

    • Centre Cívic de les Corts

    Sarrià-Sant Gervasi

    • Casal de barri Can Rectoret
    • Centre Cívic Casa Orlandai


    Gràcia

    • Casal de barri del Coll

    Horta-Guinardó

    • Casal de barri Mas Guinardó
    • Centre Cívic Carmel

    Nou Barris

    • Casal de barri Ton i Guida
    • Casal de barri Torre Baró
    • Centre Cívic Can Basté

    Sant Andreu

    • Casal de barri Torre de la Sagrera
    • Centre Cívic Trinitat Vella

    Sant Martí

    • Casal de barri de Besòs
    • Casal de barri Verneda
    • Casal de barri Antoni Miró Peris

    En una segona fase, es preveu ampliar la xarxa de casals fins a un total de trenta equipaments a tota la ciutat.

    Més informació

    Última actualització 23/06/2020

  • A tots els barris de la ciutat s’han creat xarxes de suport comunitàries que porten els aliments a casa a les persones que ho necessiten. Informa-te’n i participa-hi!

    Xarxes de suport comunitari per a cada barri

    Els eixos comercials, les associacions de comerciants, els mercats municipals i els gremis de la ciutat també mostren la seva cara més solidària impulsant iniciatives de suport arran de la irrupció de la covid-19. Des de repartir els aliments de manera gratuïta a les persones més grans de 65 anys del barri fins a campanyes específiques per facilitar a la ciutadania el contacte de les botigues de primera necessitat que ofereixen servei a domicili. Col·labora-hi!

    Accions solidàries del teixit comercial

  • L'Ajuntament de Barcelona, en el marc de les mesures excepcionals per fer front a la covid-19, ha posat en marxa un procediment específic per acceptar les donacions de diners destinades al finançament dels programes d'assistència social, sanitaris i de promoció econòmica, així com aquells altres que es considerin adients, que es duguin a terme per l'Ajuntament, amb la finalitat de pal·liar els efectes de la pandèmia.​

    Com hi puc col·laborar?

    El procediment és molt senzill. Per fer una donació amb targeta de crèdit o dèbit només cal que segueixis els passos que s’indiquen en l’enllaç següent:

    Fes una donació

    També pots utilitzar l’aplicació Bizum per fer la donació, adreçant l’enviament al número 00148.

    Puc sol·licitar un certificat de la meva donació?

    El certificat de la donació feta, que permet acollir-se als beneficis fiscals establerts a la Llei 49/2002, de 23 de desembre, de règim fiscal de les entitats sense finalitats lucratives i dels incentius fiscals al mecenatge, es pot obtenir de les maneres següents:

    • Si la donació s’ha efectuat mitjançant l’enllaç directe, en les properes setmanes i sense necessitat que fer cap altra gestió ni tramitar cap sol·licitud, s’enviarà el certificat acreditatiu de la donació.
    • Si la donació s’ha efectuat mitjançant l’aplicació Bizum, la sol·licitud s’ha de fer des de la mateixa aplicació Bizum, on consta el correu electrònic municipal al qual s’adreçaran totes les sol·licituds. En les setmanes vinents, s’enviarà el certificat acreditatiu de la donació.

    En ambdós casos, la persona titular de la donació farà constar, en la sol·licitud de certificat, que dona el seu consentiment perquè l’Ajuntament de Barcelona tracti les seves dades amb la finalitat de comprovar que són correctes i d’enviar el certificat a l’adreça electrònica designada.

    Per resoldre qualsevol dubte, cal adreçar-se a tresoreria@bcn.cat.

    Consulta el decret

    Per tal de donar compte de les donacions i de la seva aplicació, l'Ajuntament elaborarà una memòria que estarà disponible al web ajuntament.barcelona.cat.

    Agraïm la solidaritat de totes les entitats, empreses i particulars que han fet donacions de tota mena amb motiu de la crisi sanitària provocada per la Covid-19.Aquí pots consultar-ne la llista.

    Última actualització 30/07/2020

  • Continua actiu el Programa municipal de suport a les quarantenes amb l’objectiu de garantir el bon aïllament de les persones afectades per la covid-19, o que han estat en contacte estret amb un cas positiu, i que tenen dificultats per complir les recomanacions sanitàries a causa de la seva situació habitacional o socioeconòmica.

