Vés al contingut

Suport social

#Covid19

Informa’t sobre totes les accions d’ajuda als ciutadans i ciutadanes, amb una atenció especial a les persones més vulnerables, que l’Ajuntament de Barcelona posa a la teva disposició durant l’etapa de represa de la normalitat.

  • L’emergència sanitària que va provocar el coronavirus i la situació de confinament derivada ha pogut produir un augment de casos de violència masclista. Davant d’aquesta situació, i també durant la represa de la normalitat, l’Ajuntament de Barcelona reforça els serveis adreçats a les dones.

    Aquí trobaràs tots els serveis d’atenció amb els quals pots contactar si pateixes o corres el risc de patir violència masclista.

    Serveis d’atenció en funcionament

    • El Servei d’Atenció, Recuperació i Acollida (SARA) ofereix:
      • Atenció presencial general: de 9.00 a 15.00 h de dilluns a divendres i a la tarda, segons disponibilitat, per a dones que no puguin desplaçar-s’hi als matins (c. Marie Curie, 16).
      • Atenció presencial d’urgència: de 9.00 a 13.00 h, de dilluns a divendres i sense cita prèvia (c. Marie Curie, 16).
      • Atenció telefònica (de 9.00 a 15.00 h, de dilluns a divendres. Telèfons: 932 915 910 / 920).
    • Fora de l’horari d’atenció del SARA, pots adreçar-te al Centre d’Urgències i Emergències Socials de Barcelona (CUESB) (Telèfon: 900 703 030). El CUESB ofereix atenció les 24 hores del dia, els 365 dies de l’any.
    • Els Punts d’Informació i Atenció a les Dones (PIAD - 936 197 311) de Ciutat Vella, l’EixampleSants-Montjuïc, Gràcia, Horta-Guinardó, Sant Martí i Sarrià-Sant Gervasi ofereixen atenció presencial amb visita programada prèviament. La resta de centres continuen actius telemàticament. 
    • El serveis socioeducatius de l’Agència ABITS (abits@bcn.cat) ofereixen atenció presencial amb cita prèvia de dilluns a dijous, de 9 a 13 hores i de 14 a 18 hores (telèfon 900 722 200; c. València, 344). Tots els divendres, amb cita prèvia, es continuen fent lliuraments puntuals presencials d’ajuts. A més, continuen oferint servei telemàticament.
    • La Unitat Municipal contra el Tràfic d’Éssers Humans Humans (UTEH - unitatTEH@bcn.cat) ofereix atenció presencial amb cita prèvia els dimarts i dijous de 9 a 14 hores (passeig de Sant Joan, 75) i acompanyaments fora del servei quan sigui necessari. A més, continua oferint servei telemàticament.
    • Així mateix, recordem el telèfon d’urgències gratuït contra la violència masclista (365 dies / 24 hores)  900 900 120 i el Whatsapp 671 778 540.

    Allotjament d’urgència

    Es garanteixen les places d’allotjament d’urgència per a dones que pateixin violència masclista mitjançant la continuïtat dels dispositius habituals de cases, pisos d’acollida i pensions, i la possibilitat de recórrer a altres dispositius en cas necessari.

    Consells pràctics de prevenció i detecció

    Si pateixes violència masclista o si pots col·laborar per ajudar les persones que estan en aquesta situació, aquí trobaràs consells per autoprotegir-te o per detectar possibles situacions de violència emergents i donar-hi suport, sense revictimitzar ni posar en risc les dones.

    Consulta i descarrega els materials de prevenció i protecció en tots els idiomes disponibles en aquest repositori (català, castellà, anglès, francès, xinès, urdú, àrab, bengalí i tagal)

    Servei d’atenció telefònica als homes

    El Servei d’Atenció a Homes (SAH) (c. Garcilaso, núm. 23-27) torna a oferir atenció presencial. L’horari, fins al 30 de juliol, és de dilluns a dijous de 9.00 a 14.00 hores i de 15.00 a 20.00 hores, i els divendres de 9.00 a 15.00 hores.

    També pots contactar amb el SAH a través del telèfon 933 491 610 i del correu electrònic sah@bcn.cat.

    El SAH s’adreça a tots els homes que desitgen canviar i millorar les seves relacions personals amb la finalitat d’evitar l’ús de qualsevol tipus de violència.

    Última actualització 23/06/2020

  • L’Ajuntament de Barcelona destinarà 1 milió d’euros extraordinaris a reforçar, conjuntament amb les entitats socials que treballen a la ciutat, diferents projectes d’alimentació per a persones vulnerables.

    Així, un conveni amb la Creu Roja i Càritas per valor de 0,5 milions d’euros permetrà ampliar les 29.000 targetes bancàries que ja han distribuït els Serveis Socials municipals a com a mínim 2.000 persones vulnerables més ateses per les dues entitats.

    També s’obre una línia d’ajuts extraordinaris de 0,5 milions d’euros més per a una quarantena de petites entitats socials de barri que han mantingut dispositius extraordinaris d’alimentació amb motiu de la crisi de la covid-19.

    Paral·lelament, l’Ajuntament està treballant amb el Banc dels Aliments, Mercabarna i la Unió de Pagesos per multiplicar el nombre de cuines amb capacitat de distribuir àpats a tots els districtes de la ciutat, a partir de la mobilització d’excedents o donacions de menjar.

    A més, es distribuiran 20.000 guies sobre alimentació saludable i econòmica per a famílies amb infants que recullen consells, propostes de menús i llistes de productes per preparar àpats saludables amb un pressupost reduït. La guia, que també es pot consultar a internet, s’ha fet amb la col·laboració de la Fundació Blanquerna, de la Universitat Ramon Llull.

    Alimentació saludable i econòmica per a les famílies amb infants (PDF)

    Més informació

    Última actualització 03/06/2020

  • Gràcies a l’acord entre l’Ajuntament de Barcelona i Càritas, el centre obert Torre Baró ja ha reiniciat l’activitat presencial i durant els mesos de juliol i agost organitzarà activitats de casals d’estiu per als infants i adolescents d’entre 5 i 13 anys que viuen als barris de Vallbona, Ciutat Meridiana i Torre Baró. Les activitats es faran en grups d’un màxim de deu infants, seguint sempre la normativa de protecció sanitària.

    El centre, creat fa trenta anys, atén infants i adolescents en situació de pobresa i exclusió social amb l’objectiu de millorar les seves oportunitats i condicions de vida.  L’espai els ofereix reforç escolar, tallers, treballs manuals, classes d’informàtica i activitats lúdiques adreçades al creixement i desenvolupament integral de l’infant.

    La reobertura del centre obert Torre Baró té lloc en el marc de la crisi econòmica generada per la covid-19, moment en el qual l’acció comunitària que desenvolupen aquest tipus de projectes té un paper fonamental en l’acompanyament als infants i les famílies.

