“Paral·lalejant la història”, projecte de creació i acció cultural i memòries

NOTÍCIES
Paral·lalejant la història

“Paral·lalejant la història” és un projecte de creació escènica, que s’engloba dins d’una proposta educativa d’Aprenentatge i Servei (ApS), on hi col·laboren l’Institut del Teatre, l’Arnau Itinerant i la xarxa CooperaSec

 

En aquest projecte s’organitzen un visites i tallers artístics amb diferents agents culturals del Poble-sec, Raval i Sant Antoni per a poder potenciar els coneixements que tenen els alumnes de 3er d’ESO de l’Institut del Teatre respecte el present i el passat d’aquests barris, i alhora generar un vincle que els faci sentir que hi formen part. Un treball d’arrelament i creació cultural comunitària molt important pels joves estudiants. 

 

Objectius del projecte

  • Crear un lligam emocional entre els alumnes i el barri i tallers creatius. 
  • Donar a conèixer la història del barri i agents culturals del territori. 
  • Treballar des de la perspectiva de gènere i LGBTQ+, i altres cultures minoritzades dins de la xarxa del Teatre Arnau.
  • Treballar l’autonomia del grup i processos creatius per fer una peça de teatre amb titelles a l’espai públic.
  • Produir una peça final de forma cooperativa i amb la inclusió i l’acompanyament.

 

Reptes

Dur a terme una obra de teatre basada en un text de Michael Ende, “Jojo, Historia de un saltimbanqui”, però revisitada i actualitzada amb la feina de tallers i trobades. La peça narra la decadència del teatre, en diàleg amb el Paral·lel.

 

El tema central de l’obra girarà al voltant d’un circ en fallida en una àrea desolada, que servirà per fer recerca al voltant de la història del Paral·lel i la seva relació amb els teatres, el seu moment d’esplendor a principis del segle XX i la posterior deterioració de la zona a partir de meitat del segle. Adaptant en el procés l’obra a la història del Paral·lel i Poble Sec. 

 

D’aquesta manera, l’alumnat aprendrà a construir l’escenografia, el vestuari i la dramatúrgia de l’espectacle teatral, i serà capaç d’adaptar una obra per relacionar-la amb la memòria històrica del barri.