    Els serveis a domicili que es mantenen per a persones que es troben en aïllament sanitari són els següents: les neteges o desinfeccions domiciliàries; el lliurament de mascaretes, guants i altres equips de protecció; els serveis de cura d’animals domèstics, i el lliurament d’àpats cuinats a domicili, cistelles d’aliments i productes de neteja i d’higiene personal.

    D’altra banda, el programa “Cistelles contra la covid” ha repartit durant els mesos de confinament més de 20.000 lots de menjar entre persones de més de 70 anys, persones amb malalties cròniques i persones confinades i afectades per la covid-19.

    Les prescripcions del Programa municipal de suport a les quarantenes es fan des de l’Atenció Primària del Departament de Salut de la Generalitat, que detecta les dificultats en el seguiment de les persones en aïllament domiciliari, i compta amb el suport d’una oficina tècnica municipal.

    Per allotjar persones amb indicació sanitària d’aïllament, el programa també disposa de l’Hotel Social Salut, amb vuitanta habitacions (que funciona amb la col·laboració de Sant Pere Claver - Fundació Serveis Socials) i ha utilitzat apartaments turístics en desús, cedits de manera gratuïta fins a finals de juny.

    A més, s’ha reactivat el programa comunitari de reforç dels missatges sanitaris per a la ciutadania a l’espai públic. Està integrat per 53 agents cívics i mediadors que faciliten informació sanitària i preventiva a les zones on calgui.

    El programa de suport a les quarantenes es duu a terme amb la col·laboració d’Open Arms, la Creu Roja, el Banc dels Aliments, World Central Kitchen, Sagardi, Food for Good i la Fundació Hope & Help.

    Última actualització: 27/07/2020

Persones amb discapacitat

Servei d’Atenció al Públic (SAP)

Informació i orientació sobre temes que afectin les persones amb discapacitat o les entitats que treballen en l’àmbit. El SAP atén el públic de manera telemàtica i presencial amb cita prèvia. Podeu demanar cita prèvia o contactar-hi via:

  • Adreça electrònica: sap@bcn.cat
  • Telèfon 934 132 775 (de dilluns a divendres, de 9.30 a 13.30 hores) i 010.
  • A través de la plataforma d’atenció en línia de l’Ajuntament de Barcelona, omplint aquest formulari.

L'horari d'atenció presencial amb cita prèvia és de dilluns a divendres de les 9.00 a les 14.00 hores.

Servei d'Assessorament Jurídic (SAJ)

Informació i orientació per garantir els drets de les persones amb discapacitat en situació de pandèmia per la covid-19: dubtes en relació amb les condicions laborals, situacions de possible discriminació en l’atenció sanitària o l’accés a tractaments mèdics, manca d’accessibilitat comunicativa als serveis públics, denegacions de suport a persones amb discapacitat en els diferents àmbits de la vida. Hi podeu contactar via:

  • Adreça electrònica: sap@bcn.cat
  • Telèfon 934 132 775 (de dilluns a divendres, de 9.30 a 13.30 hores) i 010.
  • A través de la plataforma d’atenció en línia de l’Ajuntament de Barcelona, omplint aquest formulari.

Última actualització 03/11/2020

Famílies

  • Un nou servei de cangur facilita la conciliació laboral, familiar i personal a les zones de la ciutat amb renda més baixa.

    L’anomenat Projecte Concilia funcionarà com a prova pilot fins al mes de febrer als barris de la Verneda i la Pau, el Besòs i el Maresme, Trinitat Vella, Raval, la Marina i Zona Nord.

    El nou servei està obert els set dies de la setmana als espais següents:

    • Casal de Barri La Pau (la Verneda i la Pau).
    • Casal de Barri Besòs (el Besòs i el Maresme).
    • Camp de futbol Trinitat Vella (Trinitat Vella).
    • Espai Erasme Janer (Raval).
    • Sala Pepita Casanellas (la Marina).
    • Centre Cívic Zona Nord (Zona Nord).

    Es dona prioritat a les famílies monoparentals amb manca de recursos, a les dones víctimes de violència de gènere i a les famílies que no tenen contacte amb el veïnat o la comunitat.

    El servei aplica totes les mesures de seguretat per prevenir la covid-19.

    Informació i inscripcions

    Última actualització: 22/10/2020

     

  • Els centres de desenvolupament infantil i atenció precoç (CDIAP) EIPI Nou Barris i EIPI Ciutat Vella ofereixen atenció als infants de 0 a 6 anys amb dificultats de desenvolupament o risc de patir-ne, a les famílies i al seu entorn més important.