    Més informació

    Última actualització: 29/06/2020

  • El juny entren en funcionament els casals comunitaris, vint equipaments de proximitat que l’Ajuntament ha adequat per a la lluita veïnal contra la crisi.

    Es tracta de casals de barri i d’altres equipaments de proximitat que funcionaran com a centres de referència a disposició de les entitats i xarxes comunitàries, amb suport organitzatiu i econòmic i relació directa amb els serveis socials municipals. L’objectiu és enfortir el teixit social i les xarxes veïnals més enllà de la pandèmia.

    La inversió per a l’adequació dels vint equipaments és de 365.000 euros.



    Els casals comunitaris permetran establir equips de treball permanents entre els equipaments i el personal dels serveis socials municipals oberts a les entitats veïnals, per facilitar la detecció i atenció compartida i col·lectiva de les necessitats dels veïns i veïnes vulnerables.

    Als casals comunitaris, les entitats disposaran de:



    • Equips de protecció individual
    • Productes d’higiene i desinfectants
    • Punts de connexió a internet amb terminal per fer videoconferències
    • Telefonia mòbil
    • Terminal d’impremta per a cartellera i retolació i suport en disseny i producción
    • Sales netes i desinfectades per fer reunions presencials
    • Espai per a l’atenció de persones
    • Emmagatzematge
    • Servei de transport de materials


    Aquests equipaments també es podran organitzar com a espais de referència d’assessoria col·lectiva per a la realització de projectes comunitaris. Cada equipament podrà construir un projecte adaptat a les necessitats del seu barri.

    Els vint casals comunitaris són els següents:

    Ciutat Vella

    • Casal de barri del Raval
    • Equipament pendent de determinar

     L’Eixample

    • Casal de barri Espai 210
    • Espai Calàbria 66

    Sants-Montjuïc

    • Casal de barri La Vinya
    • La Lleialtat Santsenca

    Les Corts

    • Centre Cívic de les Corts

    Sarrià-Sant Gervasi

    • Casal de barri Can Rectoret
    • Centre Cívic Casa Orlandai


    Gràcia

    • Casal de barri del Coll

    Horta-Guinardó

    • Casal de barri Mas Guinardó
    • Centre Cívic Carmel

    Nou Barris

    • Casal de barri Ton i Guida
    • Casal de barri Torre Baró
    • Centre Cívic Can Basté

    Sant Andreu

    • Casal de barri Torre de la Sagrera
    • Centre Cívic Trinitat Vella

    Sant Martí

    • Casal de barri de Besòs
    • Casal de barri Verneda
    • Casal de barri Antoni Miró Peris

    En una segona fase, es preveu ampliar la xarxa de casals fins a un total de trenta equipaments a tota la ciutat.

    Més informació

    Última actualització 23/06/2020

  • L'Ajuntament de Barcelona, en el marc de les mesures excepcionals per fer front a la covid-19, ha posat en marxa un procediment específic per acceptar les donacions de diners destinades al finançament dels programes d'assistència social, sanitaris i de promoció econòmica, així com aquells altres que es considerin adients, que es duguin a terme per l'Ajuntament, amb la finalitat de pal·liar els efectes de la pandèmia.​

    Com hi puc col·laborar?

    El procediment és molt senzill. Per fer una donació amb targeta de crèdit o dèbit només cal que segueixis els passos que s’indiquen en l’enllaç següent:

    Fes una donació

    També pots utilitzar l’aplicació Bizum per fer la donació, adreçant l’enviament al número 00148.

    Puc sol·licitar un certificat de la meva donació?

    El certificat de la donació feta, que permet acollir-se als beneficis fiscals establerts a la Llei 49/2002, de 23 de desembre, de règim fiscal de les entitats sense finalitats lucratives i dels incentius fiscals al mecenatge, es pot obtenir de les maneres següents:

    • Si la donació s’ha efectuat mitjançant l’enllaç directe, en les properes setmanes i sense necessitat que fer cap altra gestió ni tramitar cap sol·licitud, s’enviarà el certificat acreditatiu de la donació.
    • Si la donació s’ha efectuat mitjançant l’aplicació Bizum, la sol·licitud s’ha de fer des de la mateixa aplicació Bizum, on consta el correu electrònic municipal al qual s’adreçaran totes les sol·licituds. En les setmanes vinents, s’enviarà el certificat acreditatiu de la donació.

    En ambdós casos, la persona titular de la donació farà constar, en la sol·licitud de certificat, que dona el seu consentiment perquè l’Ajuntament de Barcelona tracti les seves dades amb la finalitat de comprovar que són correctes i d’enviar el certificat a l’adreça electrònica designada.

    Per resoldre qualsevol dubte, cal adreçar-se a tresoreria@bcn.cat.

    Consulta el decret

    Per tal de donar compte de les donacions i de la seva aplicació, l'Ajuntament elaborarà una memòria que estarà disponible al web ajuntament.barcelona.cat.

    Última actualització 25/05/2020

  • El Servei de Teleassistència Municipal atén prop de 88.095 persones usuàries, la major part, persones grans i dependents. Es tracta d'un servei permanent d’atenció domiciliària les 24 hores del dia, cada dia de l’any, que permet a les persones usuàries estar connectades amb un centre d’atenció en el qual es gestionen els serveis necessaris per atendre situacions d’urgència.

    El projecte comunitari Radars, per la seva banda, continua atenent les 1.600 persones usuàries del programa a través de trucades telefòniques. Prop de 200 voluntaris i voluntàries truquen cada setmana a les persones grans per acompanyar-les i per vincular-les també a la xarxa veïnal. A més, el projecte segueix treballant en xarxa amb els comerços, les farmàcies i les entitats del barri per lluitar contra la solitud de les persones grans de la ciutat.

    Servei de Teleassistència Municipal

    Projecte comunitari Radars

    Última actualització: 02/07/2020

  • Els programes municipals d’àpats (Àpats a domicili, Àpats en companyia, els menjadors socials i els equipaments habilitats per atendre persones sense llar) es van reforçar durant l’estat d’alarma per garantir una alimentació equilibrada i saludable a les persones vulnerables que per diferents motius poden tenir algun dèficit d’alimentació. 

    Ara, un cop acabada la fase d’emergència, s’han tancat els dispositius extraordinaris d’alimentació habilitats durant la crisi. A partir d’ara, els ajuts per a l’alimentació es facilitaran a través dels serveis socials municipals.

    Des de l’inici de la crisi, el número d’àpats distribuïts a persones en situació de vulnerabilitat es va incrementar un 192%, fins a arribar a 11.150 àpats al dia. A més a més, durant els dos primers mesos des de l’inici de l’estat d’alarma, els Serveis Socials municipals van atorgar un total de 9.292 ajudes d’emergència per un valor de més de 3 milions d’euros. La major part d’aquests ajuts van sufragar despeses d’alimentació i d’habitatge.

