Així ha estat la Mercè 2020

Punt final a unes festes de la Mercè condicionades pel context de la covid-19, que ha obligat a celebrar-ne una edició singular i descentralitzada, amb canals alternatius per seguir les activitats des de casa, però igualment compromesa amb la cultura. En total, 371 actuacions i 35 espais repartits pels deu districtes, on s’han prioritzat les mesures de seguretat i l’aforament limitat.

L’aposta per la cultura segura i el compromís amb el talent local ha marcat una edició de la Mercè que ha desdoblat l’oferta cultural, amb activitats presencials i actuacions per seguir en directe des de casa.

La Mercè en obert

Davant la crisi de la covid-19 i la necessitat de limitar els aforaments i evitar les aglomeracions, enguany s’ha potenciat la vessant virtual de la programació amb l’emissió d’onze concerts diaris a través de Betevé i del web de Barcelona Cultura. Els actes retransmesos per aquests canals han registrat 250.000 espectadors i espectadores el 24 de setembre i 270.000 el 26 de setembre. Entre les actuacions més vistes trobem el concert de Maria del Mar Bonet o el pregó de Tortell Poltrona.

Quant als actes tradicionals, en total 60.000 persones van gaudir en directe dels actes que es van retransmetre pel Facebook de Cultura Popular. L’acte més vist va ser el Toc de Mercè, seguit de la Mostra de Foc i el MercèDansa. El Youtube ha rebut 12.000 visualitzacions en els vídeos que s’havien preparat per a #laMercèEnObert, tant les prèvies amb els protagonistes dels actes, com les activitats virtuals. El més vist han sigut els vídeos de la Xambanga de Gegants virtual i de la Mostra de Balls de Gegants virtual. En general, unes 300.000 persones han interaccionat amb les xarxes de Cultura Popular Barcelona al llarg dels cinc dies de festa. La jornada amb més interaccions va ser el dia de la Mercè, amb unes 120.000 persones que van veure algun dels posts de les xarxes de Cultura Popular.

Pel que fa al web de la Mercè, on es podia consultar tota la programació i accedir a les actuacions en directe, ha rebut 2.360.000 visites.

Les activitats presencials de la Mercè

Els dies 24, 26 i 27 de setembre, una seixantena d’escenaris repartits pels deu districtes han vist passar 371 concerts, espectacles d’arts al carrer i actes de cultura popular. De les 100.000 entrades disponibles5.000 corresponien als actes tradicionals, mentre que 45.000 eren per als espectacles del MAC Festival i 48.000 per als concerts de Barcelona Acció Musical (BAM), BAM Cultura Viva i La Mercè és Música.

Pel que fa a l’assistència, els dies 24 i 26 de setembre la mitjana d’ocupació ha estat del 65%, malgrat que s’havien exhaurit totes les entrades per als concerts, el 95% per als espectacles del MAC Festival i el 75% per als actes de cultura popular.