    L’atenció es fa presencialment, amb les mesures de protecció necessàries, o de manera telemàtica, quan l'atenció presencial no és possible.

    Les famílies d’aquests districtes que necessiten demanar atenció per al seu fill o filla, o que ja la tenen però volen contactar amb l’equip de terapeutes, ho poden fer a través dels canals següents:

    CDIAP - EIPI Ciutat Vella

      • Adreça electrònica: eipicv@bcn.cat
      • Telèfon: 932 564 685 (de 9.00 a 14.00 hores, de dilluns a divendres)
      • Adreça: Reina Amàlia, 33. Horari d'atenció al públic: de dilluns a divendres, de 9.00 a 14.00 h.

    CDIAP - EIPI Nou Barris

      • Adreça electrònica: eipinb@bcn.cat
      • Telèfon: 932 564 700 (de 9.00 a 14.00 hores, de dilluns a divendres)
      • Adreça: Luz Casanova, 11. Horari d'atenció al públic: de dilluns a divendres, de 9.00 a 14.00 h.

    Consells per a les famílies amb infants de 0 a 6 anys amb dificultats de desenvolupament

    Més informació

    Última actualització: 03/11/2020

Pactes i acords de ciutat

  • Les conseqüències de la crisi provocada per la covid-19 a Barcelona es mesuren en un nombre elevat de persones mortes, molt dolor personal i familiar i una paralització de la vida econòmica que ha deixat sense ingressos moltes persones i que pot acabar suposant la destrucció de milers de llocs de treball i la desaparició de nombroses empreses.

    El Pacte per Barcelona és el resultat d’un procés de treball col·lectiu, entre molts sectors de la ciutat. A partir d’un impuls inicial de tots els grups municipals de l’Ajuntament de Barcelona, ha tingut lloc un procés de diàleg, de consulta i d’escolta mútua i plural.

    El Pacte és una proposta i un compromís col·lectiu per impulsar una sortida en positiu de la crisi, per treballar amb més intensitat i de manera conjunta al voltant de les grans prioritats que, en els pròxims divuit mesos, ens haurien d’ajudar a avançar en la recuperació econòmica i social de Barcelona i, alhora, a continuar amb les transformacions necessàries a favor de la sostenibilitat ambiental.

    El Pacte de Barcelona té deu grans objectius:

    1. Reactivar i enfortir el teixit productiu i comercial de Barcelona com a eix dinamitzador de l’economia i creador d’ocupació.
    2. Apostar per sectors econòmics resilients i innovadors, afavorint la diversificació, gràcies a l’acceleració de la transformació digital i a la capacitat tecnològica de la ciutat.
    3. Impulsar l’acció comunitària reforçant els serveis socials i la seva articulació amb el teixit social i d’entitats, per respondre a la crisi i a les noves vulnerabilitats que s’afegeixen a les desigualtats existents, apostant pel paper de les cures a la nostra societat.
    4. Convertir l’habitatge en una resposta econòmica, social i ambiental a la crisi.
    5. Enfortir el sistema sanitari i biomèdic de la ciutat i contribuir així a millorar la salut de la ciutadania i a consolidar Barcelona com a ciutat avançada, segura i referent sanitari.
    6. Avançar cap a un nou model urbà més basat en la proximitat, donant un nou impuls a la mobilitat sostenible, a la reducció de les emissions i a la renaturalització i refermant el compromís de fer front a l’emergència climàtica.
    7. Apostar per construir un sistema educatiu i una xarxa educadora que garanteixi la igualtat d’oportunitats i constitueixi l’eina bàsica per garantir l’equitat social. Potenciar el capital científic de la ciutat, el seu valor per definir estratègies de futur i consolidar Barcelona com a espai de recerca.
    8. Promoure l’accés a la cultura, enfortint el capital cultural i creatiu de la ciutat com a patrimoni de primer nivell de Barcelona, factor de cohesió i de projecció internacional. Garantir l’accés universal de tota la ciutadania a l’esport, com a eina de salut i de construcció de xarxes associatives.
    9. Reactivar la ciutat com a destinació turística urbana segura, de qualitat i sostenible i com a centre d’intercanvi professional i de retenció i captació de talent.
    10. Consolidar el rol actiu de Barcelona en el context internacional, apostant per les xarxes de ciutats, la cooperació i el multilateralisme.

    En el Pacte per Barcelona participen al voltant de dues-centes organitzacions i entitats —col·legis professionals, empreses, sindicats, universitats, entitats…— que representen el dinamisme de la ciutat i els seus interessos diversos, a més dels tinents i tinentes d’alcaldia i els presidents o presidentes dels grups municipals del consistori.