    Última actualització 30/06/2020

  • Uns trenta mil estudiants de P3 a quart d’ESO amb dret a beca menjador han rebut una targeta moneder per garantir la prestació del servei social durant el confinament pel coronavirus. L’ajut és de 4 euros per cada dia lectiu que l’infant no pot anar a l’escola.

    Es tracta d’una targeta bancària de caràcter especial carregada inicialment amb 40 euros per cobrir les dues primeres setmanes de l’estat d’alarma, i que s’ha anat actualitzant cada quinze dies.

    El lliurament de targetes s’ha fet seguint els protocols de seguretat establerts per les autoritats sanitàries.

     

    Més informació

    Última actualització 23/05/2020

  • Es mantenen els serveis d’atenció en situacions d’emergència habitacional per garantir la resposta a les situacions urgents que es puguin produir de manera sobrevinguda, així com la protecció de les persones en situació de vulnerabilitat. Les situacions excepcionals i no previsibles d’emergència habitacional s’hauran de notificar al telèfon d’atenció ciutadana 010.

    Així, es mantenen actius el Servei d’Intervenció en la Pèrdua d’Habitatge i Ocupació; el Servei de Prevenció, Intervenció i Mediació en Habitatges Públics, i les reparacions urgents d’habitatges del parc públic.

    A més, l’Ajuntament de Barcelona no cobrarà les quotes de lloguer dels habitatges i locals comercials del parc públic durant els mesos d’abril, maig, juny i juliol. Aquesta mesura beneficiarà al voltant de 10.000 famílies.

    A partir del mes d’agost, es prorratejaran les quotes al llarg de 36 mesos i es rebaixaran, si cal, per adaptar-les a les noves condicions econòmiques de cada família usuària.

    L’Ajuntament també manté les ajudes per a les famílies que viuen en pisos de la Borsa de Lloguer de Barcelona. Els llogaters d’aquest programa que pateixin una reducció dels seus ingressos arran de la crisi del coronavirus, ho hauran de comunicar a l’Institut Municipal de l’Habitatge de Barcelona (IMHAB), que activarà ajudes perquè puguin pagar els seus lloguers.

    A més, l’Ajuntament et pot informar sobre la tramitació dels ajuts activats pel Govern de l’Estat per al pagament de lloguers i crèdits hipotecaris o no hipotecaris.

    A continuació trobaràs els canals telemàtics i telefònics amb els principals serveis municipals de l’habitatge en funcionament:

    • Emergència habitacional i informació sobre els ajuts per al pagament de lloguers i hipoteques: 010 (de 7.00 a 23.00 h, de dilluns a diumenge; gratuït)
    • Tràmits relacionats amb ajuts per al pagament de lloguers i hipoteques. S’ha d’enviar un correu electrònic a l’oficina d’habitatge del districte on hi ha el domicili:
      • Ciutat Vella: ohcv@bcn.cat
      • Eixample: oheix@bcn.cat
      • Sants-Montjuïc: ohstm@bcn.cat
      • Les Corts: ohlc@bcn.cat
      • Sarrià-Sant Gervasi: ohssg@bcn.cat
      • Gràcia: ohgr@bcn.cat
      • Horta-Guinardó: ohhg@bcn.cat
      • Nou Barris: ohnb@bcn.cat
      • Sant Andreu: ohsa@bcn.cat
      • Sant Martí: ohsm@bcn.cat
    • Revisió de quotes del parc públic de lloguer per a famílies usuàries que han patit una reducció dels ingressos per la crisi del coronavirus. Adreça electrònica: imhab@imhab.cat
    • Emergències de manteniment d’habitatges del parc públic: 932 915 404 / 424 / 406 // 932 918 533. Adreça electrònica: imhab@imhab.cat. També pots notificar les emergències de manteniment mitjançant el canal telemàtic de l’Àrea d’Usuaris de l’IMHAB.

    Habitatge

    Preguntes freqüents

    Última actualització 23/06/2020

  • L’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha proposat al president del Govern de l’Estat, Pedro Sánchez, un pacte d’Estat pel dret a l’habitatge.

    En una carta enviada al president del Govern, Colau li demana que lideri una estratègia que permeti alinear totes les administracions públiques i coordinar-les amb l’objectiu d’avançar cap a un nou model de polítiques d’habitatge, orientades a la protecció i la garantia d’aquest dret fonamental.

    Així mateix, l’alcaldessa també ha demanat una modificació de la Llei d’estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera que permeti als ajuntaments disposar del superàvit que tenen acumulat per destinar-lo a pal·liar els efectes de la crisi de la covid-19.

    La carta de l’alcaldessa s’acompanya d’un document de treball amb propostes per a aquesta nova estratègia, inspirades en l’experiència municipal:

    • Allargar la suspensió dels desnonaments sis mesos més, que se sumarien als altres sis previstos inicialment, i prorrogar els contractes de lloguer sis mesos més.
    • Afavorir la construcció d’habitatge assequible amb una reducció de l’IVA en les promocions d’habitatge protegit.
    • Afavorir que les administracions puguin comprar habitatge per sota dels preus de mercat.
    • Condicionar les compres d’habitatges de grans tenidors amb l’obligació de destinar una part d’aquests habitatges a lloguer assequible.

    Carta de l’Alcaldessa de Barcelona

    Última actualització 21/05/2020

  • Es mantenen de manera telemàtica els serveis dels Punts d’Assessorament Energètic (PAE), per tal de garantir els drets energètics de la ciutadania durant el procés de desconfinament..

    Pots rebre atenció i assessorament sobre temes relacionats amb els subministraments energètics:

    • Per telèfon: al 93 000 80 54 (de dilluns a divendres, de 9.00h a 14.00 hores)
    • Per correu electrònic a les següents adreces:
      • Ciutat Vella: paecv@bcn.cat
      • Eixample: paeeix@bcn.cat
      • Sants-Montjuïc: paestm@bcn.cat
      • Les Corts: paelc@bcn.cat
      • Sarrià-Sant Gervasi: paessg@bcn.cat
      • Gràcia: paegr@bcn.cat
      • Horta-Guinardó: paehg@bcn.cat
      • Nou Barris: paenb@bcn.cat
      • Sant Andreu: paesa@bcn.cat
      • Sant Martí: paesm@bcn.cat

    En cas de talls en el subministrament d’aigua, llum o gas, o si vols informar-te sobre les mesures a les quals et pots acollir per rebaixar les factures, també pots contactar amb els serveis dels PAE a través del canal d’Atenció en línia de l’Ajuntament (per tramitar la sol·licitud has d’omplir un formulari i adjuntar la documentació justificativa):

    Drets energètics

    Última actualització 20/05/2020

  • El Servei d’Ajuda a Domicili (SAD), que atén 24.000 persones usuàries, segueix operatiu i ofereix una atenció especial a les 3.000 persones usuàries que no disposen de xarxa familiar i que tenen en aquest servei l’única atenció de cura que reben.