    El moment excepcional que vivim demana una resposta excepcional, que ha de ser col·lectiva i ha d’atènyer els actors públics i privats, les entitats i associacions i la ciutadania en conjunt. La unitat entorn d’objectius comuns, d’allò sobre el que es construeix el consens bàsic, ha de servir per generar noves energies i recursos i per sumar esforços.

    Per això les organitzacions i entitats que subscriuen aquest Pacte es comprometen a fer el següent:

    • Treballar per contribuir a la consecució dels objectius que s’assenyalen.
    • Dissenyar les mesures que poden ser una contribució concreta als objectius que animen el Pacte, en els seus àmbits d’actuació respectius.
    • Enfortir els vincles de treball en xarxa amb altres actors i cooperar transversalment per ajudar a la recuperació de Barcelona.
    • Celebrar, durant el primer semestre de l’any 2021, una convenció del Pacte, per avaluar l’estat de la ciutat, per retre comptes amb transparència sobre els assoliments i per compartir els avenços que es facin en la direcció i l’esperit d’aquest Pacte.

    Pacte per Barcelona. Un nou impuls per a la ciutat [PDF]

    Última actualització: 21/07/2020

  • L’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha proposat al president del Govern de l’Estat, Pedro Sánchez, un pacte d’Estat pel dret a l’habitatge.

    En una carta enviada al president del Govern, Colau li demana que lideri una estratègia que permeti alinear totes les administracions públiques i coordinar-les amb l’objectiu d’avançar cap a un nou model de polítiques d’habitatge, orientades a la protecció i la garantia d’aquest dret fonamental.

    Així mateix, l’alcaldessa també ha demanat una modificació de la Llei d’estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera que permeti als ajuntaments disposar del superàvit que tenen acumulat per destinar-lo a pal·liar els efectes de la crisi de la covid-19.

    La carta de l’alcaldessa s’acompanya d’un document de treball amb propostes per a aquesta nova estratègia, inspirades en l’experiència municipal:

    • Allargar la suspensió dels desnonaments sis mesos més, que se sumarien als altres sis previstos inicialment, i prorrogar els contractes de lloguer sis mesos més.
    • Afavorir la construcció d’habitatge assequible amb una reducció de l’IVA en les promocions d’habitatge protegit.
    • Afavorir que les administracions puguin comprar habitatge per sota dels preus de mercat.
    • Condicionar les compres d’habitatges de grans tenidors amb l’obligació de destinar una part d’aquests habitatges a lloguer assequible.

    Carta de l’Alcaldessa de Barcelona

    Última actualització 21/05/2020

  • Més de dues-centes seixanta entitats i organitzacions veïnals i ciutadanes de Barcelona i de Catalunya, incloent-hi el Consell de Ciutat, màxim òrgan consultiu i de participació del teixit associatiu en la política municipal, s’han adherit al manifest del Consell Municipal d’Immigració de Barcelona (CMIB) en defensa dels drets de les persones immigrades en el context de la crisi sanitària per la covid-19.

    El manifest del CMIB, publicat a principis d’abril, reclama a l’Estat la regularització del personal sanitari sense permís de treball, així com l’homologació de títols formatius en el camp sanitaris o sociosanitaris i, en conjunt, la protecció dels drets de les persones immigrades, que tenen una presència essencial en àmbits com les cures i els treballs a la llar, el repartiment, la neteja o els supermercats.

    Moltes de les persones immigrades, a més, formen part de col·lectius especialment vulnerables, perquè es troben sense llar, en una situació de petició d’asil o en la prostitució, entre d’altres.

    El comunicat del CMIB roman obert a noves adhesions a través de l’adreça de correu electrònic consellimmigracio@bcn.cat.

    Comunicat del CMIB

    Adhesions al comunicat

    Última actualització 07/05/2020

  • La Coalició de les Ciutats pels Drets Digitals, creada per l’Ajuntament de Barcelona, Nova York i Amsterdam, i amb més de cinquanta ciutats globals membres, impulsa una declaració comuna sobre la garantia dels drets digitals en l’ús de les tecnologies per fer front a la crisi provocada per la covid-19.

    Tot i que és important reconèixer el paper instrumental que poden exercir les tecnologies digitals per contenir i resoldre la crisi actual, també és necessari garantir que la seva aplicació no posi en perill els drets digitals de la ciutadania.