    Les treballadores del SAD atenen aquestes persones seguint les instruccions de protecció establertes per les autoritats sanitàries.

    També s’han creat quatre equips específics per a l’atenció de casos positius per covid-19, que a hores d’ara ajuden una seixantena de persones usuàries en aquesta situació.

    Servei d’Ajuda a Domicili (SAD)

    Última actualització 19/05/2020

  • El Centre d’Urgències i Emergències Socials de Barcelona (CUESB) (c/ Llacuna, 25. Tel.: 900 703 030) funciona ininterrompudament les 24 hores del dia, els 365 dies de l’any. El CUESB  ofereix un servei d’atenció psicosocial permanent i atén qualsevol situació d’urgència i d’emergència social a la ciutat.

    Més informació

    Última actualització 03/07/2020

  • A tots els barris de la ciutat s’han creat xarxes de suport comunitàries que porten els aliments a casa a les persones que ho necessiten. Informa-te’n i participa-hi!

    Xarxes de suport comunitari per a cada barri

    Els eixos comercials, les associacions de comerciants, els mercats municipals i els gremis de la ciutat també mostren la seva cara més solidària impulsant iniciatives de suport arran de la irrupció de la Covid-19. Des de repartir els aliments de manera gratuïta a les persones més grans de 65 anys del barri fins a campanyes específiques per facilitar a la ciutadania el contacte de les botigues de primera necessitat que ofereixen servei a domicili. Col·labora-hi!

    Accions solidàries del teixit comercial

  • L’aplicació VinclesBCN té com a objectiu reforçar les relacions socials de les persones més grans de 65 anys que se senten soles. Aquesta aplicació, que ha incorporat un canal de salut per informar sobre la covid-19, permet a l’usuari/ària comunicar-se i interactuar mitjançant videotrucades i missatges de vídeo o veu, tant amb la seva família i amics com amb les persones grans que formen part del grup d’usuaris i usuàries.

    VinclesBCN una eina molt valuosa per mantenir el contacte amb les persones més vulnerables i ajudar-les emocionalment, saber com es troben i si necessiten alguna cosa.

    Els familiars i amics de la persona usuària poden descarregar l’aplicació VinclesBCN al seu telèfon intel·ligent, disponible per a Android i iOS.

    VinclesBCN

    Última actualització: 19/06/2020

  • Acolliment de les persones sensellar

    L’Ajuntament de Barcelona destina una despesa extraordinària de 9 milions d’euros per garantir l’atenció de les persones sense llar arran de la crisi sanitària generada per la covid-19.

    La inversió servirà per sufragar els set dispositius d’allotjament que s’han posat en marxa a la ciutat durant el període de confinament i les places d’un hotel específic que, en total i gràcies a la col·laboració d’entitats socials i institucions, sumen més de 750 places addicionals.

    Tres dels equipaments extraordinaris, que són pioners a l’Estat, seguiran funcionant com a mínim fins al 31 de desembre:

    • L’equipament exclusivament per a dones que gestiona Progess.
    • L’equipament per a joves en situació de carrer que gestiona Superacció.
    • L’equipament per a persones amb addicions cedit per la Fundació Pere Tarrés i que gestiona l’Associació Benestar i Desenvolupament (ABD).

    El manteniment d’aquests dispositius augmentarà la capacitat d’acolliment i atenció social especialitzada de la ciutat de Barcelona en prop de 160 places.

    A més, els dos pavellons cedits per Fira de Barcelona i amb capacitat per acollir fins a 450 persones seguiran operatius previsiblement fins el 30 de setembre en règim d’acolliment nocturn (amb servei de sopar, esmorzar, higiene, bugaderia i rober), gràcies a Creu Roja i la Fundació Salut i Comunitat.

    El dispositiu extraordinari de Pere Calafell tancarà momentàniament el proper 30 de juny per poder fer-hi obres de reforma durant l’estiu.

    El dispositiu de Sant Joan de Déu Serveis Socials i l’Hotel Salut que gestiona Sant Pere Claver – Fundació Serveis Socials, dissenyats per facilitar l’aïllament de persones amb simptomatologia de covid-19 o que han tingut contacte amb persones positives, seguiran funcionant fins que la situació sanitària ho requereixi.

    Alimentació

    Els equipaments següents proporcionen àpats o pícnics a les persones que ho necessitin:

    • Menjador Social Paral·lel (Sants-Montjuïc). 
    • Servei d’Atenció a Immigrants, Emigrants i Refugiats (SAIER) (Sants-Montjuïc). 
    • Parròquia de Santa Anna (Ciutat Vella).
    • Parròquia de Sant Cebrià (Horta-Guinardó). 
    • Menjador Tànger (Sant Martí)
    • Casal de Barri La Llacuna (Sant Martí)
    • Menjador Social Navas (Sant Andreu)
    • La Terrasseta (Gràcia)
    • Menjador Les Corts (les Corts)

    On es pot anar si es necessita allotjament?

    • En cas de pèrdua recent o imminent de l’habitatge:
      • Centres de serveis socials.
      • Centre d’Urgències i Emergències Socials (CUESB). C. Llacuna, 25. De dilluns a diumenge: les 24 hores. Telèfon: 900 703 030
    • En cas de trobar-se en situació de sensellarisme:
      • Professionals socials dels equips que fan atenció al carrer.
      •  Oficines del Serveis d’Intervenció Social a l’espai públic (SIS). Pg. Pujades, 29. De dilluns a divendres, de 9.00 a 14.00 hores. Telèfon: 934 864 991.
      • Servei d’Atenció a Immigrants, Emigrants i Refugiats (SAIER). C. Font Honrada, 10. De dilluns a divendres: de 9.00 a 15.00 hores. Telèfon: 932 563 800.
      • Centre d’Urgències i Emergències Socials (CUESB)

    Nota de premsa

    Més informació

    Última actualització 30/06/2020

  • El col·lectiu de treballadores de la llar pateix de manera estructural una gran vulneració de drets i un alt grau de precarietat. Tot i que la seva feina és essencial, en l’actual situació es poden trobar encara més desprotegides.

    L’espai Barcelona Cuida disposa d’un servei d’atenció telefònica i per correu electrònic per informar i assessorar les treballadores de la llar i de les cures i les famílies cuidadores en el marc de la crisi sanitària ocasionada per la Covid-19.

    Per a les treballadores de la llar i de les cures:

    • Per atendre consultes i resoldre dubtes sanitaris de protecció davant la Covid-19: telèfon 934 132 555 (de dilluns a divendres de 8.00 a 15.00 h). 
    • Per a suport emocional i atenció psicològica quan se senti angoixa, nervis, es tinguin dificultats per dormir, etc.:  telèfon gratuït 900 505 805 (de dilluns a diumenge de 6.00 a 24.00 h). La clau d’accés és “DOMICILIO 2020”.​
    • Assessorament  jurídic: (Drets Laborals, Barcelona Activa):   932 346 120 / 21 / 22 (de dilluns a divendres).

    Per a famílies cuidadores que tenen persones contractades:

    Per assessorar-se sobre què es pot oferir en matèria laboral a les persones contractades per fer les tasques de la llar o tenir cura de persones a casa, es pot trucar al telèfon 934 433 040 (de dilluns a divendres, de 10.00 a 13.00 hores, i dimecres, de 16.00 a 19.00 hores) o contactar per mitjà de l’adreça electrònica anemperfeina@pangea.org

    Durant el mes d’agost, el servei romandrà tancat i només s’atendran consultes de caràcter urgent.

    Més informació

    Per a la ciutadania en general:

    Barcelona Cuida atén telemàticament de dilluns a divendres de 8.00 a 14.00 h i de 15.00 a 19.00 h, per telèfon al 934 132 121 i per correu electrònic a barcelona.cuida@bcn.cat.

    També s’han publicat quatre vídeos amb instruccions clares sobre com adoptar les mesures generals de protecció establertes per les autoritats sanitàries davant la Covid-19.

    Subsidi extraordinari per a persones treballadores de la llar

    Des del 5 de maig i fins un mes després que s’acabi l’estat d’alarma, les persones treballadores de la llar que hagin deixat de treballar o hagin vist reduïdes les hores de feina a causa de la crisi sanitària de la Covid-19 poden sol·licitar el subsidi d’atur excepcional aprovat pel Govern de l’Estat.

    Preguntes freqüents sobre el subsidi extraordinari per a persones treballadores de la llar

    Barcelona Cuida

    Última actualització 02/07/2020

  • Els cementiris de Barcelona estan oberts en l’horari habitual.

    Des del  26 de juny, les vetlles en tanatoris i les cerimònies de comiat han de limitar l’aforament al 50% si es fan a l’interior d’un equipament i sense limitació en espais a l’aire lliure, com és el cas dels enterraments.

    En aquesta etapa de recuperació de la normalitat, s’iniciaran també les cerimònies de comiat per a aquelles famílies que han patit una pèrdua durant l’emergència sanitària i que per les restriccions pròpies del moment no han pogut fer un comiat.

    Els serveis funeraris es reforcen amb els recursos següents:

    • Més espai de dipòsit per a les persones difuntes a les seves instal·lacions.
    • Més vehicles per traslladar les persones difuntes des d’hospitals, domicilis, residències o altres espais sanitaris.
    • Personal d’atenció telefònica als familiars per poder atendre’ls correctament i agilitzar els tràmits necessaris per iniciar el procés.

    D’altra banda, Cementiris de Barcelona ha avançat l’ampliació del recinte islàmic situat al cementiri de Collserola. L’ampliació permetrà disposar de 72 places més a terra, distribuïdes en 24 tombes, a més de dos blocs de nínxols, amb un total de 96 sepultures.

     

    Preguntes freqüents sobre els serveis funeraris, cementiris i cremació

    • Si les famílies no tenen nínxol però en volen un, se’ls el podrà facilitar en aquests moments?

      Sí. Hi ha disponibilitat de sepultures a diferents recintes de la ciutat de Barcelona, especialment a Montjuïc i a Collserola.

    • El preu del servei bàsic canvia ara que es poden tornar a fer vetlles?

      El cost del sepeli serà en funció de les necessitats de la persona usuària i del que triï.

    • Tenen cobert el servei les persones que disposen d’una assegurança de decessos?

      Sí, si la persona difunta disposa d’una assegurança de decés pot triar lliurament els serveis i productes que vol contractar. Té dret a no esgotar tot el capital assegurat i demanar el retorn del capital sobrant.

    • Què passa si el difunt no té familiars ni ningú en reclama les restes?

      Es tramitarà com un servei gratuït. Aquest servei inclou les prestacions bàsiques (i no inclou vetlla o cerimònia), és a dir: recollida i transport, preparació del difunt, fèretre, tràmits necessaris i enterrament o cremació.

    • Com queden els casos de beneficència? Continuarà en vigor, el servei?

      S’hi han introduït canvis per tal que tot sigui molt més àgil. El treballador social de l’hospital on es trobi el difunt estendrà un document que certificarà que el difunt no disposa d’ingressos i que s’ha de fer el servei de manera gratuïta.

    • És obligatori incinerar les persones que han mort per covid-19?

      No, no és obligatori. Es poden enterrar a la sepultura familiar, en una de lloguer per 5 anys o en una de nova concessió. La prestació bàsica ha de permetre optar entre enterrament o incineració.

    • Puc anar a l’enterrament del meu familiar?

      Sí.

      Recorda que has de mantenir la distància de seguretat d’1’5 metres amb d’altres persones i utilitzar mascareta quan no sigui possible mantenir-la.

      També es demana que respectin l’espai de seguretat davant de la sepultura.

    • Puc anar a la cremació del meu familiar?

      Sí.

      Recorda que has de mantenir la distància de seguretat d’1’5 metres amb d’altres persones i utilitzar mascareta quan no sigui possible mantenir-la.

    • Quan podré recollir les cendres del meu familiar?

      L’endemà de la incineració. El personal del Centre de Cremació de Montjuïc us indicarà dia i hora.

    • En cas que no vulgui que em portin les cendres a casa, les podran guardar en custòdia al Crematori de Montjuïc?

      Sí, sense cost addicional, durant un mes. Passat un mes es pot contractar el servei de custòdia.

    • Podré fer algun comiat quan s'acabi el desconfinament?

      Cementiris de Barcelona habilita espais dins dels recintes per poder fer un comiat quan la situació es normalitzi. A través de l’Oficina d’Afers Religiosos també s’ofereix la possibilitat de facilitar el contacte de la comunitat o tradició religiosa de referència per tal de garantir atenció espiritual, en cas que es consideri necessari, mitjançant el correu electrònic oar@bcn.cat.

    Última actualització 29/06/2020

  • Barcelona activa el Programa municipal de suport a les quarantenes amb l’objectiu de garantir el bon aïllament de les persones afectades per la Covid-19, o que han estat en contacte estret amb un cas positiu, i que tenen dificultats per complir les recomanacions sanitàries a causa de la seva situació habitacional o socioeconòmica.

    El programa ha posat en marxa un nou Hotel Salut amb 80 habitacions i ha habilitat 85 apartaments turístics en desús (cedits de manera gratuïta per diferents operadors fins a finals de juny) amb aquesta finalitat.