    Per això, la declaració inclou deu principis que han de guiar el desenvolupament i l’ús de les aplicacions tecnològiques contra la pandèmia per garantir els drets digitals de les persones:

    • Nexe i proporcionalitat
    • Impermanència
    • Consentiment i confiança
    • Privacitat
    • Control
    • Obertura i transparència
    • Resposta
    • Participació
    • Innovació Social
    • Equitat i inclusió

    D’altra banda, l’Ajuntament de Barcelona impulsarà una estratègia municipal d’intel·ligència artificial pionera a Europa. Es tracta d’un pla d’acció per desenvolupar un model tecnològic municipal ètic i confiable i per garantir que les tecnologies emergents estaran al servei de la ciutadania.

    L’estratègia s’emmarca en la crisi provocada per la covid-19, que ha accelerat la digitalització de les activitats econòmiques i socials però també ha generat nous riscos tecnològics, que poden produir desigualtats i discriminacions.

    Més informació

    Última actualització 29/06/2020

  • L’Ajuntament ha creat un fons d’emergència social dotat amb 18 milions d’euros que permetrà cobrir les necessitats bàsiques de 12.100 famílies (prop de 34.000 persones, 11.843 de les quals són menors). 

    L’ajut, d’entre 200 i 475 euros mensuals segons la renda i el nombre de membres de la família, es rebrà a través de la targeta moneder Barcelona Solidària durant el segon semestre del 2020. En total, les persones beneficiàries rebran entre 1.200 i 2.850 euros durant aquest semestre.

    Las targeta s’enviarà directament a les llars després de la notificació de l’obtenció de l’ajut. A final de setembre s’hi abonarà el primer pagament, que inclourà les mensualitats corresponents a juliol, agost i setembre.

    Criteris per percebre la prestació:

    • Estar empadronats o empadronades a Barcelona a 1 de gener de 2020.
    • Ser persones usuàries dels serveis socials fins al 30 de juny de 2020.
    • Haver rebut ajuts superiors a 150 euros. 

    Les persones que compleixin els requisits no hauran de fer cap sol·licitud per rebre la prestació i seran notificades per part de l’Ajuntament durant les pròximes setmanes. 

    Las notificació es farà enviant un SMS, mitjançant el qual les persones podran concloure els tràmits de manera telemàtica per obtenir la prestació.

    Aquesta mesura forma part del pla de xoc social municipal de 35 milions d’euros per respondre a l’emergència provocada per la crisi de la covid-19.

    Més informació

    Última actualització: 04/09/2020

  • El pla de xoc social de l’Ajuntament de Barcelona, aprovat al Plenari del mes de juliol, destinarà 35 milions d’euros a fer front a les necessitats socials.

    El fons es dedicarà a l’ampliació dels ajuts econòmics, l’atenció de les situacions d’emergència relacionades amb l’habitatge, la cobertura de drets bàsics, l’acompanyament emocional, a fer front a la violència masclista, garantir el dret a la cura i acompanyar la xarxa comunitària de la ciutat, promoure la inserció laboral i garantir els drets dels infants i dels adolescents.

    Més informació

    Última actualització: 04/09/2020

  • L’Ajuntament de Barcelona ha destinat 1 milió d’euros extraordinaris per reforçar, conjuntament amb les entitats socials que treballen a la ciutat, diferents projectes d’alimentació per a persones vulnerables.

    Així, un conveni amb la Creu Roja i Càritas per valor de 0,5 milions d’euros ha permès ampliar les 29.000 targetes bancàries distribuïdes pels Serveis Socials municipals a com a mínim 2.000 persones vulnerables més ateses per les dues entitats.

    També s’han atorgat ajuts extraordinaris per un valor aproximat de 600.000 euros a 57 petites entitats socials de barri i xarxes de suport veïnal que han mantingut dispositius extraordinaris d’alimentació amb motiu de la crisi per la covid-19.

    Paral·lelament, l’Ajuntament està treballant amb el Banc dels Aliments, Mercabarna i la Unió de Pagesos per multiplicar el nombre de cuines amb capacitat de distribuir àpats a tots els districtes de la ciutat, a partir de la mobilització d’excedents o donacions de menjar.

    A més, s'ha distribuït 20.000 guies sobre alimentació saludable i econòmica per a famílies amb infants que recullen consells, propostes de menús i llistes de productes per preparar àpats saludables amb un pressupost reduït. La guia, que també es pot consultar a internet, s’ha fet amb la col·laboració de la Fundació Blanquerna, de la Universitat Ramon Llull.