    Les prescripcions es fan des de l’Atenció Primària del Departament de Salut de la Generalitat, que detecta aquestes dificultats en el seu seguiment de les persones en aïllament domiciliari, i compta amb el suport d’una oficina tècnica municipal.

    El Programa de suport a les quarantenes inclou també serveis a domicili. Així, per exemple, està previst fer fins a 500 neteges o desinfeccions domiciliàries, el lliurament de fins a 3.000 mascaretes, guants i altres equips de protecció, la recollida periòdica de residus o serveis de cura d’animals domèstics.

    També està previst el lliurament de lots d’alimentació, productes d’higiene i neteja i d’àpats cuinats a domicili.

    El programa es porta a terme amb la col·laboració d’Open Arms, la Creu Roja, el Banc dels Aliments, World Central Kitchen, Sagardi, Food for Good i la Fundació Hope and Help.

    Última actualització 08/05/2020

  • Com a mesura de prevenció per evitar la propagació de la Covid-19, el Servei d’Atenció a Immigrants, Emigrants i Refugiats (SAIER) només atén situacions d’urgències socials i jurídiques al carrer de la Font Honrada, 10, amb horari de dilluns a divendres de 9.00 a 15.00 h.

    El servei es presta de manera presencial, sense necessitat de cita prèvia.

    Servei d’Atenció a Immigrants, Emigrants i Refugiats (SAIER)

  • L’Ajuntament de Barcelona col·labora perquè el trasllat de persones que viuen en residències de gent gran i amb símptomes de Covid-19 es faci amb la màxima celeritat possible.

    En aquest sentit, l’Ajuntament i Open Arms han acordat la col·laboració de l’organització humanitària en el trasllat de les persones grans que es troben en aquesta situació.

    L’acord implica que hi haurà cinc unitats (formades cadascuna per dues persones voluntàries de l’Open Arms) que col·laboraran en el trasllat. L’actuació es farà d’acord amb el dispositiu que coordini la Generalitat com a administració competent en l’àmbit de les residències geriàtriques.

    El consistori també ha començat a distribuir 300 tauletes electròniques entre aquests equipaments per facilitar la comunicació entre les persones residents i les seves famílies.

    La iniciativa s’ha pres davant la constatació que l’aïllament fa que molts dels usuaris i usuàries de les residències no puguin veure’s ni parlar amb la seva família, i també com una eina per donar suport al personal sociosanitari que hi treballa.

    Els dispositius formen part del Servei Vincles BCN d’acompanyament a persones grans en situació de soledat i estaven preparats per a les futures incorporacions. Les tauletes permeten utilitzar aplicacions de missatgeria instantània i fer videotrucades. 

    Suport espiritual

    A més, es posa en marxa un nou canal de comunicació per oferir suport espiritual a les persones grans que viuen en una residència.

    El suport espiritual es farà a través de les tauletes de Vincles BCN, que permetran a les persones grans contactar amb els representants de diferents confessions religioses, atenent a la diversitat de la ciutat.

    La llista de contactes que ofereix aquest servei l’ha elaborat l’Oficina d’Afers Religiosos en col·laboració amb les esglésies catòlica, ortodoxa i evangèlica i les comunitats musulmana i jueva.

    Última actualització 27/04/2020

  • Servei d’Atenció al Públic

    El Servei d’Atenció al Públic (SAP) de l’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat (IMPD) informa i orienta a les persones amb discapacitat o a les entitats que treballen en l’àmbit. El SAP atén de manera presencial, amb cita prèvia,  i manté l'atenció telemàtica.

    Podeu demanar cita prèvia o atenció telemàtica a través de:

    • Correu electrònic: sap@bcn.cat
    • Telèfon 934 132 775 (de dilluns a divendres, de 09.30 a 13.30 h) i del 010.
    • La plataforma d’atenció en línia de l’Ajuntament, omplint aquest formulari.

    L'horari d'atenció presencial és de dilluns a divendres de les 9 a les 14 h.

    Assessorament i acompanyament laboral

    L'Equip d’Assessorament Laboral (EAL) de l’IMPD assessora i fa atenció social i emocional a treballadors i treballadores amb discapacitat i a persones que cerquen ocupació.​ L'EAL atén de manera presencial, amb cita prèvia i manté l'atenció telemàtica.

    Podeu demanar cita prèvia o atenció telemàtica a través de:

    • Correu electrònic: ealocupacio@bcn.cat
    • Telèfon 934 132 839 (de dilluns a divendres, de 9:30 a 13.30 h)

     L'atenció presencial es realitza a hores convingudes.

    Assessorament jurídic

    El Servei d’Assessorament Jurídic (SAJ), creat arrel de l'estat d'emergència per la covid-19, és un servei d’informació i orientació per garantir els drets de les persones amb discapacitat que ofereix atenció telemàtica.

    El servei també assessora a les entitats que treballen en l'àmbit de la discapacitat.​

    El SAJ atén consultes sobre:

    • Les noves condicions laborals
    • Les dificultats de mobilitat durant el desconfinament
    • Situacions de discriminació en l’atenció sanitària o d’accés a tractaments mèdics
    • Manca d’accessibilitat comunicativa als serveis públics
    • Denegacions de suport a persones amb discapacitat en diferents àmbits de la vida ​

    Podeu contactar-hi a través de:

    • Correu electrònic: sap@bcn.cat
    • Telèfon 934 132 775 (de dilluns a divendres, de 09.30 a 13.30 h) i del 010.
    • La plataforma d’atenció en línia de l’Ajuntament, omplint aquest formulari.

    Servei d’Assistència Personal (SAP-Bcn)

    D’altra banda, Barcelona garanteix el Servei d’Assistència Personal per a persones amb discapacitat malgrat la crisi generada per la covid-19.

    L’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat (IMPD), que gestiona el servei, ha fet possible un confinament segur per a les 51 persones amb discapacitat que reben l’assistència personal amb mesures de protecció extraordinàries.

    Per tal de garantir un confinament segur als domicilis de les persones amb discapacitat,  s’ha donat prioritat al lliurament de material i equipament de protecció tant a les persones usuàries com a les més de dues-centes persones que treballen al servei i que hi tenen contacte directe: unes 5.500 mascaretes, 16.000 guants, 5.500 peücs, 2.400 bates i 145 granotes, entre d’altres. El repartiment de material es fa en funció de les necessitats que sorgeixen i s’està organitzant un estoc mínim en cas de rebrot.

    L’actuació ha permès reduir al mínim els factors de risc de totes les persones vinculades al servei, amb una taxa de contagi molt baixa: només s’ha registrat 1 cas positiu entre les persones usuàries i 3 entre els 130 professionals que treballen com a assistents personals als domicilis.