    Alimentació saludable i econòmica per a les famílies amb infants (PDF)

    Més informació

    Última actualització 27/07/2020

  • Les accions del Pla de Barris s’han adaptat per fer front a la crisi generada per la covid-19 i així donar resposta als problemes socioeconòmics, educatius, de capacitació digital o relacionats amb les cures en l’àmbit familiar que han sorgit o s’han agreujat arran de la pandèmia.

    Xarxa wifi i formació en TIC

    La bretxa digital era una evidència abans de la crisi sanitària, però la necessitat de confinament i d’evitar la presencialitat l’ha convertida en una barrera educativa i social per als col·lectius amb menys formació en tecnologies de la informació o que no disposen de connexió a internet.

    Per reduir aquesta bretxa, es planteja equipar i millorar la cobertura i la xarxa wifi d’alta velocitat i ús lliure en tots els equipaments municipals dels barris on es desplega el Pla. També s’habilitaran espais per a la capacitació digital que disposaran d’ordinadors amb connexió a internet.

    D’altra banda, l’Ajuntament de Barcelona ha posat en marxa un nou equip d’agents TIC que ofereix ajut personalitzat per fer tràmits o gestions administratives i ensenya a fer servir eines bàsiques.

    Cistelles d’aliments saludables i acompanyament comunitari

    Una de les conseqüències de la precarietat i la falta de recursos econòmics és l’empitjorament de la salut de les persones que la pateixen.

    Al juliol es va posar en marxa una prova pilot als barris de la Zona Nord, les Roquetes i la Trinitat Nova per fomentar els hàbits saludables i potenciar la participació en les xarxes comunitàries a través de l’alimentació.

    El projecte es desenvolupa a través de grups que es troben setmanalment. Cada setmana es lliura una cistella amb producte fresc, ecològic i de proximitat, a partir de la qual es treballen aspectes relacionats amb l’alimentació i els hàbits saludables.

    Les entitats dels diferents barris participen en aquest projecte per tal d’acompanyar els seus veïns i veïnes i vincular-los amb altres persones i projectes.

    Acompanyament social i emocional

    Des del setembre, el Pla de Barris ofereix acompanyament social i emocional a les persones afectades per la crisi i una formació en economia personal i familiar per aconseguir una vida digna i autònoma amb els recursos disponibles.

    Pla de Barris

    Última actualització: 08/10/2020

  • Diferents entitats del món de la salut i l’Agència de Salut Pública de Barcelona (ASPB) han enviat una carta al president del Govern espanyol, Pedro Sánchez, per demanar la suspensió de tots els desnonaments de famílies en situació de vulnerabilitat a causa dels seus efectes negatius en la salut d’aquestes persones i perquè el risc de perdre l’habitatge fa augmentar la probabilitat de contagiar-se amb la covid-19.

    La carta està signada per les entitats, col·legis professionals i societats científiques següents:

    • Grup d’Habitatge i Salut de l’Agència de Salut Pública de Barcelona (ASPB)
    • Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB)
    • Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya (COPC)
    • Col·legi Oficial de Treball Social de Catalunya (TSCAT)
    • Societat Catalana de Pediatria
    • Societat Catalana de Medicina Familiar i Comunitària (CAMFIC)
    • Associació d’Infermeria Familiar i Comunitària (AIFiCC)
    • Fòrum Català d’Atenció Primària (FoCAP)
    • Fundació Àmbit Prevenció
    • Marea Blanca Catalunya
    • Dempeus per la Salut Pública
    • Associació Col·lectiu Sísifo
    • Rebel·lió Atenció Primària
    • La Capçalera Barcelona

    En l’actual situació d’emergència sanitària per pandèmia, l’escrit sosté que les persones en risc de desnonament tenen més probabilitat de contagiar-se amb el nou coronavirus perquè sovint es veuen obligades a traslladar-se a casa de familiars o amics, la qual cosa fa augmentar la sobreocupació d’habitatges i redueix les possibilitats d’una higiene adequada, entre altres factors.

    La carta conclou que disposar d’un habitatge digne no només és clau per la importància que té sobre la salut i el benestar de les persones, sinó que també té un rol destacat en un control adequat de la pandèmia.

    Carta a Pedro Sánchez sol·licitant la suspensió dels desnonaments

    Última actualització: 13/11/2020

     

  • Següent
Anar al principi