    Última actualització 12/06/2020

  • Els centres de desenvolupament infantil i atenció precoç (CDIAP) de Ciutat Vella i de Nou Barris, que atenen infants de 0 a 6 anys amb alteracions en el desenvolupament o amb risc de tenir-ne i les seves famílies, continuen prestant atenció telefònica i telemàtica.

    Els CDIAP adapten el suport i acompanyament a les famílies en funció de les situacions i necessitats concretes que mostren els infants en aquests moments de confinament i canvi de rutines, així com de les circumstàncies concretes que viu cada família.

    Així, s’hanelaborat vídeos i materials específics pensats especialment per a les necessitats de les famílies ateses, ja siguin consells de psicomotricitat, estiraments, massatges abdominals, contes o cançons.I s’han lliurat 52 informes per facilitar la sortida al carrer d’aquells infants que ho requereixen, sempre amb l’acompanyament d’un familiar.

    Els CDIAP també ofereixen consells per facilitar la contenció emocional. I, en cas de detectar situacions de vulnerabilitat o de risc, les canalitza a través dels Centres de Serveis Socials.

    Les famílies que necessitin demanar atenció per al seu fill o filla, o que ja la tenen però volen contactar amb un/a terapeuta, poden adreçar-se a:

    Centre de Desenvolupament Infantil i Atenció Precoç EIPI Ciutat Vella: 

    • Per correu electrònic: eipicv@bcn.cat
    • Per telèfon: 932 564 685 (de 9.00 a 14.00 hores, de dilluns a divendres)

    Centre de Desenvolupament Infantil i Atenció Precoç EIPI Nou Barris: 

    • Per correu electrònic: eipinb@bcn.cat
    • Per telèfon: 932 564 700 (de 9.00 a 14.00 hores, de dilluns a divendres)

    Els i les professionals de l’àmbit sanitari, educatiu, social o d’altres camps també poden continuar derivant les famílies mitjançant aquests mateixos canals de contacte, no de manera presencial. 

    Els CDIAP presten un servei universal i gratuït.

    Consells per a les famílies amb infants amb dificultats de desenvolupament de 0 a 6 anys

    Més informació

  • Es posa en marxa un pla de xoc als barris de Barcelona amb més persones afectades pel coronavirus. Les actuacions s’estan portant a terme a diferents punts de Nou Barris, Sant Andreu, Sant Martí, Horta-Guinardó i Ciutat Vella.

    La primera mesura és un servei de neteja específic amb desinfecció dels contenidors i reforç de la neteja al voltant de centres sanitaris i residències. El procés s’ha iniciat a principi d’abril  a Horta-Guinardó, Nou Barris i Sant Andreu amb la desinfecció setmanal de tots els contenidors (amb més freqüència en el cas dels barris amb mes casos de Covid-19), i s’anirà estenent a altres barris de la ciutat.

    Una altra mesura del pla és la mobilització de més de seixanta professionals de la mediació de carrer per informar, en punts prèviament identificats com a problemàtics, sobre la conveniència del confinament i sobre les mesures que cal prendre a les cues de serveis essencials i botigues d’alimentació.

    Aquests equips també tenen com a missió detectar persones en situació de vulnerabilitat per la malaltia o que desenvolupin actuacions de risc.

    Així mateix, es reforça la presència de la Guàrdia Urbana als espais públics per actuar davant l’incompliment del confinament. I també els mitjans per donar informació bàsica de neteja, protecció i confinament al màxim de població possible, mitjançant vehicles de megafonia i la distribució de 16.000 cartells informatius a carrers, places, porteries i comerços.

    També s’està trucant als usuaris de serveis de proximitat i projectes de plans de barri per donar-los suport durant el confinament i detectar situacions de vulnerabilitat.

    Més informació

    Última actualització 19/05/2020

  • La campanya “Cistella contra la Covid” ha permès distribuir 20.000 lots amb productes alimentaris entre persones de més de 70 anys, persones amb malalties cròniques i persones confinades i afectades per la Covid-19 de Barcelona.

    El paquet també contenia recomanacions sanitàries i informació sobre els serveis municipals davant de la crisi de la Covid-19 i sobre els serveis de venda i de repartiment d’aliments a domicili que poden trobar al seu barri.

    L’objectiu ha estat minimitzar tant com sigui possible que aquests col·lectius de risc hagin de sortir del seu domicili per fer la compra i reduir així el risc de contagi.

    La iniciativa ha donat prioritat a les persones que no disposen de xarxa familiar o veïnal que els pugui fer la compra.

    En total, s’han distribuït 220 tones de productes alimentaris.

    La campanya ha estat coordinada per l’Ajuntament de Barcelona i la Generalitat, amb la col·laboració desinteressada d’una vintena d’entitats i empreses.

    Més informació

    Última actualització 08/05/2020

  • Barcelona destinarà 400.000 euros a projectes de cooperació internacional que ajudin a fer front a la Covid-19 en altres països.

    Es tracta d’una crida extraordinària a la qual poden optar totes les entitats i ONG acreditades com a expertes en acció humanitària i emergències i especialitzades en l’àmbit de la salut, l’aigua, el sanejament i la higiene.

    Les organitzacions podran presentar les sol·licituds telemàticament entre el 14 i el 20 de maig. La quantitat màxima que es pot sol·licitar serà de 80.000 euros, i l’import de la subvenció no excedirà el 80% del cost total de la intervenció, que s’haurà de prolongar un màxim de 12 mesos i que obligatòriament haurà de començar aquest any 2020.

    Es donarà preferència a les intervencions que s’executin en territoris considerats com a prioritaris en el Pla director de cooperació per a la justícia global de Barcelona 2018-2021: Jordània (Amman), Líban (Saïda), Marroc (Tetuan), Moçambic (Maputo), Senegal (Dakar), Tunísia (Tunis), Colòmbia (Cali, Medellín i Bogotà) i les poblacions palestines de Cisjordània i la franja de Gaza.

    Barcelona és la primera administració de l’Estat que aprova ajudes de cooperació internacional extraordinàries per pal·liar la situació generada per la pandèmia.

    Bases de la convocatòria

    Última actualització 04/05/2020

     

  • Més de dues-centes seixanta entitats i organitzacions veïnals i ciutadanes de Barcelona i de Catalunya, incloent-hi el Consell de Ciutat, màxim òrgan consultiu i de participació del teixit associatiu en la política municipal, s’han adherit al manifest del Consell Municipal d’Immigració de Barcelona (CMIB) en defensa dels drets de les persones immigrades en el context de la crisi sanitària per la Covid-19.

    El manifest del CMIB, publicat a principis d’abril, reclama a l’Estat la regularització del personal sanitari sense permís de treball, així com l’homologació de títols formatius en el camp sanitaris o sociosanitaris i, en conjunt, la protecció dels drets de les persones immigrades, que tenen una presència essencial en àmbits com les cures i els treballs a la llar, el repartiment, la neteja o els supermercats.

    Moltes de les persones immigrades, a més, formen part de col·lectius especialment vulnerables, perquè es troben sense llar, en una situació de petició d’asil o en la prostitució, entre d’altres.

    El comunicat del CMIB roman obert a noves adhesions a través de l’adreça de correu electrònic consellimmigracio@bcn.cat.

    Comunicat del CMIB

    Adhesions al comunicat

    Última actualització 07/05/2020

  • Barcelona, a través del Consorci d’Educació, ha distribuït 3.000 tauletes connectades a la xarxa perquè l’alumnat en situació de vulnerabilitat pugui accedir a l’educació en línia.

    Amb aquests dispositius, els alumnes en situació de més vulnerabilitat poden accedir a les plataformes amb continguts educatius, que serviran per fer educació no presencial durant el darrer trimestre del curs. 

    La distribució donarà prioritat a l’alumnat dels cursos de 6è de primària i 1r d’ESO, en el marc del Pla contra la segregació escolar.

    Paral·lelament, es treballa per tal de recollir i posar a disposició de l’alumnat de Barcelona altres partides de tauletes procedents de particulars o de la iniciativa privada.

    Programa Èxit

    Aquest programa del Consorci d’Educació de Barcelona per afavorir la igualtat d’oportunitats educatives continua en marxa durant la crisi sanitària de la Covid-19.

    El programa es fa amb la col·laboració d’estudiants universitaris que, durant el confinament, continuen donant reforç a les tasques escolars per via telemàtica i mantenen la vinculació escolar dels alumnes més vulnerables i d’aquells que no poden comptar amb l’acompanyament de les famílies en el seguiment de l’activitat en línia.

    Servei de teletraducció

    El servei de teletraducció també està ajudant a fer més efectiu el contacte per telèfon entre els centres educatius i les famílies. Està operatiu les 24 hores del dia en 52 idiomes.

    Pla de Barris

    Per la seva banda, el Pla de Barris de Barcelona ha distribuït 1.815 lots de material escolar per a prop de 3.000 infants, entre les famílies amb beca menjador de les 30 escoles de primària públiques dels barris del pla.

    Més informació

    Última actualització 22/05/2020

  • S’han distribuït 1.200 dispositius mòbils als hospitals i als pavellons Salut perquè els pacients aïllats puguin parlar amb els seus familiars.

    Els aparells s’han distribuït entre els principals centres hospitalaris de Barcelona (Vall d’Hebron, Hospital de Sant Pau, Hospital del Mar i Hospital Clínic) i els pavellons Salut respectius (CEM Guinardó, CEM Claror Marítim i l’INEFC), així com en els hotels medicalitzats.

    Es tracta de tauletes, mòbils, mòdems, ordinadors d’altes prestacions i pantalles per fer videoconferències.

    Aquests dispositius facilitaran la comunicació entre els pacients aïllats i les seves famílies.

    A més, permeten l’accés dels sanitaris a la història clínica dels pacients i l’intercanvi de dades entre els equipaments sanitaris.


    Més informació

    Última actualització 27/04/2020

  • Tres autobusos solidaris de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) han començat a transportar persones afectades per la Covid-19 des dels hospitals fins als centres sanitaris, hotels i equipaments que s’estan habilitant per acollir aquests pacients. Es tracta de persones amb l’alta hospitalària però amb indicació de confinament en espais específics no domiciliaris.

    Més de dos-cents conductors i conductores de TMB s’han ofert voluntàriament per conduir aquests autobusos.

    Els autobusos han estat preparats i condicionats per al transport de pacients, amb una separació física entre l’espai de passatge i el de conducció. Cada dia se’ls aplica un protocol estricte de neteja i desinfecció.

    Els conductors i conductores treballen amb els equips de protecció individual necessaris i tenen el suport del personal de l’operativa sanitària per evitar qualsevol risc de contagi. Quan s’acaba el servei, els vehicles se sotmeten a un procés de neteja i descontaminació a la cotxera.

    Més informació

  • La iniciativa “Cuidem a qui ens cuida” proporciona recursos gratuïts per compensar i disminuir la tensió que els i les professionals dels sectors de primera línia d’atenció a la ciutadania estan suportant durant aquest període de lluita contra la covid-19.

    Aquesta campanya s’adreça específicament a les persones que treballen en el sector sanitari, els serveis socials, el sector de les cures i de la neteja, els cossos de seguretat, els supermercats, les farmàcies o el transport, entre d’altres.

    “Cuidem a qui ens cuida” posa a la seva disposició una sèrie de vídeos amb consells de professionals de l’esport i de la salut sobre activitats físiques relaxants, exercicis de fisioteràpia compensatoris i recomanacions de nutrició.

    Els continguts s’han dissenyat per atendre les necessitats derivades de la situació d’alta exigència personal i laboral a la qual aquestes persones estan sotmeses actualment.

    A més, cada bloc disposa d’un correu electrònic per mitjà del qual professionals d’aquests tres àmbits atendran de manera personalitzada els dubtes que puguin sorgir en l’aplicació dels exercicis i dels consells facilitats.

    “Cuidem a qui ens cuida” és una acció impulsada per l’Ajuntament en el marc de la campanya “BCN es mou dins de casa”.
     
    Cuidem a qui ens cuida

    Última actualització 12/05/2020

  • La Coalició de les Ciutats pels Drets Digitals, creada per l’Ajuntament de Barcelona, Nova York i Amsterdam, i amb més de cinquanta ciutats globals membres, impulsa una declaració comuna sobre la garantia dels drets digitals en l’ús de les tecnologies per fer front a la crisi provocada per la covid-19.

    Tot i que és important reconèixer el paper instrumental que poden exercir les tecnologies digitals per contenir i resoldre la crisi actual, també és necessari garantir que la seva aplicació no posi en perill els drets digitals de la ciutadania.

    Per això, la declaració inclou deu principis que han de guiar el desenvolupament i l’ús de les aplicacions tecnològiques contra la pandèmia per garantir els drets digitals de les persones:

    • Nexe i proporcionalitat
    • Impermanència
    • Consentiment i confiança
    • Privacitat
    • Control
    • Obertura i transparència
    • Resposta
    • Participació
    • Innovació Social
    • Equitat i inclusió

    D’altra banda, l’Ajuntament de Barcelona impulsarà una estratègia municipal d’intel·ligència artificial pionera a Europa. Es tracta d’un pla d’acció per desenvolupar un model tecnològic municipal ètic i confiable i per garantir que les tecnologies emergents estaran al servei de la ciutadania.

    L’estratègia s’emmarca en la crisi provocada per la covid-19, que ha accelerat la digitalització de les activitats econòmiques i socials però també ha generat nous riscos tecnològics, que poden produir desigualtats i discriminacions.

    Més informació

    Última actualització 29/06/2020

  • Següent
Anar al principi